شنیدن حرف‌های دایی فراموش شد

سالارکیا: کسر امتیاز از پرسپولیس اشتباه بود

۱۳۹۲/۰۸/۰۱ - ۱۷:۴۷:۴۱
کد خبر: ۱۴۵۵۴۶
سالارکیا: کسر امتیاز از پرسپولیس اشتباه بود
معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس گفت: بند مورد نظر کمیته انضباطی فدراسیون در آیین‌نامه انضباطی، شامل کسر امتیاز از پرسپولیس نمی‌شود.

به گزارش سرویس ورزشی برنا به نقل از سایت پرسپولیس، محمود سالارکیا گفت: اعتراض ما به دو بخش کلی تقسیم می‌شود. قبل از آن باید به این نکته اشاره کنم که تقارن چنین برخوردهای انضباطی سختگیرانه که تطابق آنها با مفاد آئین‌نامه انضباطی بحث وجود دارد با اقدامات باشگاه پرسپولیس در مقابله با ناهنجاری‌های موجود در فوتبال شبهاتی را نزد اهالی فوتبال و افکار عمومی بوجود آورده است اما همانطور که در جریان اعتراض به مسائل داوری تاکید داشتیم به شرافت و سلامت اکثر قریب به اتفاق داوران فوتبال ایران اعتقاد داریم و بحث ما فقط به یک مورد مربوط می‌شود. اینجا هم می‌گوییم به سلامت عزیزان کمیته انضباطی معتقدیم.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که باعث ایجاد شبهه بیشتر شده است، صدور رأی بازی با صبا و داماش به طور یکجا بود. حال آنکه براساس تقدم و تأخر زمانی انتظار می‌رفت و بهتر بود حکم مربوط به هر بازی در جای خود صادر شود. نکته قابل تأمل دیگر اینکه، هر چند کمیته انضباطی اختیار دارد افراد را برای شنیدن توضیحات دعوت کند یا نکند اما نظر به اهمیت موضوع، آن هم در این مقطع حساس که با مسائل کلیدی دیگری تقارن پیدا کرده است باید فرصتی به علی دایی داده می‌شد تا حرفهایش را بزند. ما در قانون اصلی داریم که باید قبل از مجازات یک نفر، توضیحات او را شنید و با توجه به مبهم بودن بعضی مسائل به نظر می‌رسد برای قضاوت دقیق‌تر حتی لازم بود با شنیدن صحبت‌های علی دایی، به اطلاعات جامع‌تری دست پیدا کرد. جدای از این مساله با توجه به اینکه اگر بی‌احترامی از سوی دایی اتفاق می‌افتاد، حتما تیم داوری نسبت به اخراج وی اقدام می‌کرد، به نظر می‌رسد تصمیم کمیته انضباطی سختگیرانه است.

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس در ادامه با اشاره به کسر یک امتیاز از پرسپولیس اظهار کرد: دلیل این امر هنوز هم برای ما مبهم است. در حکم کمیته انضباطی به مفادی از آئین نامه انضباطی اشاره شده است که اصلا در ورزشگاه روی نداد. کمیته انضباطی به بند پنج از ماده 22 اشاره می‌کند که اذعان دارد. در صورت پرتاب اشیاء یا وسایل آتش‌زا و منفجره در جریان بازی یا بین دو نیمه، توسط تماشاگران یا عوامل تیم و در صورت احراز این مساله موجب محکومیت به جریمه نقدی 5 تا 70 میلیون ریال می‌شود. در این حکم حتی جریمه کسر امتیاز هم دیده نمی‌شود.

سالارکیا تصریح کرد: در لایحه دفاعیه آورده‌ایم که شاید آنچه مد نظر کمیته انضباطی بوده است بنده 4 از همین ماده آئین نامه است، بر اساس این نیز، شعارهای غیر اخلاقی و خلاف شأن توسط تماشاگران یا عوامل هر تیم موجب محکومیت به جریمه نقدی تا یکصد میلیون تومان و در صورت عدم تاثیر تنبیه مذکور، محرومیت از انجام بازی در زمین خودی یا الزام به برگزاری بازی بدون حضور تماشاگر یا کاهش امتیاز، اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: همانطور که ملاحظه می‌کنید در همین بند آمده است که در صورت عدم تاثیر مرحله اول باید مرحله بعدی اتفاق بیفتد که آن هم سه درجه دارد. حال آنکه ما در این فصل با مورد اول روبرو نشدیم که بخواهد عدم تاثیر آن منجر به موارد بعدی از سوی کمیته انضباطی شود.

معاون حقوقی پرسپولیس افزود: پرسپولیس سال گذشته از ناحیه اشتباهات داوری لطمات زیادی دید که اوج آن دو بازی دربی بود اما همه شاهد بودند که هواداران پرسپولیس چه رفتار شایسته و بزرگ منشانه‌ای داشتند تا حدی که سازمان لیگ برتر به طبع همین رفتار از کانون هواداران پرسپولیس تقدیر کرد و در این بازی هم اتفاقاتی روی نداد که تا آن حد پیش برویم.

سالارکیا در پایان، گفت: امیدواریم در عین حالی که کمیته محترم استیناف، این موارد توجه می کند، اعضای محترم کمیته انضباطی هم در مواردی بعدی، به این مسائل حسن توجه داشته باشند، ضمن آنکه باید مراقب باشیم، مستقیم یا غیر مستقیم جرأت مقابله با مفاسد فوتبال را از افراد نگیریم، هر چند تردید نداریم اعضای شریف کمیته انضباطی هم صرفا از زاویه کاری خود به مسائل پرداخته‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز