در گفت‌وگو با برنا

آشتیانی: بازیکنان پرسپولیس دویدن هم یادشان رفته است/ افتخارات ژوزه به خودش مربوط می‌شود

۱۳۹۱/۰۶/۲۷ - ۱۵:۳۶:۲۳
کد خبر: ۱۰۲۴۵۵
آشتیانی: بازیکنان پرسپولیس دویدن هم یادشان رفته است/ افتخارات ژوزه به خودش مربوط می‌شود
عضو کمیته فنی باشگاه پرسپولیس گفت: قهرمانی‌های ژوزه به خودش مربوط می‌شود و به این خاطر او را آوردیم که رضایت هواداران را جلب نماید؛ نه این که مدام از خودش تعریف کند.

تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه روند ناکامی‌های خود در لیگ برتر، شب گذشته هم مقابل نفت تهران متوقف شد تا هفت امتیازی شود و در رده نازل چهاردهم قرار بگیرد.
 
ابراهیم آشتیانی درباره این بازی به خبرنگار ورزشی برنا گفت: با این که هشت هفته از لیگ می‌گذرد، احساس می کنم هنوز بازیکنان پرسپولیس به خودشان نیامدند و نمی‌توانند بازی‌های خودشان را انجام بدهند. به غیر از مسائل فنی، مشکلات روحی و روانی نیز در تیم دیده می‌شود و سرخپوشان اعتماد به نفس لازم را ندارند. فوتبال ورزشی است که باید در آن ریسک کرد. مثلا ارسال پاس‌های در عمق حتی اگر به مقصد نرسد اما باید انجام بگیرد یا زدن شوت به سمت دروازه و نمونه‌های دیگر که پرسپولیسی‌ها این کار را انجام نمی‌دهند و شهامت کافی را ندارند.

وی ادامه داد: پرسپولیس از لحاظ بدنی هم مشکل دارد. وقتی بازی‌های پرسپولیس با رقبای این تیم را می‌بینیم، متوجه می‌شویم که بازیکنان از نظر بدنی شرایط خوبی ندارند. ساده ترین کار در فوتبال دویدن است و وقتی یک فرد مبتدی هم بخواهد فوتبال بازی کند، باید بدود ولی بازیکنان پرسپولیس انگار دویدن هم یادشان رفته است و نه تلاشی انجام می‌دهند و نه در زمین درگیر می‌شوند.

عضو کمیته فنی پرسپولیس تصریح کرد: الان حداقل پنج بازیکن پرسپولیس در اردوهای مختلف به تیم ملی دعوت می‌شوند و در ترکیب هم قرار می‌گیرند، اما کادر فنی قدر این نفرات را نمی‌داند و نمی‌دانم چه بلایی بر سر پرسپولیس آمده که این چنین نتیجه می‌گیرد. واقعا جای تاسف دارد ولی با این حال منتظر بازی‌های بعدی هستیم تا بلکه شرایط پرسپولیس دگرگون شود.

آشتیانی درباره این که چرا جلسات کمیته فنی برگزار نمی‌شود، نیز گفت: کمیته فنی باشگاه برای این تشکیل شده بود که هر دو هفته یک بار جلسه‌ای را با حضور سرمربی و کادر فنی برگزار کند تا ضمن تعامل با یکدیگر، نقاط ضعف و قوت را بررسی کنیم اما متاسفانه تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است. از همان ابتدای لیگ ایده‌های خودم و سایر اعضا را برای تقویت پرسپولیس روی کاغذ نوشته بودیم، ولی کسی به آن توجهی نکرد. مثلا در پست هافبک دفاعی که مشکل داشتیم، می‌خواستیم بگوییم که از پولادی و مهدوی کیا می‌شود استفاده کرد یا در خط حمله از انصاری فرد، قاضی و زاید دو نفر همزمان در ترکیب قرار بگیرند. هر تیمی آرزو می‌کند یکی از این مهاجمان را در اختیار داشته باشد، اما با نشاندن دو نفر از آنها روی نیمکت عملا خودمان را تضعیف می‌کنیم.

وی افزود: به عنوان نمونه حضور توامان انصاری فرد و زاید که مشکلی ایجاد نمی‌کند. انصاری فرد می‌تواند کمی عقب تر از زاید بازی کند و آن موقع خط حمله پرسپولیس برش لازمه را خواهد داشت. انصاری فرد فصل پیش آقای گل شده بود و بازیکن ملی است اما این قدر روی نیمکت نشست که روحیه‌اش را از دست داد. انگار به پاهای بازیکنان زنجیر بسته بودند و کاری نمی‌توانستند انجام بدهند.

عضو کمیته فنی پرسپولیس با اشاره به تغییرات فراوانی که در هر بازی در ترکیب پرسپولیس ایجاد می‌شود، اظهار داشت: لزومی ندارد این همه تغیر در ترکیب صورت بگیرد. مهرزاد معدنچی بازیکن خوبی است اما چرا باید بعد از پشت سر گذاشتن یک مصدومیت طولانی از ابتدا در ترکیب قرار بگیرد؟! امثال این بازیکنان باید کم کم و در دقایق آخر بازی به زمین بروند و با فضا آشنا شوند نه این که از اول در ترکیب قرار بگیرند؛ یا هادی نوروزی یک بار در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد و چند بار هم از فهرست هجده نفره خط می‌خورد. نه تنها روند پیشرفت در پرسپولیس احساس نمی‌شود بلکه سیر نزولی هم دیده می‌شود و این موضوع جای نگرانی دارد.

آشتیانی درباره این که ژوزه در مصاحبه‌های خود عنوان می‌کند که قهرمانی‌های زیادی در دوران مربیگری‌اش به‌دست آورده است، نیز گفت: قهرمانی‌های ژوزه به خودش مربوط می‌شود و به این خاطر او را به پرسپولیس آوردیم که رضایت هواداران را جلب کند و نه این که مدام از خودش تعریف و تمجید کند. ژوزه نباید طفره برود و با انجام صحبت‌هایی مثل این که الان از فلان تیم خارجی هم پیشنهاد دارم، از زیر بار مسوولیتش شانه خالی کند. از ابتدای لیگ به ژوزه گفته بودیم یک دستیار ایرانی خوب و ماهر در کنار خود بگذارد تا سریعتر با فضای فوتبال ایران و شرایط بازیکنان آشنا شود ولی این کار را هم نکرد و مانده‌ایم که باید چه کار کنیم.

وی در پایان گفت: زمانی که خودمان فوتبال بازی می‌کردیم، سرمان را جلوی توپ می‌گذاشتیم و تمام فکر و ذکرمان این بود که رضایت هواداران را جلب کنیم. پرسپولیس به این راحتی هوادارانش را به‌دست نیاورده که بخواهند به این راحتی آن را از دست بدهند. هوادار حق دارد از وضعیت فعلی ناراحت باشد و آنها در سرما و گرما و به عشق پرسپولیس به ورزشگاه می‌آیند تا بازی خوب بینند و نتیجه هم بگیرند، ولی فعلا که این گونه نبوده است و امیدواریم ورق برگردد و پرسپولیس متحول شود.


نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز