وحید شمسایی در گفت‌وگو با برنا:

عاشقانه در خدمت تیم ملی هستم/ برای مربیگری برنامه ویژه‌ای داشتم

۱۳۹۲/۰۷/۱۵ - ۱۴:۰۱:۱۱
کد خبر: ۱۴۳۴۳۶
عاشقانه در خدمت تیم ملی هستم/ برای مربیگری برنامه ویژه‌ای داشتم
کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال گفت: در حال حاضر تمام فکر و ذهنم متمرکز بر دبیری است، اما با وجود این، در خدمت تیم ملی نیز خواهیم بود.

رقابت های این فصل لیگ برتر فوتسال ایران، با یک اتفاق تازه روبروست و آن آغاز فعالیت آقای گل فوتسال جهان یعنی وحید شمسایی به عنوان مربی است و او حالا در این فصل به عنوان مربی - بازیکن تیم فوتسال دبیری تبریز کار می کند. اما نکته جالب تر این جاست که شمسایی که بیش از یک دهه به عنوان یکی از بهترین بازیکنان فوتسال آسیا و جهان شناخته می شد، حالا هم در عرصه مربیگری می درخشد و تیمش در صدر جدول لیگ برتر فوتسال است.

شمسایی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی برنا اعلام کرد که دلیل موفقیتش، تجارب فراوانی است که از حضور در کنار مربیان بزرگ فوتسال در طول این سالها بدست آورده است.

*با دبیری تبریز صدر جدول لیگ فوتسال را در اختیار دارید؟
این لطف خداوند و ائمه اطهار است که شامل حال من و تیمم شده و امیدواریم که بتوانیم به این روند ادامه دهیم.

*در حال حاضر شرایط تیمت به چه صورت است؟
روز اول که با آقای افشین دبیری نشستیم و صحبت کردیم، قرار بر این شد که یک سری بازیکن جذب کنیم که حضور آنها در ادامه میسر نشد اما باز هم تیم خوبی را جمع کردیم و با بازیکنان جوان و با انگیزه که تعدادی از آنها بومی تبریز هستند و تعدادی دیگر هم از جاهای دیگر آمده اند، تیم خوبی را تشکیل دادیم که همه در آن تلاش می کنند و از طرف مالکیت باشگاه هم به خوبی حمایت می شویم. البته ما زیاده خواه نبوده ایم و طبق یک برنامه از پیش تعیین شده به کارمان ادامه دهیم و کادر فنی خوبی هم داریم که در کنار بازیکنان همگی به دنبال کسب افتخار هستند.

*تو زمانی به عنوان بهترین بازیکن فوتسال ایران و آسیا مطرح بودی و حالا در اولین تجربه مربیگری ات هم موفق ظاهر شده ای. پیش بینی این شرایط را می کردی؟
من از قبل برای خودم برنامه ریزی انجام داده بودم تا طی دوره ای به موفقیت در عرصه مربیگری هم دست پیدا کنم و حالا هم قصد دارم در یک دوره از کلاس مربیگری خوب شرکت کنم. در طول سال های بازیگری همیشه سعی کردم در کنار مربیان بزرگ، نکات مثبت مربیگری آنها را درک کنم و به داشته های خودم اضافه کنم. برنامه ریزی مان در دبیری هم این بود که جزو سه تیم برتر باشیم اما حالا خوشبختانه در صدر جدول قرار داریم و امیدوارم بتوانیم به این مسیر ادامه دهیم و شرایط طوری نشود که من از مربیگری زده شوم.

*خسوس کاندلاس سرمربی تیم ملی فوتسال هم اعلام کرده که به تیم دبیری توجه ویژه ای دارد و قصد دارد از این تیم چند بازیکن از جمله تو را در آینده به تیم ملی دعوت کند؟
آقای خسوس وقتی در یکی از بازی های دبیری من را دید، خواست که کمکش کنیم و ما هم قول دادیم که برای تیم ملی همه کار کنیم. من 13 سال پیراهن مقدس تیم ملی ایران را پوشیده ام و به آن افتخار می کنم و حالا هم عاشقانه در خدمت تیم ملی خواهم بود. در حال حاضر هم تیم ما دو ملی پوش باتجربه به نام های جواد اصغری مقدم و فرهاد فخیم را در اختیار دارد. اصغری مقدم با 34 سال سن به اوج پختگی رسیده و فخیم هم با 29 سال سن در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و حضور چنین بازیکنانی به تیم ملی هم می تواند کمک کند.

*اما نگفتی که بالاخره به تیم ملی برمی گردی یا نه؟
من فعلاً تمام فکر و ذهنم متمرکز دبیری است و می خواهم که با این تیم به موفقیت برسیم اما با این وجود در خدمت تیم ملی نیز خواهیم بود.

*شرایط تیم ملی برای حضور در جام گرندپریکس برزیل چگونه می بینی؟
جام گرند پریکس جام بسیار معتبری است که هر ساله در برزیل برگزار می شود و خود من هم تجربه حضور در آن را دارم. در جام گرندپریکس، دوره ای که قبل از جام جهانی برگزار می شود، کیفیتش خیلی بالاتر است اما من با نگاهی که به لیست تیم ها انداخته ام دیده ام که اکثر تیم ها برای حضور در این دوره از رقابت ها پوست انداخته اند و حتی تیم ملی ایران نیز چنین شرایطی دارد و با عدم حضور ملی پوشان گیتی پسند، با 70درصدتغییر در این رقابت ها شرکت می کنند. با این حال حضور در این رقابت ها، یک تجربه گرانبهاست که امیدوارم به موفقیت تیم ملی در آینده کمک کند.

*درخصوص بازیکن ندادن گیتی پسند به تیم ملی و خط خوردن ملی پوشان این تیم در ادامه از سوی خسوس، چه نظری داری؟
به نظر من باید یک تعامل دو سویه بین تیم ملی و باشگاه ها وجود داشته باشد تا هیچ کدام از دو طرف ضرر نکنند. ملی پوشان گیتی پسند بازیکنان بسیار بزرگی هستند که حضورشان در تیم ملی خیلی به موفقیت این تیم کمک می کند و با اتفاقی که پیش آمده، امیدوارم که تیم ملی و آنها ضرر نکنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز