دیدار رییس فدراسیون زورخانه‌ای با معاون فرهنگی وزارت ورزش‌وجوانان

دکتر احمدی: فرهنگ پهلوانی نباید به ورزش زورخانه‌ای محدود شود

۱۳۹۳/۰۲/۲۹ - ۱۵:۴۴:۰۵
کد خبر: ۱۸۸۹۸۹
دکتر احمدی: فرهنگ پهلوانی نباید به ورزش زورخانه‌ای محدود شود
رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای طی نشستی با معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان گزارشی از راه اندازی ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی ارائه کرد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، دکتر عبدالحمید احمدی ضمن تقدیر از پیگیری های فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای اظهار داشت: فرهنگ پهلوانی نباید ایزوله شده و به ورزش زورخانه ای محدود شود. لازم است این فرهنگ غنی در سطح ورزش کشور ترویج شود تا جزیی از فرهنگ عمومی شود.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان افزود: وزارتخانه از تشکیل ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی و برنامه های فرهنگی فدراسیون حمایت کامل خواهد کرد.

وی توصیه کرد: لازم است ستاد به استانها و کمیته های فرهنگی فدراسیونها که اهمیت زیادی دارند نیز توجه ویژه داشته باشد.

حجت الاسلام یاسر موحد فرد، دبیر ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی و مسوول فرهنگی فدراسیون نیز ضمن ارائه گزارشی از برنامه های آتی ستاد گفت: فدراسیون بر اساس ماده آیین نامه در حال جمع آوری و تدوین گزارش عملکرد دستگاه ها است. ضمن اینکه مناسب است دیدارهای ستاد برای ارائه گزارش و گرفتن رهنمود از رییس شورای فرهنگ عمومی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) و وزیر ورزش و جوانان آغاز شود.

طلوع کیان گفت: ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی برای عملیاتی شدن آیین نامه ترویج فرهنگ پهلوانی مصوب جلسه 518 شورای فرهنگ عمومی با صدور احکام رییس و دبیر ستاد آغاز به کار کرده است.
رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای ادامه داد: برای 18 سازمان، نهاد و وزارتخانه وظایفی تعیین شده که عضو این ستاد خواهند بود و وظایفشان از طریق ستاد پیگیری خواهد شد.

وی افزود: برنامه های مفصلی برای 17 شوال امسال با عنوان روز فرهنگ پهلوانی مندرج در متن تقویم رسمی کشور در نظر گرفته شده که امیدوارم با مساعدت وزارت ورزش و جوانان به نحو احسن عملیاتی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز