مجمع فدراسیون ۲۶ آذر برگزار می‌شود

کفاشیان: قرارداد کرانچار بیشتر از وینگادا است

۱۳۹۳/۰۸/۲۸ - ۲۱:۰۸:۰۲
کد خبر: ۲۳۸۷۲۸
کفاشیان: قرارداد کرانچار بیشتر از وینگادا است
رییس فدراسیون فوتبال گفت: در تمام فیفا دی‌ها تیم امید نیز در کنار تیم بزرگسالان کار می‌کند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال پس از نشست هیات رییسه فدراسیون درباره جزئیات این نشست و تصمیمات اتخاذ شده در آن صحبت کرد.

کفاشیان ابتدا با ابراز تاسف از درگذشت غلامحسین مظلومی گفت: اکنون این خبر را از شما می‌شنوم و واقعا ناراحتم. او از مفاخر و افراد ارزشمند فوتبال ایران بود. سختی زیادی کشید چند باری به او سر زدیم و واقعا از این اتفاق متاسفم. خدا او را رحمت کند.

وی سپس درباره مفاد جلسه هیات رئیسه گفت: : گزارش‌های مالی فدراسیون بررسی شده و همه کارهایش انجام شده است. مجمع فدراسیون نیز 26 آذر برگزار می‌شود و این گزارش‌ها به مجمع ارائه می‌شود.

رییس فدراسیون درباره انتخاب کرانچار برای سرمربی‌گری تیم امید بیان کرد: کرانچار گزینه مدنظر بود و گزارش‌هایی که کاشانی مطرح کرد در مجموع کمیته فنی را نیز قانع کرد و او به عنوان سرمربی تیم امید انتخاب شده است. برنامه‌ها و کارهایش را در جلسه کمیته فنی و توسعه مطرح خواهد کرد و پس از تایید برای تصویب به هیات رییسه فدراسیون منتقل می‌شود.

رییس فدراسیون فوتبال همچنین گفت: قرارداد کرانچار 10 تا 15 درصد بیشتر از وینگادا است.

کفاشیان درباره دستیاران کرانچار گفت: بعد از مصوبه امروز، مذاکرات آقای کاشانی و کرانچار ادامه‌دار خواهد بود تا سرمربی تیم امید به کشور بیاید. دستیاران کروش ایرانی هستند. خود آقای خاکپور کاملا مورد تایید است و می‌تواند به تیم کمک کند. با این حال باید سرمربی تیم بیاید نظراتش را در کمیته فنی و توسعه بازگو کند و در صورت تایید برای تصویب به هیات رییسه برود.

او در پاسخ به این سوال که برنامه‌های تیم امید چطور است گفت: اجازه دهید آقای کرانچار بیاید تا پس از آن برای تیم امید برنامه‌ریزی کنیم. از طرف دیگر تمام اختیارات درباره تیم امید بر عهده آقای کاشانی است و او درباره سرپرست و دستیاران آقای کرانچار نظر می‌دهد.

او درباره تیم‌های جوانان و نوجوانان نیز گفت: تیم جوانان و نوجوانان نیز به همین شکل زیر نظر کمیته فنی و توسعه کارشان را ادامه می‌دهند. سرمربی‌ها در کمیته حاضر شده، برنامه‌هایشان را می‌گویند که بعد از تایید کمیته،‌هیات رییسه برای تصویب نظر می‌دهد.

او در پاسخ به این سوال که آیا کی روش نیز درباره تیم امید و جوانان نظر می‌دهد یا نه بیان کرد: در قرارداد کروش آورده‌ایم که او درباره تیم امید و جوانان نظر بدهد. بعد از جام ملت‌ها اولویت ما تیم امید می‌شود و باید تعاملات سرمربی‌های دو تیم بیشتر شود. باید از تمام توانایی‌های موجود استفاده کنیم تا ان‌شاءالله تیم امید به المپیک صعود کند. مطمئنا تعاملات دو تیم در آینده نیز بیشتر می‌شود. اردوهای مشترک خواهیم داشت و در تمام فیفا دی‌ها تیم امید نیز در کنار تیم بزرگسالان کار می‌کند.

کفاشیان درباره ترکیب اعضای هیات رئیسه نیز گفت: آقای رحیمی مدیرعامل وقت سپاهان عضو هیات رییسه بود و با کنار رفتن از سپاهان از هیات رییسه فدراسیون نیز کنار رفت و آقای قنبرزاده با حکم فدراسیون و به طور موقت عضو است. باید در مجمع پیش‌رو رای اعضای مجمع را بگیریم تا به او حکم قطعی داده شود.

او درباره ساختمان‌های باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس نیز توضیح داد: بحث اجاره مطرح نیست. طبق گزارشی که بازرسان داده‌اند ساختمان‌ها به نام فدراسیون است و سند، مالکیت فدراسیون را نشان می‌دهد. ما در مجمع قبلی بحث واگذار کردن ساختمان‌ها به دو باشگاه را مطرح کردیم که اعضای مجمع قبول نکردند. برای مجمع پیش رو نیز هیات رییسه قبول نکرد که بحث واگذاری ساختمان‌ها در مجمع فدراسیون مطرح شود.

او در پاسخ به این سوال که آفریقای جنوبی به جای ایران با سنگال بازی می‌کند و حالا تیم ملی چه برنامه‌ای خواهد داشت؟ گفت: تیم ملی در اردوی آفریقا قرار بود چند بازی هم داشته باشد که یکی از این بازی‌ها با همین آفریقا بود که حالا شما می‌گویید قرار است با کشور دیگری بازی کند. باید ببینیم آقای کی روش چه برنامه‌ای دارد. من از اینکه آفریقای جنوبی با کشور دیگری بازی می‌کند، خبر ندارم.

نظر شما