گفت‌وگوی سایت فیفا با کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران

کشاورز: می‌خواهیم در ‌نیمه‌نهایی باشیم

۱۳۹۱/۰۸/۲۰ - ۱۴:۱۸:۵۲
کد خبر: ۱۰۶۲۰۷
کشاورز: می‌خواهیم در ‌نیمه‌نهایی باشیم
سایت فدراسیون بین المللی فوتبال به بهانه صعود ایران به دور دوم جام جهانی فوتسال و پیش از بازی این تیم با کلمبیا گفت‌وگویی با محمد کشاورز، کاپیتان تیم ایران انجام داد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، در این مطلب آمده است:

کشاورز تنها ده سال داشت، زمانی که سعید رجبی شیرازی ضمن تصاحب کفش طلای رقابت‌های جام جهانی 1992 هنگ کنگ، کمک شایان توجهی نیز به کسب عنوان چهارمی ایران در آن مسابقات کرد؛ عنوانی که به هر حال بهترین جایگاهی است که ایران تاکنون در مسابقات فوتسال جام جهانی به آن دست یافته است.

امروز محمد کشاورز پس از گذشت دو دهه از تنها حضور تیم ایران در جمع چهار تیم برتر جام جهانی، بازوبند کاپیتانی ایران را بر بازو دارد و به همراه سایر هم بازیها امیدوار است بعد از پشت سر گذاشتن مرحله گروهی رقابت‌های 2012 تایلند، بار دیگر تیم را راهی دور نیمه پایانی کرده و مسبب بازگشت تیم ایران به شکوه و جلال 1992 باشد.

تاریخچه حضور تیم ایران از آن سال به بعد تا سه دوره پیاپی همراه با ناکامی بود؛ فقط حضور در مرحله گروهی رقابت‌های 1996 اسپانیا، 2000 گواتمالا و 2004 تایوان.

اما در رقابت‌های 2008 برزیل تیم ایران به مراتب بهتر از سه دوره قبل عمل کرد و ضمن صعود به مرحله دوم حتی تا آستانه حضور دوباره در نیمه پایانی هم پیش رفت که تنها به دلیل تفاضل یک گل کمتر نسبت به ایتالیا از راهیابی به جمع 4 تیم بازماند.

با این حال، کشاورز که پیش از این دو بار تجربه حضور در جام جهانی را داشته، بسیار امیدوار و خوشبین است بتواند حاصل زحمات 8 ساله خود در تیم ملی را در تایلند ببیند.

مدافع 30 ساله ایران و مرد سال 2011 فوتسال آسیا در باره حضورش در جام جهانی به سایت فیفا می‌گوید: تیمی که امروز به نمایندگی از ایران در رقابت‌های جهانی حضور یافته، یک گروه در حال پیشرفت است. تجربه من با این گروه به 8 سال پیش باز می‌گردد. در نخستین حضورم در جام جهانی در سال 2004 تایوان تنها در بازی‌های دور گروهی حضور داشتم و در ادامه در سال 2008 ضمن ارایه بازی‌های بهتر، با صعود به دور دوم به همراه تیم و سایر ملی پوشان، این فرصت ایجاد شد تا در بازی‌های بیشتری در مقایسه با دوره قبل به میدان بروم. این روند رو به رشد این خوشبینی و امیدواری را در من به‌وجود آورده که امسال در تایلند نیز در مقایسه با دوره قبل مسابقات در برزیل به مرحله بالاتری راه یابیم.

در گزارش فیفا آمده که کشاورز در چین تایپه 2004 بازیکنی نسبتاً جوان و کم تجربه بود که طبعاً نمی‌تواست نقش یک مدیر را در زمین برای تیم ایفا کند، اما نمایش او در برزیل 2008 بسیار متفاوت و مفید بود. هر چند خاطرات بدی را نیز به‌دنبال داشت؛ به‌ویژه در دیدارهای دور دوم مقابل اوکراین و ایتالیا.

اکنون پس از گذشت 4 سال کشاورز ناکامی و تلخی‌های برزیل را فراموشی سپرده: من نباید اشتباهات و اتفاقات تلخ 2008 برزیل را در ذهن خودم نگه دارم و همواره با ترس از تکرار آنها در زمین مسابقه حاضر باشم، اما از این واقعیت هم نمی‌گذرم که باید گاهی با یادآوری آنها و تجربه ارزشمندی که برای من رقم خورده، بهترین عملکرد را برای تیم ملی ایران داشته باشم.

ظرفیت و توانمندی مدیریتی خوب امروز او در نقش یک کاپیتان برای تیم ایران، به وضوح، نتیجه بهره گیری از تجارب خوب و بد است. کشاورز، مردی که نقش "توراس" بازیگردان اسپانیا را در تیم ملی ایران بازی می کند درباره دو بازی قبلی مقابل مراکش و پاناما می گوید: این یک نقطه نظر عمومی در ورزش است که معمولاً تیم‌ها در برابر رقبای قوی تر از خود تلاش می‌کنند تا بهترین عملکرد را داشته باشند، اما به این نکته هم توجه داشته باشید که ما در این دوبازی بیشتر در صدد کسب هر سه امتیاز بازی بودیم، تا افزایش تفاضل گل .

به نوشته سایت فیفا ایران فردا (یکشنبه 21 آبان) برابر کلمبیا به میدان می‌رود. کشاورز در این باره معتقد است: کلمبیا با شایستگی راهی مرحله دوم شد، آنها در بازی‌های مرحله گروهی نشان دادند که تیم سخت کوش هستند، قطعاً تیمی که از روسیه‌ای که در دو بازی اولش 25 گل زده بود تنها دو گل خورده از ساختار منسجم تیمی برخوردار است و به نظر من دیدار ما با برابر کلمبیا دیداری ساده‌ای نخواهد بود. این یک بازی دشوار خواهد بود. ما زیاد در مورد کلمبیا نمی‌دانیم؛ چرا که تاکنون در هیچ زمان با این تیم دیداری نداشته‌ایم و پیش از این هرگز با آن‌ها روبه‌رو نشده‌ایم. چیزی که من می‌دانم این است که ما در ادامه این مسابقات نیز بهترین بازی خود را ارایه می‌دهیم تا راه پیروزی و راه یابی به مراحل بعدی را برای خود هموار کنیم.

فیفا در این گزارش جاه طلبی کشاورز را مورد ستایش قرار می‌دهد و با اشاره به حضور پیاپی او در رقابت‌های جهانی به نقل از کشاورز می‌نویسد: این افتخار بزرگی برای من به شمار می‌رود که تاکنون در 3 دوره پیاپی جام جهانی حضور داشته‌ام و اکنون که در اوج پختگی و دوران حرفه‌ای، این افتخار زمانی برای کامل می‌شود که به همراه تیم حداقل جواز حضور در مرحله نیمه پایانی مسابقات 2012 تایلند را کسب کنم. شاید من بازیکن پا به سن گذاشته‌ای باشم، اما در این سال‌ها که با فوتسال بوده‌ام سخت تلاش کرده و آموزش دیده‌ام تا یک بازیکن ایده ال باشم. من به تایلند آمده‌ام تا با کسب یک موفقیت دلچسب نتیجه سختی‌ها و مرارت‌های تمریناتم را بگیرم.

سایت فیفا در پایان این گزارش می‌نویسد: کشاورز 10 ساله آن روز هیچوقت نمی‌توانست تصورش را هم بکند که روزی به بزرگترین رویای خود برسد، اما با گذشت این سال‌ها او امروز تنها به دنبال یک چیز است و آن پیشروی در 2012 تایلند تا حد ممکن است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز