پاسخی به ادعاهای محمد رویانیان

بابک زنجانی بهتر از تراکم فروش!

۱۳۹۳/۰۲/۱۵ - ۱۴:۴۸:۱۷
کد خبر: ۱۸۵۰۹۱
بابک زنجانی بهتر از تراکم فروش!
درباره صحبت‌های رویانیان و سطر سطر و واژه واژه آن می‌توان حرف زد و به ذکر چند نکته بسنده می‌کنیم.

محمد رویانیان مدیرعامل کنار رفته پرسپولیس بعد از مدتها سکوتش! را شکست و در برنامه پنجشنبه شب ورزش از نگاه دو روی خط آمد و به سبک و سیاق همیشگی اش از تخلفات و اتهامات وارده دفاع کرد، به همه تهمت و افترا زد، مظلوم نمایی کرد و در قامت یک خدمتگزار خود را قرار داد! درباره صحبت های رویانیان و سطر سطر و واژه واژه آن می توان حرف زد و به ذکر چند نکته بسنده می کنیم. چرا که اعتقاد داریم مشت نمونه خروار است و قرار نیست که مثل سردار زمین و زمان را به هم بدوزیم!

1- رویانیان ادعا کرده که پرسپولیس را به تراکم فروشان سپرده اند. یک اتهام بی پایه و اساس دیگر که مثل همیشه بدون سند و مدرک از سوی رویانیان مطرح شده. همان مردی که روزگاری طرح رفاقت با سردار قالیباف را ریخت و از او نردبانی به سوی ترقی و سمت ساخت اما بعد از رسیدن به صندلی و پست و مقام ناگهان به سردار دیروز و شهردار امروز پشت کرد و روبروی او ایستاد. این عادت مالوف رویانیان است هم او که ظاهرا اعضای هیات مدیره پرسپولیس را با بابک زنجانی اشتباه گرفته و تصور می کند که رفیق گرمابه و گلستانش امروز در پرسپولیس است و ظاهرا فراموش کرده که او در پشت میله های زندان اوین در حال نوش جان کردن آب خنک می باشد!

2- رویانیان ادعا کرده که بی پولی جرم نیست و در طول دو سال مدیریتش تنها در ماه های آخر نتوانسته از منظر اقتصادی پرسپولیس را اداره کند. دقیقا همان روزهایی که دیگر سمتی در ستاد سوخت نداشت و البته رفیق شفیقش هم پشت میله های زندان گرفتار بود! بله، ما هم معتقدیم بی پولی جرم نیست. جرم هزینه کردن از بیت المال و خزانه خالی است. جرم ان است که با بازیکن 100 میلیونی، قرارداد میلیاردی ببندی و ....

3- رویانیان بسان همیشه بدهی 50 میلیاردی بر جای مانده از مدیریت مشعشعش را دروغ می داند. ادعایی که پای چوبین استدلال آن از چند صد کیلومتری مشخص و عیان است. بله، به زعم رویانیان همه دروغ می گویند و تنها اوست که راست می گوید! همه دروغ گو و کذاب هستند و رویانیان مجسمه صداقت و درستی است! این همه حسابرس و بازرس که با همکاری استاد ت یکی دیگر از متهمان پرونده فساد مالی و دوست قدیمی رویانیان تمامی اسناد مالی باشگاه را بررسی و حسابرسی کرده اند و بدهی رویانیان را دست کم 50 میلیارد تخمین زده اند، دروغ می گویند اما رویانیان بدون دلیل و مدرک و تنها از روی هوا راست می گوید! البته رویانیان به صدور چنین احکام متقنی عادت دارد!

4- رویانیان از بازیکنان میلیاردی تیمش گلایه کرده و گفته همان بازیکنی که می گفت پول آجیل شب عید را نداریم، 700 میلیون از باشگاه پول گرفته! خب این هم یکی از شاهکارهای مدیریتی سردار است. او که به بازیکنانی که کیفیت فنی شان زیر 100 میلیون بود، یک میلیارد داد و سنگ اول را چنان کج گذاشت که تا ثریا دیوار کج رفت و همین بازیکنان به جای اینکه قاتق نانش شوند، در روزگار بی کسی و بی پولی قاتل جانش شدند! آنها که عاشق بند کیف رویانیان بودند و تا این بند پاره شد، دیگر لزومی به تمجید و ستایش از رویانیان ندیدند و علیه آقای مدیر شوریدند. این مدیریت نوین رویانیان بود که سبک جدیدی را در مدیریت باب کرد. بازیکنانی که چون نفر اول و مدیرعامل باشگاه دیدند، از او الگو گرفتند و به او اقتدا کردند.

5- رویانیان ادعا کرده که گروه جدید از پس هزینه های پرسپولیس برنمی آیند و گذشت زمان این مساله را نشان می دهد. دم خروس ادعاهای رویانیان در این جمله پیداست. او که می گفت طرح های اقتصادی فراوانی را انجام داده که برای پرسپولیس درآمدهای میلیاردی ایجاد کرده که پرسپولیس را بی نیاز کرده است. کجاست این درآمدهای میلیاردی که رویانیان ادعا می کند این هیات مدیره نمی تواند با آن پرسپولیس را اداره کند؟

6- رویانیان در جمله ای عجیب مدعی شده که اگر او پرونده دارد، ملالی نیست چون احمدی نژاد و روحانی نیز پرونده دارند! درباره احمدی نژاد چیزی نمی نویسیم و قضاوتی نداریم اما درباره دکتر روحانی بهتر است رویانیان پای ادعایی که داشته، بایستد و پرونده دکتر روحانی را رو کند تا همه ملت ایران بدانند که رئیس جمهور منتخب و محبوبشان چه تخلفی مرتکب شده و چه پرونده ای دارد. البته فراموش نکنید که تهمت زنی و افترا عادت رویانیان و همفکرانش در تمام این سال ها بوده است!

7- استاد در بند آخر مصاحبه اش مدعی شده که نیروهای مسلح به جد به دنبال تنظیم بیانیه و دفاع از اتهامات وارده به اوست! البته رویانیان بهتر بود که نیروهای مسلح را به زحمت نمی انداخت و به جای شکایت و بیانیه لطف می کرد و در دادگاه 90 حاضر می شد و یا حتی روی خط می آمد و خود شخصا پاسخ همه ابهامات را می داد. توضیح می داد که چرا سعید شیرینی معتمدترین فرد او در باشگاه اکنون گرفتار شده و اگر چه استاد ادعا می کند که این گرفتاری ربطی به پرسپولیس ندارد اما سخنگوی قوه قضادیه رسما تاکید می کند که یار غار رویانیان به دلیل مشکلات مالی در پرسپولیس بازداشت شده و البته به غیر از او پای 2 نفر دیگر نیز در این پرونده گیر است.

8- در پایان لازم است اشاره کنیم که دوران دروغ، تهمت، افترا و سندسازی به پایان رسیده و رویانیان با تمسک به این روش های منسوخ و پوسیده نمی تواند خود را تبرئه کند. در وزارت ورزش دولت تدبیر و امید جایی برای این دست رفتارها و این نوع مدیریت وجود ندارد و میراث به جای مانده از او به اندازه ای اظهر من الشمس است و نیاز به توضیح دیگری نیست.

نظر شما