ضرغامی دستور تخریب من را داده بود

قلعه‌نویی: مجیدی به استقلال می‌آمد، کاپیتان می‌شد/ زاپاس تیم ملی شده‌ام

۱۳۹۱/۰۸/۲۹ - ۱۱:۳۳:۴۸
کد خبر: ۱۰۶۹۶۶
قلعه‌نویی: مجیدی به استقلال می‌آمد، کاپیتان می‌شد/ زاپاس تیم ملی شده‌ام
سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران گفت: امیر قلعه‌نویی زاپاس خوبی برای تیم ملی شده است و هرجا نتیجه نمی‌گیرند اسم من را می‌آورند.

به گزارش سرویس ورشی برنا و به نقل از سایت استقلال، امیر قلعه نویی پس از برتری مقابل سپاهان و حفظ صدرنشینی در نشست خبری اظهار داشت: خیلی خوشحالم که بعد از مدت‌ها به اصفهان آمدم و در جمع شما خبرنگاران هستم، شماهایی که با انتقادات و پیشنهادهای خود زمانی که در من اصفهان بودم کمک شایانی به من می‌کردید. قبل از هر چیز دریافت نشان ویژه شوالیه توسط  فتح الله زاده را به ایشان تبریک می گویم.ما در کشورمان مدیران خوبی داریم و باید از آن‌ها به بهترین شکل استفاده کنیم.

سرمربی استقلال درباره بازی عنوان کرد: سپاهان تیم بزرگی بوده و هست. یادم است که بازی بین فرانسه و برزیل بود که زیبایی آن فوتبال در ذهن مردم تا مدت‌ها مانده بود. می‌توان گفت که این بازی هم از آن بازی‌هایی بود که در ذهن می‌ماند چون بازی بسیار زیبایی بود. می‌شود گفت که سپاهان لیاقت برد را هم داشت.

وی ادامه داد: من در این بازی هم به عنوان یک تماشاگر و هم به عنوان مسئول فنی تیم از این بازی لذت بردم. سپاهان با یک برنامه‌ریزی قوی در این بازی ظاهر شده بود. استقلال در شرایطی به بازی آمد که بازیکنان ملی‌پوش مان از شرایط روحی و روانی خوبی برخوردار نبودند. چند بازیکن مصدوم داشتیم و با یک ترکیب متفاوت سعی کردیم در این بازی ظاهر شویم. حتی می‌شود تعویض عمران‌زاده را یک تعویض برای گذراندن وقت نامید چون عمران‌زاده کماکان از مصدومیت رنج می‌برد. متاسفانه شب قبل از بازی به ما خبر دادند سیاوش اکبرپور نیز به جمع مصدومان ما پیوسته است، خدا را شکر که ما سه امتیاز این بازی را کسب کردیم. هدف‌مان کسب سه امتیاز بود. واقعا دنبال رکورد زدن نبودند که برخی می‌گویند 11 سال است استقلال در اصفهان نبرده است. من فقط به فکر کسب سه امتیاز بودم. به واقع می‌توانم بگویم که سپاهان تیم من است. من دو سال از بهترین سال‌های مربی‌گری‌ام را در این تیم بودم و علی‌رغم میل باطنی‌ام از این تیم جدا شدم.

قلعه‌نویی که بخش عمده‌ای از نشست خبری را به صحبت درباره‌ حضورش در این تیم اختصاص داده بود، گفت: حتی خانواده من نیز مخالف رفتن من از سپاهان بودند. واقعا من روزهای خیلی خوشی را در کنار مردم اصفهان بودم البته کسانی آمدند و حرف‌هایی زدند که باعث شد من از تیم سپاهان بروم. یادم هستم که در جلسه‌ هیات مدیره بعضی از اعضای هیات مدیره بعد از قهرمانی دوم من با تیم سپاهان به من گفتند که ما می‌خواهیم که با فوتبال پاک قهرمان شویم. من رو به آقای ساکت کردم و گفتم چرا شما ساکتید؟ من آن‌ها به خدا و خانم فاطمه زهرا (س) واگذار می‌کنیم. من همان جا به آن‌ها گفتم که شما دارید به مردم توهین می‌کنید.

سرمربی استقلال ادامه داد: متاسفانه عده‌ای که فوتبالی نیستند و ماموریت آن‌ها رساندن جمعیت‌های 80 هزار نفری به 3 هزار نفر در ورزشگاه‌هاست، باعث و بانی چنین کارهایی بودند. آیا شما به یاد دارید که سه هزار نفر جمعیت برای بازی استقلال بیاید. آن‌ها ماموریت خود را انجام می‌دهند. ماموریت کسانی که باعث و بانی جدایی من از سپاهان شده‌اند از زمان شروع شد که 100 هزار نفر مردم اصفهان بعد از قهرمانی تیم سپاهان به گلستان شهدای اصفهان آمدند که حتی ما قادر به پیاده شدن از اتومبیل خود نبودیم. البته سپاهان تا خدا و اهل بیت را دارد می‌ماند و آن کسانی که به چنین اعمالی دست می‌زنند و آخرت فروشی می‌کنند سرانجام از این فوتبال می‌روند. من که در این فوتبال کسی نیستم و کوچکتر از بقیه آقایان هستم اما به یاد دارم که آن‌ها مصاحبه می‌کردند و می‌گفتند بزرگ‌تر قلعه‌نویی خانه‌نشین شده است و قلعه‌نویی نیز خانه‌نشین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در فوتبال کوچکتر از همه است گفت: کجای دنیا بزرگان خود را خانه نشین می‌کنند خداوکیلی من که کسی نیستم، با علی دایی که اسطوره فوتبال این ممکت است چه کردند؟ به یاد دارم که در 7 بازی آسیایی با همین تیم سپاهان 17 گل به بزرگان آسیا زدیم. تیم آقای براگا که در آن دوره در دو بازی رفت و برگشت از سپاهان 9 گل خورد اما الان تیمش در لیگ یک برزیل در جایگاه اول قرار دارد. به یاد دارم زمانی که ما با تیم سپاهان به ریاض رفته بودیم به خاطر سپاهان و نه شخص قلعه‌نویی چه احترامی به مجموعه تیم سپاهان می‌گذاشتند. در مجموع خاطرات خیلی خوبی از این تیم دارم. در سال دوم قراردادم با تیم سپاهان از خیر 800 میلیون تومان پول گذشتم. در همان زمان در تهران پیشنهاد تیمی به من برابر با یک و نیم میلیارد تومان را رد کرد و با 700 میلیون تومان در سپاهان ماندم.

قلعه نویی در ادامه عنوان کرد: هیچ جا قبل از اینکه یک مربی قرارداد ببندد لیست پیشنهادی‌اش را اعلام نمی‌کند اما در سال سوم پس از قهرمانی همان موقع گفتم که در سپاهان می‌مانم. حتی آن موقع به من گفتند که بعد از قهرمانی 24 ساعت استراحت کن ولی من از همان بعد از قهرمانی به فکر آینده سپاهان بودم. در همان جلسه هیات مدیره برخی آقایان به من گفتند که ما می‌خواهیم پاک قهرمان شویم که من به آقای ساکت گفتم چرا چیزی نمی‌گویید. ساکت پاسخ داد که آن‌ها می‌خواهند که سقف قرارداد رعایت شود. من از شما خبرنگاران می‌پرسم آیا بعد از رفتن من سقف قرارداد رعایت شد؟ خوشحالم که محرم نویدکیا سال بعد در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تیم سپاهان بیشتر از سال قبل خرج کرد.

وی هزینه کردن را یکی از شرط های لازم برای قهرمانی دانست و گفت:‌ اگر کسی قهرمانی می‌خواهد باید خرج کند. 20 میلیارد خرج کردند و 180 میلیارد جام گرفتند. من همان موقع گفتم سپاهان و اصفهان به نوعی پایتخت ورزش ایران شده است اگر خرج نکنی که نمی‌شود. آیا مردم اصفهان لیاقت داشتن یک ورزشگاه 100 هزار نفری را ندارند؟ آیا آقایان مسوول نمی‌توانند یک ورزشگاه نقش جهان را تمام کنند؟ این‌ها باید از فوتبال این مملکت بروند. این‌ها درددل‌های من است که برای شما باز کردم. متاسفانه امروز کسانی در فوتبال آمده‌اند که مثل موریانه در حال خوردن ریشه‌های این فوتبال هستند ولی مطمئن باشید که آن‌ها می‌روند و فوتبالی‌ها می‌مانند.

وی در پاسخ به این سوال که منظورش از آقایان و کسانی که می‌گوید کیست که او در پاسخ گفت: من نمی‌توانم مسائل را روشن بگوییم ولی این افرادی که این حرف‌ها را در آن جلسه می‌زدند اعضای هیات مدیره باشگاه سپاهان بودند.

قلعه‌نویی در مورد داوری بازی استقلال با سپاهان گفت: داوری خیلی خوب بود.البته مظفری‌زاده برخی جاها می‌توانست سوت نزند. اخراج نکونام را درست نمی‌دانم البته سعی داور این بود که سرعت بازی را نگیرد. مظفری‌زاده و چندین داور دیگر ایران لیاقت قضاوت در جام جهانی را دارند.

وی درباره ضعف‌های سپاهان در این بازی گفت: من حق ندارم که درباره بازی سپاهان اظهار نظر کنم و خواهش می‌کنم در این باره از من نپرسید.

قلعه‌نویی درباره دروازه و خط دفاعی تیم ملی که تا حدود زیادی همان خط دفاعی و دروازه استقلال است گفت: من یک سوال از شما خبرنگاران دارم.کمترین گل خورده در این فصل از آن کدام تیم است؟ آیا غیر از استقلال است؟ ما در تیم خودمان درست عمل کرده‌ایم. ما برترین خط دفاعی را تا این لحظه در لیگ کشور داریم. منتها باید دید که چرا در تیم ملی این طور نیست. ضعف عمده‌ای که گاهی اوقات در تیم ملی بیان می‌شود و بر روی ضربات ایستگاهی است در استقلال وجود ندارد چرا که ما بر روی ضربات کاشته هم یارگیری می‌کنیم و هم فضاگیری. آخرین بازی من با سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا با تیم بنیادکار ازبکستان بود که همین کاسیموف سرمربی فعلی تیم ازبکستان و جمع زیادی از بازیکنان تیم ملی ازبکستان در آن تیم عضویت داشتند. نزدیک به 70 دقیقه 10 نفره بودیم و در پایان بازی همین سرمربی تیم ازبکستان گفت هرچند دقیقه دیگر که بازی می‌کردیم، نمی‌توانستیم به سپاهان گل بزنیم. آقایانی که اینچنین کارشناسی می‌کنند انحراف فکری می‌دهند. این‌ها کارشناسانی اجنبی‌پرست هستند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا به مربیان خارجی اینقدر بها داده می‌شود و حتی لیگ را به خاطر آن‌ها تعطیل می‌کنند و نتیجه‌اش را هم می‌بینیم. آیا تفاوتی بین برخورد با شما زمانی که سرمربی تیم ملی بودید و سرمربی‌های خارجی تیم ملی وجود دارد گفت: ما از این تیم ملی به غیر از در یکی دو بازی، چیز خاصی ندیدیم. یکی از بازی‌های ما با تیم ملی بحرین بود. تیمی که به نوعی تیم سوم آن کشور در آن شرایط خاصی که گریبانگیر آن بودند، محسوب می‌شد که حتی آن‌ها 10 نفره به دیدار تیم ما آمدند. که در آن بازی نیز به غیر از حرکات فردی در جناح راست فوتبالی ندیدم. امیر قلعه‌نویی و علی دایی را بعد از بازی‌های تیم ملی و نتایجی که به دست آوردند، آنچنان محاکمه می‌کنند ولی با آقایان و دست‌اندرکاران تیم ملی بعد از این نتایج هیچ گونه واکنشی نشان نمی‌دهند. دایی اسطوره فوتبال این مملکت است باید کمک کنیم که رییس کنفدراسیون آسیا شود ولی می‌بینیم که با او بعد از آن نتیجه‌ای که در ورزشگاه آزادی به دست آورد چه برخوردی کردند. با من امیر قلعه‌نویی علی‌رغم اینکه از گروه خود بالا آمده بودیم و نتایج خوبی با تیم ملی کسب کرده بودیم به خاطر یک باخت آن هم در ضربات پنالتی آن گونه برخورد می‌کنند. اشکال کار در این است که گروهی آدم سیاسی که چیزی از فوتبال نمی‌فهمند همه کاره این فوتبال شده‌اند. یک سری افراد نظامی و صنعتی را از کارخانجات به چه دلیل به این فوتبال می‌آورند. واقعا چه چیزی از این فوتبال می‌خواهند. آیا آقایان حاضرند که من امیر قلعه‌نویی را مدیرعامل سایپا یا ایران خودرو کنند؟ آیا غیر از این است که آن‌ها به دنبال شهرت هستند. ظاهرا برخی اوقات از فوتبال می‌روند ولی همه کار می‌کنند تا به فوتبال بازگردند.

قلعه‌نویی در این نشست خبری طولانی که به نوعی برای رقابت‌های این فصل لیگ برتر رکورد به شمار می‌آید گفت: به یاد دارم روزی که من را از تیم ملی کنار گذاشتند همین آقای ضرغامی به همه گروه‌های ورزشی‌اش نامه داد که تا می‌توانید به امیر قلعه‌نویی حمله کنید. آقایان در تابلو نوشته بودند و کنداکتور خود قرار داده بودند که به هر نحوی به من حمله کنند. چرا باید افرادی مثل مصطفوی و دادگان خانه‌نشین شوند و افرادی که معلوم نیست از کجا آمده‌اند و به دنبال کسب قدرت هستند در جایگاه هیات مدیره و مدیریت‌ عامل باشگاه‌ها قرار گیرند. 98 درصد هزینه این فوتبال را دولت می‌دهد اگر این پول را به اهل فنش بسپارند مطمئن باشید که وضعیت فوتبال از این حالت خارج می‌شود.اگر در همین تیم سپاهان هر کسی به غیر از آقای رحیمی که از جنس فوتبال است و پوست و گوشتش از فوتبال مدیریت می‌کرد، وضعیت سپاهان تاکنون از هم گسسته بود.

وی در مورد اینکه شایعه شده است که شما سرمربی تیم ملی خواهید شد گفت: امیر قلعه‌نویی زاپاس خوبی برای تیم ملی شده است. هرجا نتیجه نمی‌گیرند اسم من را می‌آورند. یکی از آقایان اصطلاح کارشناس نوشته بود که قلعه‌نویی در استقلال بی‌انگیزه شده است و لیگ او را اشباع نمی‌کند. آیا هدف این به اصطلاح کارشناسان غیر از این است که می‌خواهند من را خراب کرده و مردم را نسبت به من بدبین کنند. قاطعانه می‌گویم که هیچ پیشنهادی به من نشده است.

قلعه نویی در مورد حضور سمبلیک فرهاد مجیدی در استقلال برای انجام بازی خداحافظی نیز گفت: برخی از بازیکنان نظیر محرم نویدکیا، علی کریمی، ابراهیم صادقی و فرهاد مجیدی این‌ها اسطوره‌های فوتبال ما هستند. خود من به قبل از شروع لیگ به فرهاد مجیدی پیشنهاد کردم که اگر می‌تواند به استقلال کمک کند و اگر نشد نظیر فکری و منصوریان به عنوان مربی به مجموعه استقلال کمک کند. من الان که تیمم در صدر جدول است این حرف‌ها را می‌زنم. نه به دنبال سرمایه‌سوزی هستم و نه به دنبال تسویه حساب شخصی. در خانه استقلال بر روی همه، خصوصا مجیدی باز است. او می‌تواند به تیم استقلال کمک کند. ما باید زمینه را برای مربی‌سازی در استقلال فراهم کنیم. فرهاد نیز می‌تواند مربی خوبی در آینده برای استقلال باشد. شاید من و فرهاد در برخی از زمینه‌ها اختلافاتی داشته باشیم ولی خود او می‌داند که کسی که او را از بهمن به استقلال من بودم. حتی در زمان برانکو که از تیم ملی دور شده بود من او را مجددا به تیم ملی دعوت کردم حتی در ابتدای فصل تا یک شب مانده به پایان قرارداد به فتح‌الله‌زاده گفتم که او را به استقلال بیاورد. البته اگر او شرط کاپیتانی در تیم استقلال را نگذاشته بود او به استقلال پیوسته بود. هرچند که اگر او به تیم استقلال می‌آمد کاپیتان تیم استقلال بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز