مروری بر وقایع اتفاقیه در راه‌آهن

چگونه تقویت راه‌آهن به شکست مقابل پرسپولیس انجامید؟

۱۳۹۱/۰۸/۰۱ - ۱۸:۰۲:۰۳
کد خبر: ۱۰۴۹۱۹
چگونه تقویت راه‌آهن به شکست مقابل پرسپولیس انجامید؟
راه آهن در ایستگاه دوازدهم لیگ برتر نتیجه را به پرسپولیس واگذار کرد تا اقبال پیشروی به قافله تیم های پیشتاز جدول رده بندی مسابقات را نداشته باشد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، لوکوموتیورانان که انتظار می رفت نمایش مقبول تری در جهت امتیازگیری ارائه بدهند، اسیر گل های ایستگاهی و دقایق اولیه قرمزپوشان پایتخت شدند تا مغموم ترین نفرات در ورزشگاه آزادی باشند.

شکست راه آهن را همه اهالی فوتبال دیدند و به این نکته رسیدند که این تیم توان امتیازگیری از پرسپولیس حتی در متوسط ترین شکل و فرم تیمی خود را نیز داشت، لیکن این نوشتار پیامدهای منجر به ثبت باخت مقابل شاگردان مانوئل ژوزه را آنهم بصورت کلی پی‌جویی می کند.

راه آهن لیگ دوازدهم را بر خلاف سنوات پیشین، امیدوارکننده و رضایتبخش آغاز کرد و خیلی زود نگاه ها را متوجه نام و البته پیشینه خود در فوتبال باشگاهی کشور نمود.

لوکوموتیورانان فارغ از هیاهوهای کاذب و بی آنکه حتی فرصت آماده سازی پیش فصل را داشته باشند، وارد صحنه مسابقات شدند و در حد بضاعت موفق شدند امتیازات خوبی جمع آوری نمایند.

مشکلات عدیده مربوط به فقدان مدارک جهت ثبت قراردادها که محصول جابجایی ها و نقل و انتقالات تیم مدیریتی قبلی و فعلی بود، بواسطه تدابیری که اتخاذ شد مانع از حرکت توفیق‌مندانه راه آهن در کوران رقابت ها نشد و این تیم با متوقف کردن نفت تهران، سپاهان و آلومینیوم هرمزگان و غلبه بر گهر دورود، سایپا، فولاد، داماش و پیکان، تا فاصله 2 امتیازی صدرنشین پیش رفت.

برگزاری اردوهای تمرینی در سرعین، ترکیه و کیش نیز به روند آماده سازی لوکوموتیورانان کمک شایانی کرد، اما در کوران پیکارهای لیگ برتر، مسائلی دامنگیر راه آهن شد که در نوع خود منحصر بفرد می باشد.

مجموع این موضوعات را در قالب وقایع اتفاقیه مورد اشاره و حلاجی قرار می دهیم تا حرکت راه آهن را در فرایندی که طی نموده، بازنگری کرده باشیم.

احتمال انتقال برخی از بازی های راه آهن به کیش، اتخاذ تصمیم اولیه برای تغییر دادن نام راه آهن به سورینت، در اختیار گذاشتن ورزشگاه اکباتان برای بازی های نوجوانان آسیا و به تبع آن تغییر و مشکلات جهت یافتن محل مناسب برای تمرینات تیم راه آهن، کاهش کیفیت زمین چمن ورزشگاه اکباتان بدلیل برگزاری بازی های پرتعداد در جریان مسابقات آسیایی نوجوانان و این اواخر خاتمه دادن به همکاری سرپرست فوتبالی این تیم و بکارگیری سرپرست ناشناخته موقت به همراه دو کمک سرپرست !؟ – که به ترتیب قائم مقام و معاون اجرائی باشگاه از این اقدام بعنوان تقویت تیم فوتبال راه آهن یاد کرده اند – از جمله مسائلی بودند که قابل ذکر و اشاره هستند.

در عین حال رویدادهایی نظیر حضور اجتماعی در رخداد زلزله آذربایجان و کمک مالی به زلزله زدگان، جذب مجتبی محرمی برای فعال سازی و اداره کمیته پیشکسوتان راه آهن و اقداماتی در راستای استاندارد سازی را شاهد بودیم که به نوبه خود حائز اهمیت بودند.

سامان دادن به فعالیت تیم های پایه و نشر اخباری در رابطه با خرید ورزشگاه و مذاکره با باشگاه های اروپایی نیز در تارنمای راه آهن نقش بست تا وقایع اتفاقیه رفته رفته تکمیل تر گردد.

متناسب با تشدید فعالیت ها و حضور پررنگ راه آهن در صحنه مسابقات، موضوعی که تلخ می نمود، شکاف و خلا موجود بین باشگاه با اصحاب رسانه بود که بعد از انتصاب مدیر رسانه تیم تا حدودی این انتظارات قوت بیشتری به خود گرفت. هرچند نتایج کمتری در این خصوص حاصل گردید؛ طوری که بعد از لغو برنامه همراهی رسانه ها در اردوی ترکیه، این بار فقط از دو خبرگزاری و یک رسانه مکتوب برای کنفرانس خبری مدیرعامل و سرمربی تیم و بازدید از امکانات و شرکت های مربوط به توانمندی های مالکان و سهامداران جدید باشگاه در کیش، دعوت بعمل آمده بود.

پرداخت های مناسب در ابتدای مسابقات به کادر و بازیکنان، باعث شد راه آهن را جزو تیم های متمول و پرامکانات لیگ دوازدهم بنامند. با این حال در چارت تشکیلاتی باشگاه راه آهن، جایگاهی برای پست روابط عمومی تعریف نشده، گویی با وجود این همه سرمایه گذاری چنین واحدی نمی تواند انتظارات مالکان و سهامداران جدید را برای حضور و سرمایه گذاری در عرصه ورزش تامین و به ترغیب و تشویق مضاعف آنان و اطلاع رسانی بیشتر مخاطبان و دوستداران راه آهن، مبادرت کند.

سوابق فوتبالی اعضای هیئت مدیره و برخی از مدیران راه آهن تاکنون از سوی پایگاه رسمی این باشگاه، اطلاع رسانی نشده و در این میان تنها به ذکر اسامی مدیران اکتفا گردیده است. لذا تعیین وزن " ورزشی " و " فوتبالی " افراد صاحب جایگاه و مسئولیت، حتی در حد بازتاب این نوشتارمقدور نبوده است.

تغییر دادن رنگ اصلی پیراهن این تیم از زرد به سفید و اضافه شدن رنگ قرمز بعنوان رنگ پیراهن دوم راه آهن و نیز به تعویق افتادن مکرر بازی رفت این تیم مقابل مس کرمان علیرغم رزرو هتل و اختصاص پرواز چارتر، از دیگر اتفاقات پیرامون راه آهن طی این مدت از رقابت های لیگ برتر بشمار می آید.

خبر جالب توجهی که بر روی خروجی سایت این باشگاه منتشر و توسط خبرگزاری ها و نشریات معتبر و کثیر الانتشار به آن پرداخت شد، خبرخاتمه بخشیدن به همکاری سرپرست تیم راه آهن بود. کسی که نزدیکترین فرد به علی دایی اسطوره فوتبال ایران و آسیا بر روی نیمکت لوکوموتیورانان تا هفته یازدهم لیگ برتر بود، به ناگهان و بی سرو صدا رفت و حتی تماس های متعدد ما را نیز بی پاسخ گذاشت تا ابهامات در این زمینه همچنان پابرجا بماند؛ ابهاماتی که در صورت پاسخگو بودن طرفین ماجرا می تواند به رمزگشائی این ماجرا نزد افکار عمومی و فوتبالدوستان کمک کند. البته از اسد فلاح که از پیشینه درخشانی در همکاری با مطبوعات و باشگاه های ورزشی برخوردار بوده و به عبارتی بهتر، از اهالی شناخته شده رسانه و ورزش محسوب می شود، انتظار می رفت بعد از وقوع این اتفاق، پاسخگوی تلفنی سوالات برجای مانده از سوی رسانه ها می بود و علت اتخاذ چنین تصمیمی از سوی مدیریت باشگاه راه آهن را، عنوان می کرد؛ چرا که پیشتر دو مقام مسئول در این مجموعه ورزشی، علت اتخاذ این تصمیم را " تقویت تیم فوتبال راه آهن "اعلام کرده بودند! 

به هر حال راه آهن با اتخاذ چنین رویکردی لیگ دوازدهم را تاکنون طی طریق نموده و اگر باخت به پرسپولیس اتفاق نمی افتاد، این تیم با امتیازات مشترک در کنار سپاهان اصفهان و نفت تهران، طعم شیرین پیشتازی در لیگ برتر را با یک بازی کمتر، می چشید.

میاچ، مربی کروات تیم فوتبال راه آهن بعد از ثبت این شکست در کارنامه لوکوموتیورانان در گفتگو با رسانه ها اظهار نموده:" قبل از بازی اعتقاد داشتم اگر از پرسپولیس مساوی بگیریم به سود ماست، اما برخی افراد در داخل باشگاه می گفتند این پرسپولیس ضعیف است و راه آهن براحتی می تواند برنده این دیدار باشد، اما دیدید که اینطور نشد."

اینکه چه کسانی در داخل باشگاه باورهایی غیر از باور اعضای کادر فنی تیم داشتند نیز از جمله سوالاتی است که اکنون به این موضوع زوم شده است.

در پایان این تقابل نیز صرف نظر از اظهارات سرمربیان دوتیم، سخنان علی دایی در نقد حرف های رویانیان توجه رسانه ها را بخود جلب کرد تا پرونده هفته دوازدهم مسابقات لیگ برتر با پیروزی نوبرانه پرسپولیس و صعود این تیم تا رتبه یازدهم و سقوط راه آهن تا رتبه هشتم، مختومه شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز