وزیر دفاع آذربایجان:

آذربایجان نیازمند حمایت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یك قدرت منطقه‌ای است

۱۳۹۰/۱۲/۲۲ - ۲۱:۵۰:۴۰
کد خبر: ۹۷۱۵۷
آذربایجان نیازمند حمایت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یك قدرت منطقه‌ای است
وزیر دفاع آذربایجان گفت: جمهوری آذربایجان، نیازمند حمایت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یك قدرت منطقه‌ای است و ما به حسن همجواری معتقد و پایبند هستیم.

به گزارش سرویس سیاسی برنا، سپهبد "صفرابیف" وزیر دفاع آذربایجان در حاشیه نخستین دور مذاکراتش با وزیر دفاع ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به دعوت سردار وحیدی گفت: ما همواره و به طور مداوم با یکدیگر ملاقات کرده و تبادل‌نظر می‌کنیم.

وی افزود: در مناسبات فی‌مابین که اعتماد متقابلی وجود دارد و حیدر علی‌اف نقش بسزایی در این اعتمادسازی ایفا کرده و همچنین مذاکرات محمود احمدی‌نژاد و الهام علی‌اف تأثیر بسزایی در تقویت همکاری‌های دوجانبه دارد.

وزیر دفاع آذربایجان ادامه داد: ظرفیت‌های وسیعی برای گسترش مناسبات فی‌مابین داریم و منافع ملی ما نیز این را مطالبه می‌کند.

سپهبد صفرابیف ادامه داد: در مذاکرات امروز راجع به همه موضوعات تبادل نظر کردیم و ما خواهان آرامش سیاسی و اجتماعی مردم ایران هستیم.
 
وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در پایان در پاسخ به سؤالی مبنی بر تعاملات نظامی این کشور با آمریکا گفت: تا امروز نه ما یک فشنگ از آمریکا گرفتیم و نه آنها یک فشنگ به ما دادند.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در پاسخ به سؤالی مبنی بر تعاملات این کشور با رژیم صهیونیستی گفت: هیچ کشوری قادر نیست آذربایجان را در مقابل ایران قرار دهد و در خاک این کشور برای تهدید و حمله به ایران استفاده کند؛ این موضع قاطع اذربایجان است.

وی افزود: امروز مبارزه علیه تروریسم وظیفه همه کشورهاست و ‌مبنای مذاکرات امروز ما نیز بوده است.

وزیر دفاع آذربایجان همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر تحرکات رژیم صهیونیستی در کشور آذربایجان گفت: آذربایجان باید ارتش خود را تقویت کند و برای این کار مجبور است سلاح و تجهیزات بخرد و تمام سلاح‌ و تجهیزاتی که خریداری می‌شود، در اختیار ارتش آذربایجان است و در هیچ وقت و هیچ صورت علیه ایران استفاده نخواهد شد.

وی ادامه داد: در مذاکره با وزیر دفاع ایران هم این مسئله مطرح شد و ما اعلام کردیم دشمنان ما این مسائل را در رسانه‌ها مطرح می‌کنند و از تمام رسانه‌ها خواهش می‌کنیم که به این مسئله نپردازند چون ریشه‌ای ندارد. آذربایجان کشور کوچکی است و هیچ وقت علیه کشور بزرگ ایران اقدام نمی‌کند.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان تأکید کرد: جمهوری آذربایجان، نیازمند حمایت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یك قدرت منطقه‌ای است و ما به حسن همجواری معتقد و پایبند هستیم. آذربایجان با کشورهای متعددی همکاری نظامی دارد و ایران نزدیکترین همسایه و کشور دوست ماست و همکاری نظامی ما بسیار خوب است و ما به دنبال توسعه آن در آینده هستیم.



نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز