دکتر احمدی:

ترویج فرهنگ دفاع مقدس از راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی است

۱۳۹۳/۱۰/۳۰ - ۱۶:۲۶:۲۵
کد خبر: ۲۵۵۵۱۶
ترویج فرهنگ دفاع مقدس از راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی است
معاون فرهنگی‌ وزیر ورزش و جوانان گفت: یکی از شیوه‌های مقابله با تهدید و تهاجم فرهنگی دشمنان، ترویج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه و به ویژه در سنین جوانان و نوجوانان است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، دکترعبدالحمید احمدی در نخستین همایش طلایه‌داران کربلای ایران اظهار داشت: برگزاری این همایش‌ها در واقع زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا‌، مجاهدت‌ها‌، ایثارگری‌ها و بیان مظلومیت آن هاست.

وی افزود: باید از حمایت‌ها و تلاش‌های ارزشمند خیران و خادمان کاروان‌های راهیان نور تشکر و قدردانی ویژه‌ای داشته باشم. مردم در حمایت از دفاع مقدس و جبهه‌های حق علیه باطل کوتاهی نکردند، اکنون نیز خیران و خادمان کاروان‌های راهیان نور با تلاش همه جانبه‌ سعی دارند‌ تا جوان‌ها و نوجوانان را با فرهنگ دفاع مقدس آشنا کنند.

احمدی بیان داشت: امروز یکی از شیوه‌های مقابله با تهدید و تهاجم فرهنگی دشمنان‌، ترویج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه و به ویژه در سنین جوانان و نوجوانان ما است.

وی ‌کاروان‌های راهیان نور را برای ‌آشنایی جامعه جوان ایران با فرهنگ دفاع مقدس‌، ایثار و شهادت دانست و افزود: ‌ یکی از سیاست‌های ما برای پیشرفت هر چه بهتر این موضوع برپایی این کاروان‌ها به صورت مردمی است‌.

مشاور عالی وزیر ورزش و جوانان با بیان این که نقش دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در این طرح نقشی پشتیبانی و نظارتی است‌، گفت: اگر ما می‌خواهیم یک کار ماندگار و همیشگی در این حوزه داشته باشیم، باید به واسطه مردم و برخاسته از درون مردم باشد، چرا که همیشه اقدامات مردمی و برخاسته از بطن مردم ماندگار بوده‌اند.

وی تصریح کرد: این وزارتخانه با عزمی جدی از این حرکت بزرگ حمایت می‌کند‌.
وی افزود: مباحث فرهنگی نیازمند نگرش اعتقادی است و باید ابزاری مانند انگیزه و عشق وجود داشته باشد تا اثر‌بخشی بیشتری را شاهد باشیم.

احمدی بیان داشت: مجموعه وزارت ورزش و جوانان با اعتقاد کامل در مسیر تقویت کاروان‌های راهیان نور گام برداشته‌ و شخص وزیر و معاونین وی نیز در این راه از هیچ حمایت و پشتیانی دریغ نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت ورزش و جوانان در مورد تهیه زیر‌ساخت‌های مربوط به یادمان‌ها به جد فعال خواهد بود و هم درباره یادمان طلائیه در جنوب و هم یادمان شهید ناصر کاظمی ‌در بحث زیر‌ساخت‌ها اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

احمدی بیان داشت: وزارت ورزش در مورد اعزام ‌علاقمندان به ویژه جوانان‌ برنامه‌ها و سیاست‌هایی را مد‌نظر دارد، آشنا شدن جوانان با فرهنگ دفاع مقدس، شناخت بزرگان دفاع مقدس و پی بردن به فرهنگ حاکم بر دفاع مقدس از جمله این اهداف است.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان در بخش فرهنگی راه‌اندازی کاروان‌ها و یادمان‌ها است‌، امیدوارم معاونت‌های فرهنگی استان‌های حاضر در این نشست با الگو‌برداری از اقدام استان کرمان به فکر توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس باشند.

احمدی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که جنگ و دوران دفاع مقدس را به گنجی بزرگ برای کشور تعبیر کرده‌اند، گفت: امیدوارم بتوانیم در بهره‌برداری از این گنج و ترویج فرهنگ و روش زندگی شهدا و فرهنگ دفاع و مقاومت اقدامات خوبی‌ انجام دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز