حاشیه هجدهمین اجلاس سران اتحادیه آفریقا؛

وزیر امور خارجه تونس از مواضع جمهوری اسلامی ایران تقدیر کرد

۱۳۹۰/۱۱/۱۰ - ۱۴:۴۰:۱۷
کد خبر: ۹۴۲۵۷
وزیر امور خارجه تونس از مواضع جمهوری اسلامی ایران تقدیر کرد
رفیق عبدالسلام در دیدار با علی اكبر صالحی از مواضع مثبت جمهوری اسلامی ایران در قبال انقلاب مردم كشور خود تقدیر کرد.

به گزارش سرویس سیاسی برنا، علی اكبر صالحی وزیر امور خارجه كشورمان در حاشیه هجدهمین اجلاس سران اتحادیه آفریقا به میزبانی آدیس آبابا، در دیدار با رفیق عبدالسلام وزیر امور خارجه تونس ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب مردم تونس به عنوان آغازگر موج بیداری اسلامی در منطقه، با یادآوری شكل گیری تحولات مهم منطقه بر ضرورت رایزنی و همكاری بین دو كشور تاكید و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را جهت هر گونه كمك در مسیر پیشرفت و توسعه تونس اعلام كرد.

وزیر امور خارجه ایران در این دیدار همچنین بر ضرورت هوشیاری و همبستگی ملی در جریان ایجاد نظام منبعث از انقلاب مردم مسلمان تونس تاكید كرد.

در این دیدار همچنین آخرین وضعیت مناسبات دو كشور مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت و طرفین بر ضرورت فعالسازی كمیسیون مشترك همكاری های اقتصادی فیمابین و نیز تبادلات مردمی در حوزه جهانگردی تاكید شد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و تونس همچنین ضمن بررسی آخرین تحولات منطقه بر ضرورت استقرار، ثبات و امنیت در سایه سازو كارهای ملی و منطقه ای تاكید كردند و هر گونه مداخلات خارجی در روند تحولات منطقه را عامل تشدید بی ثباتی دانستند. 

همچنین رفیق عبدالسلام در دیدار با علی اكبر صالحی از مواضع مثبت جمهوری اسلامی ایران در قبال انقلاب مردم كشور خود تقدیر و بر ضرورت توسعه مناسبات تونس با كشورهای اسلامی در پرتو انقلاب این كشور تاكید كرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز