سهراب بختیاری‌زاده در گفتگو با برنا:

کی‌روش به تنهایی نمی‌تواند باعث موفقیت شود

۱۳۹۳/۰۵/۰۳ - ۱۲:۵۶:۲۴
کد خبر: ۲۰۶۳۹۲
کی‌روش به تنهایی نمی‌تواند باعث موفقیت شود
مدافع سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: کی‌روش نمی‌تواند به تنهایی باعث موفقیت فوتبال ما شود.

سهراب بختیاری زاده در گفتگو با خبرنگار ورزشی برنا، درخصوص ماندن کارلوس کی روش در فوتبال ایران یا رفتن او، اظهار داشت: فکر می کنم مهم تر از اینکه کی روش بماند یا برود این است که چه اتفاقی می تواند به آینده فوتبال ایران کمک کند. باید این موضوع برای ما در اولویت باشد. در اینکه کی روش مربی خوب و بزرگی است هیچ شکی نداریم اما مساله مهم این است که کی روش نمی تواند به تنهایی فوتبال ما را حرفه ای کند و باعث پیشرفتمان شود.

وی ادامه داد: باید ببینیم اولویت ما چیست. اینکه به صورت مقطعی نتیجه بگیریم یا اینکه زیرساختهای مناسبی ایجاد کنیم و به فکر آینده فوتبالمان باشیم. قطعا اولویت برای ما باید آموزش استعدادها و حفظ و نگهداری از آنها باشد تا بیشترین بازدهی را برای فوتبال کشورمان داشته باشند.

وی افزود: اگر این همه انرژی و تمرکز برای تمدید قرارداد کی روش را بگذاریم روی پرورش دادن استعدادها و همزمان از حضور کی روش هم در فوتبال کشورمان استفاده کنیم می توانیم در آینده به جایی برسیم اما کی روش نمی تواند به تنهایی باعث موفقیت فوتبال ما شود. کی روش نمی تواند جامعه فوتبال ما را تغییر دهد. شاید بتواند در حد جرقه چیزی به فوتبال ایران یاد بدهد اما در دراز مدت نمی تواند جواب دهد. بهبود ساختار فوتبال ایران هم کار یک سال و دو سال نیست.

وی با بیان اینکه باید وضعیت باشگاههای ایرانی سر و سامان پیدا کند، گفت: باشگاهها باید بازیکنان را از نظر فنی و بدنی در بهترین حالت به تیم ملی تحویل دهند اما در ایران برعکس است. مربی باید بازیکنان ناآماده را در کوتاهترین زمان ممکن به هماهنگی و شرایط ایده آل برساند و دشوارترین قسمت کار دست مربی است.

بختیاری زاده با انتقاد از نظرسنجی های تلویزیونی خاطرنشان کرد: با تمام احترامی که برای مردم ایران قایل هستم و اعتقاد دارم فوتبال بدون حضور آنها مزه ندارد اما در گرفتن تصمیمات کارشناسی نباید آنها را دخالت داد. می توانستم بگویم حق با مردم است و برای خودم طرفدار جمع کنم اما حرفی را می زنم که به نفع فوتبال ایران باشد. نباید پشت مردم قایم شد چون عامه آنها با فوتبال علمی بیگانه هستند و احساسی نظر می دهند.

نظر شما