پیش بازی هفته هفتم

تهران - اهواز؛ نیمه اول!

۱۳۹۲/۰۶/۰۶ - ۱۵:۰۹:۴۹
کد خبر: ۱۳۷۱۷۴
تهران - اهواز؛ نیمه اول!
این بار اهواز و تهران علیه هم جبهه می گیرند تا حساسیت هفته هفتم رقابت های لیگ برتر به اوج خودش برسد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا هفته هفتم لیگ برتر یک هفته خاص است. نبرد در بالا و پایین جدول قوام یافته و با توجه به برخورد مدعیان در سطوح بالایی، رقابت های این هفته حساسیت های خاص خودش را دارد. این بار اهواز و تهران علیه هم جبهه می گیرند و جالب اینکه این نبرد رفت و برگشت، در دو رنگ خلاصه می شود؛ قرمز و آبی! بازی های این هفته با توجه به پیش دربی بودنش نیز حساسیت های دوچندانی خواهد داشت و واهمه از دست دادن دربی مثل همیشه ستاره های روی به تیغ این دو تیم را قلقلک خواهد داد. اگرچه با انتقال بازی استقلال به روز شنبه نبرد تهران و اهواز تا شنبه به طول خواهد انجامید.


پرسپولیس – فولاد؛ زورآزمایی فولادین
موقعیت:
پرسپولیس همچنان افتان و خیزان لیگ را طی طریق می کند و بعد از نمایش ضعیف هفته گذشته برابر نفت و یک شکست نه چندان دور از انتظار، حالا روی رتبه پنجم نشسته و چشم به رتبه های بالاتر دارد. در مقابل فولاد بعد از شکست روز نخست، با 5 پیروزی پی در پی چشمها را خیره کرده، یک رکورد جدید خلق نموده و در صدر جدول نشسته. آنها به تداوم این روند می اندیشند.

نیمکت: شاگرد برابر استاد. علی دایی روزگاری در تیم ملی شاگرد حسین فرکی بود و با او رابطه خوبی داشت جالب اینکه بعد از گذشت این سالها نشان داد که فوت آخر را از استاد فرا نگرفته.

ستاره: در پرسپولیس می توان از امید عالیشاه حرف زد البته اگر دایی ریسک بازی کردن ستاره دواخطاره اش را به جان بخرد. در فولاد اما بختیار رحمانی یک ژنرال و یک رهبر تمام عیار است.

حاشیه: غلامرضا رضایی روزگاری یک نیم فصل را در اهواز و با پیراهن فولاد سپری کرد و حالا برابر رفقای سابقش می ایستد. اسماعیل شریفات نیز با سابقه استقلالی اش همیشه با هواداران پرسپولیس تنش داشته. همانطور که عباس محمدرضایی و فرزاد حاتمی نیز با سابقه آبی رنگشان روز سختی را برابر اولترا سرخ های پایتخت خواهند داشت.

نکته: پرسپولیس در یک بازی دوستانه پیش از فصل برابر فولاد در تهران شکست را تجربه کرد. فولاد نیز با 5 برد در پی در پی یک رکورد جدید را خلق کرده.

نمایش آخر: پرسپولیس هفته ششم در برابر نفت در ثانیه های پایانی 1-صفر غافلگیر شد و فولاد در یک دربی جذاب و پر تب و تاب 3-2 استقلال خوزستان را شکست داد.



داماش – سپاهان؛ جنگ انتقامی
موقعیت: داماش سرانجام با پیروزی آشتی کرد و حالا در رتبه یازدهم چشم به رتبه های بالاتر دارد. سپاهان اما بعد از یک فترت دو هفته ای، هفته گذشته موقتا بحران را فراموش کرد و حالا روی پله چهارم چشم به روزهای آینده دارد.

نیمکت: یک جوان بومی در مقابل یک خارجی کارکشته. نبردی از این دست در طول لیگ بسیار داشته ایم. ناظمی یا کرانچار؟

ستاره: در داماش می توان به روح ا... سیف الهی جوان چشم دوخت و در سپاهان محمد غلامی چشم و چراغ این روزهای لیگ است.

حاشیه: محمد غلامی مرد اول خط حمله زردها روزگاری پیراهن داماش را بر تن می كرد. رشتی ها در هفته های پایانی لیگ قبلی مانع قهرمانی سپاهان شدند. آیا باز هم مقابل حریف قدرشان قد علم می كنند؟

نكته: داماش هفته گذشته اولین برد لیگ را كسب كرد و سپاهان بعد از دو شكست متوالی در هفته گذشته به جاده موفقیت بازگشت. بازی فصل گذشته دو تیم در رشت حاشیه های زیادی داشت. از هند پنالتی احسان حاج صفی گرفته تا شكست عجیب زردها كه دست آنها از قهرمانی كوتاه كرد.

نمایش آخر: داماش در هفته ششم در تبریز گسترش فولاد را 2-1 شكست داد و سپاهان با همین نتیجه، صبا را در خانه مغلوب كرد.



صبا – فجرسپاسی؛ نبرد سنتی!
موقعیت:
صبا در فصل جاری با حاجی مایلی تیم متفاوتی شده. تیمی لبالب از جوانان جویای نام كه خوب بازی می كند اما نتیجه نمی گیرد. اما در كمكش جدول یعنی رتیه هشتم چشم به روزهای آتی دارد. در مقبال فجر شاغلام در نقطه منقابل صبا قرار دارد. تیمی لبالب از عناصر قدیمی و فراموش شده كه نتیجه این رویكرد قعرنشینی در جدول است.

نیمكت: مایلی كهن و پیروانی هر دو در طیف مربیان سنتی طبقه بندی می شوند. در نبرد دو سنتی چه كسی موفق تر است؟

ستاره: اینجا دنبال ستاره نگردید، پیدا نمی شود! شاید رضا عنایتی در صبا و محمد حیدری در فجر.

حاشیه: اینجا دنبال حاشیه هم نگردید، چون قرار نیست حاشیه خاصی داشته باشیم! شاید فقط این نكته بازی تیم های مایلی – شاغلام بازی خوبی می شود!

نكته: صبا سه شكست پیاپی را تجربه كرده اما فجر دو هفته ایست كه با سریال شكست خداحافظی كرده است.

نمایش آخر: صبا در فولادشهر 2-1 به سپاهان باخت و فجر در تبریز برابر تراكتور به تساوی بدون گل قناعت كرد.



مس – ملوان: فانوس كی پرنورتر است؟!
موقعیت:
مس یكی از نگون بخت های فصل جاری است كه در بحران خودساخته ای دست و پا می زند و یكی از معدود خط تیره های باقی مانده درون جدول متعلق به آنهاست. نشستن روی رتبه پانزدهم یعنی مس از هم اكنون فانوس سقوط را روشن كرده. در ملوان هنوز آثار فراز و نشیب فصل گذشته را در كالبد خود حس می كند و همسایه مس در جدول محسوب می شود.

نیمكت: پیرترین مربی لیگ مردی از دهه اول فوتبال ایران كه در این چند فصل ثابت شده كه انگاره های قدیمی اش دیگر فسیل شده اند. در مقابل اسكوكیچ مردی از فوتبال روز اروپا كه هنوز انگاره های مدرنش در فوتبال ایران جا نیفتاده.

ستاره: ذره بین بردارید و به دنبال ستاره بگردید! در مس ادینهوی با وجود ناآمادگی و در ملوان رافخایی كهنه كار.

حاشیه: حاشیه اصلی را نه در میدان بلكه روی سكوهای تب زده ورزشگاه بجویید. آنجا كه هواداران نگران و خسته مس برای جبهه گیری علیه مدیریت و كادر فنی باشگاه بسیج شده اند.

نكته: مس تنها تیمی است كه در فصل جاری هنوز رنگ برد را ندیده است.

نمایش آخر: مس هفته گذشته 1-صفر به سایپا باخت و ملوان در خانه 2-1 مغلوب ذوب آهن شد.



راه‌آهن – گسترش فولاد؛ جدال نابرابر
موقعیت:
اینكه گسترش فولاد در كمركش جدول باشد و راه آهن در میان فانوس بدستان اتفاقی است كه با توجه به شرایط دو تیم و نیروی انسانی كسی آن را باور نمی كند اما رخ داده. گسترش فولاد با روند الاكلنگی و راه آهن در سقوط آزاد.

نیمكت: منصور ابراهیم زاده در بحران و رسول خطیبی در لب خط! عجب تقابل جالبی. چه كسی در این نبرد نابرابر برنده است؟

ستاره: در راه آهن بهادر عبدی علی رغم همه كج خلقی هایش یك ستاره است و در گسترش فولاد به محمود بایرامی نیز كماكان در جمع تبریزی ها می درخشد.

حاشیه: بین ابراهیم زاده و خطیبی هم هیچ كل كل و كری خاصی وجود ندارد. بازیكنی هم بین آنها جابجا نشده.

نكته: راه آهن هفته گذشته در شكست هت تریك كرد تا در بحران غوطه ور شود.

نمایش آخر: راه آهن در هفته گذشته 3-1 به استقلال باخت و گسترش فولاد برابر داماش در خانه اش 2-1 شكست خورد.



ذوب آهن – نفت؛ دو قطب مخالف!
موقعیت:
ذوب آهن و نفت دو قطب مخالف هستند. یكی در قعر جدول برای فرار از سقوط تقلا می كند و دیگری در صدر جدول می تازد.

نیمكت: یك خارجی كاركشته و قدیمی در برابر یك جان باانگیزه و پرانرژی. نبرد بوناچیچ و گل محمدی قطعا جذاب از آب در خواهد آمد.

ستاره: در ذوب آهن باید به محسن مسلمان چشم دوخت و در نفت رضا نوروزی این روزها همه چشم ها را خیره كرده.

حاشیه: محمد منصوری در سالهای نه چندان دور پیراهن ذوب را بر تن می كرد. رسول نویدكیا و احمد آل نعمه نیز سابقه پوشیدن پیراهن رقیب همشهری ذوب یعنی سپاهان را داشته اند.

نكته: نفت در صدر جدول رقابت شانه به شانه ای را با فولاد آغاز كرده در حالیكه ذوب هفته گذشته تازه نخستین برد فصلش را تجره كرد.

نمایش آخر: ذوب آهن در هفته ششم در انزلی 2-1 ملوان را برد و نفت 1-صفر پرسپولیس را شكست داد.



تراکتورسازی – سایپا؛ چشم در چشم رفقای قدیمی
موقعیت:
تراكتورسازی و سایپا با آرزوهای متفاوتی فصل را آغاز كردند اما به طرز عجیبی شبیه هم نتیجه گرفته اند و در جدول با هم همسایه اند. آنچه با توجه به پتانسیل دو تیم و شرایطشان بسیار عجیب است.

نیمكت: مجید جلالی نمایندئه نسل مربیان علمی نوگرای ایران در برابر یك خارجی گمنام و بدون رزومه به نام فیرات. اندیشه های چه كسی بهتر است؟

ستاره: در تراكتور همه چیز روی كاكل علی كریمی می چرخد و در سایپا نیز ابراهیم صادقی كهنه كار همین نقش را دارد.

حاشیه: دوئل برادران نصرتی جالب خواهد شد. سعید دقیقی بعد از یك فصل درخشش در پیراهن سایپا حالا با پیراهن قرمز تراكتور نگاه ها را به خود جلب می كند. شاید سایپایی ها در این بازی بیشتر از همیشه بابت از دست دادن او افسوس بخورند. كریم انصاری فرد هم به خانه ای برمی گردد كه سال ها ماوای او بود.

نكته: تراكتور هنوز در حسرت برد خانگی در این فصل می سوزد. سایپا هم كماكان با روند الاكلنگی لیگ را ادامه می دهد.

نمایش آخر: تراكتور هفته گذشته در خانه برابر فجر بدون گل متوقف شد و سایپا در كرج، مس را 1-صفر شكست داد.




نظر شما