کفاشیان: سرمربی تیم ملی باید تابع قوانین جمهوری اسلامی باشد/ فعلاً کی‌روش را جریمه نمی‌کنیم

۱۳۹۱/۱۰/۲۶ - ۱۴:۳۸:۴۵
کد خبر: ۱۱۱۳۹۶
کفاشیان: سرمربی تیم ملی باید تابع قوانین جمهوری اسلامی باشد/ فعلاً کی‌روش را جریمه نمی‌کنیم
رییس فدراسیون فوتبال گفت: سرمربی تیم ملی اطلاع نداشت که نمی‌توانسته طبق مقررات جمهوری اسلامی ایران با شبکه بی‌بی‌سی مصاحبه کند و قطعاً به او تذکر می‌دهیم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، علی کفاشیان امروز در نشست مسوولان استانی مدارس کشور گفت: اگر بخواهیم فوتبال حرفه‌ای در سطح باشگاه‌ها و تیم‌های ملی داشته باشیم باید سرمایه گذاری کنیم و صبور باشیم. یکی از نواقص موجود بخش فوتبال پایه عدم نظم و هماهنگی بود و ارتباطی بین مدارس فوتبال و آکادمی‌ها وجود نداشت که خوشبختانه اکنون شاهد سعی برای حل این مشکل هستیم. در کشور مدارس ما به طور پراکنده کارمی کردند و ضوابط بدون ساماندهی بود.

وی ادامه داد: بر همین اساس کارهایی صورت گرفته و در آینده‌ای نزدیک شاهد انجام کارها به بهترین نحو خواهیم بود. باید هر باشگاه آکادمی مستقل داشته باشد. در آیین نامه جدید قصد داریم تا بخشی از اعتبارات سازمان لیگ برتر، صرف فوتبال پایه و آکادمی‌ها شود. در بخش فوتبال کسی سرمایه گذاری نمی‌کند و باید به کمک دولت، فدراسیون و هیات‌ها مورد حمایت قرار گیرد و امیدوار هستیم سال 92، سال بازدهی فوتبال پایه باشد.

همچنین رییس فدراسیون در واکنش به این که آیا کارلوس کی‌روش برای مصاحبه با بی بی سی با فدراسیون هماهنگ کرده بود و در غیر این صورت چرا با او برخوردی صورت نمی‌گیرد، به خبرنگاران گفت: ما در تیم ملی مدیر رسانه‌ای نداریم که باید هر چه زودتر شخصی را برای این کار انتخاب کنیم. کی‌روش با ما هماهنگ نکرده بود. ‌فکر می‌کنم که او اطلاع نداشت که طبق مقررات جمهوری اسلامی ایران نمی‌توانسته با شبکه بی بی سی مصاحبه کند، ما هم به وی اطلاع نداده بودیم، قطعا به او تذکر می‌دهیم و کی‌روش هم باید از قوانین کشور ما تبعیت کند. فعلا در حد تذکر بسنده می‌کنیم و امیدواریم که دیگر این اتفاق رخ ندهد.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون قصد ندارد مربی ایرانی با تجربه‌ای را به کادر فنی تیم ملی اضافه کند، تصریح کرد: کی‌روش در حال حاضر چند دستیار ایرانی در کنار خودش دارد، ‌ما نمی‌توانیم مربی را به او تحمیل کنیم. تنها بحث انتخاب سرپرست تیم ملی مطرح است که کی‌روش هم پذیرفته و ما شخصی را که توانمندی‌های زیادی را داشته باشد به کادر تیم ملی اضافه می‌کنیم. همین مربیان فعلی تیم ملی تا پایان رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2014 در کادر فنی باقی می‌مانند. نزدیک به دو سال است که از عمر کادر فنی می‌گذرد و آن‌ها خودشان حساسیت‌های پیرامون تیم ملی و نتایج آن را می‌دانند.

وی همچنین در واکنش به این که آیا غلامرضا بهروان استعفا داده یا برکنار شده یا هر چیزی از این جهت، نیز اظهار داشت: همه این‌ها یک معنی دارد و آن هم کنار رفتن بهروان است. ما در این باره با بهروان توافق کردیم. ماجرا از این قرار است که سازمان بازرسی کل کشور زمان برگزاری مجمع دوم فدراسیون برای انتخاب نایب رییس دوم نامه‌ای داد و اعلام کرد که مجمع را عقب بیاندازید، چون بحث بازنشسته بودن بهروان وجود داشت. ما این موضوع را در مجمع مطرح کردیم، اما اعضا مخالفت کردند و مجبور شدیم که مجمع را برگزار کنیم. گفتیم بعد از برگزاری انتخابات مجوزهای لازم را برای بهروان می گیریم که نشد و نهایتا رایی که در آن مجمع به بهروان داده شد را باطل کردیم. قطعا بهروان عضو هیات رییسه فدراسیون می‌ماند و الان هم مسوولیت لیگ‌های دسته دوم پایین تر با بهروان است.

رییس فدراسیون فوتبال در واکنش این که آیا بهروان قرار است سرپرست تیم ملی شود، گفت: هنوز در این باره به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم. چندین گزینه برای سرپرستی تیم ملی وجود دارد و اما مشخص نیست که چه کسی نهایتا سرپرست می‌شود. اما به زودی آن را انتخاب و معرفی می‌کنیم.

کفاشیان در واکنش به این که برخی از اعضای هیات رییسه فدراسیون از کنار رفتن بهروان و آمدن تاج اطلاع نداشتند و در این رابطه نسبت به شما گله مند بودند، هم گفت: در این مقطع رییس فدراسیون می‌توانست سرپرست سازمان لیگ را انتخاب و معرفی کند، اما برای رسمی شدن او و صدور احکام لازم آن وقت می‌توانستیم موضوع را مطرح کنیم. هر چند فکر می‌کنم برخی از اعضای هیات رییسه مطلع بودند و برخی هم نبودند که به اطلاعشان می‌رسانیم. به هر حال این اقدام سریع اتفاق افتاد.

وی در واکنش به این که آیا دامنه تغییرات در فدراسیون ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: فعلا تغییرات را متوقف کردیم تا در آینده و در مجمع زمانی را برای انتخابات زودرس فدراسیون تعیین کنیم که در آنجا ممکن است شاهد تغییرات کلی در فدراسیون باشیم.


نظر شما