دیدار معاون امور ورزش بانوان با رئیس فدراسیون جهانی وودبال

شهریان: از بانوان ورزشکار فعال در رشته وودبال حمایت می‌کنیم

۱۳۹۳/۰۲/۱۷ - ۱۶:۲۲:۳۰
کد خبر: ۱۸۵۹۱۷
شهریان: از بانوان ورزشکار فعال در رشته وودبال حمایت می‌کنیم
معاون امور ورزش بانوان در دیدار با رئیس فدراسیون بین المللی وودبال گفت: زنان ایرانی تمایل زیادی به ورزش وودبال دارند که ما در این معاونت از آن ها حمایت خواهیم کرد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، رباب شهریان در دیدار با مینگ هو ونگ رئیس فدراسیون بین المللی وودبال به توانمندی زنان ایرانی در کلیه رشته ها اشاره کرد و افزود: زنان و دختران ایران پتانسیل و توانایی بالایی در ورزش به خصوص رشته وودبال از خود نشان داده اند که باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: رشته های توسعه یافته مثل فوتبال،‌بسکتبال و والیبال در کشور ما جای خود را باز کرده اند اما توجه و گسترش به رشته های ورزشی کمتر شناخته شده مثل وودبال که تعداد زیادی علاقه مند در سطح کشور دارد حائز اهمیت است.

شهریان در خصوص توسعه این رشته مفرح گفت: ارتباط با شهرداری ها و ایجاد فضای مخصوص به وودبال که در دسترس همگان باشد باعث بروز بعد همگانی آن و بالطبع گسترش این رشته خواهد شد.

در ادامه رئیس فدراسیون بین المللی وودبال با ابراز خرسندی از حضور فعال زنان ایرانی در این رشته اظهار داشت: وودبال با توجه به ماهیت ورزشی خود، در کشورهای مسلمان با حجاب کامل اسلامی بازی می شود ضمن این که در کارگاه برگزار شده روز گذشته علاقه مندی و استعداد زنان بیشتر ازمردان مشاهده شد.

وی ادامه داد: اگر بانوان با زمینه گلف وارد وودبال و به مسابقات جهانی اعزام شوند ظرفیت مدال آوری را بالاخواهند برد. ضمن این که در بازی های ساحلی پوکت تایلند تعداد مدال ها از 4 رده به 8 رده افزایش یافته است و زنان ایرانی می توانند با حجاب خود و بدون هیجگونه مشکلی در این مسابقات حضور یابند و مدال های خوشرنگی کسب کنند.

مینگ هو ونگ در خصوص فرستادن مربی خانم به ایران گفت: قرار بود خانم لینگ برای آموزش وودبال به ایران بیاید که شرایط آن فراهم نشد اما ما شرایط را محیا خواهیم کرد تا زنان ایرانی بتوانند از تجربه مربیان جهانی و بین المللی استفاده کنند.

پیرو این جلسه قرار شد مکاتبه ای با فدراسیون بین المللی برای مصوب شدن پوشش زنان ایرانی در مسابقات برون مرزی انجام شود تا بانوان بتوانند با خیالی آسوده در این رقابت ها شرکت کنند.

همچنین در پایان جلسه هدایایی بین دو طرف رد و بدل شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز