محمد زادمهر در گفتگو با برنا:

تیم کی‌روش نظم تاکتیکی دارد/ ایران می‌تواند تا فینال پیش برود

۱۳۹۳/۱۰/۳۰ - ۰۲:۴۴:۱۴
کد خبر: ۲۵۵۲۲۵
تیم کی‌روش نظم تاکتیکی دارد/ ایران می‌تواند تا فینال پیش برود
پیشکسوت فوتبال ایران گفت: نقشه هر بازی با بازی‌های دیگر متفاوت است.

دکتر محمدرضا زادمهر پیشکسوت تیم ملی و پرسپولیس بعد از بازی با امارات درباره برد برابر امارات و شرایط تیمم ملی در جام ملت های آسیا با خبرنگار برنا صحبت کرد.

*بازی با امارات را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
این بار نسبت به بازی قبل بهتر بودیم اما باز هم روی کارهای ایستگاهی به گل رسیدیم. بازیکنان ذخیره که بیشتر در فاز هجومی مورد استفاده قرار گرفته بودند در سطح بازیکنان اصلی بودند و تفاوت محسوسی بین آنها دیده نشد و این بسیار مهم است که یک مربی چنین تیمی را در اختیار داشته باشد تا بتواند انتخاب های مختلف برای هر بازی داشته باشد. در کار دفاعی مثل بازیهای اخیر که مشاهده کردیم واقعا خوب کار کردیم، اما در بحث مالکیت توپ خوب نبودیم و پاس هایمان به 6 هم نمی رسید و توپ از دست می رفت در حالی که تیم حریف 2 بار در پشت محوطه جریمه ما بالای 14 الی 15 پاس را داد و بازیکنان ما را مجبور به خطا کرد اما در هر صورت مهم ترین چیز در هر بازی نتیجه است که شکر خدا نتیجه مناسب را کسب کردیم و همانطور که مردم دوست داشتند با ژاپن در مرحله بعد رو به رو نخواهیم شد.

*یکی از نقاط قوت تیم ایران نظم و انضباط تیمی محسوب می‌شود. نظر شما در این باره چیست؟
همواره تیم های کی روش به این معروف هستند که منظم بازی می کنند و نظم تاکتیکی خاصی در بازی آنها دیده می شود و تیم ملی کشورمان نیز از این قاعده مستثنی نیست و علاوه بر این نظم همدلی خاصی بین ملی پوشان دیده می شود.

*تیم ملی در این رقابت‌ها دو مهاجم آماده و طراز اول در ترکیب خود دارد. با توجه به آمادگی سردار آزمون و رضا قوچان‌نژاد کدام را ترجیح می‌دهید؟
نقشه هر بازی با بازی‌های دیگر متفاوت است. هنگامی که تیم ما نیاز به توپ های هوایی داشته باشد مسلما آزمون موثرتر خواهد بود مثل همین بازی، اما وقتی تیم حریف کند است و به بازی سرعتی و روی زمین روی می آوریم مطمئنا قوچان نژاد گزینه بهتری است ولی خوب هر دو گزینه های مناسبی به عنوان یک تمام کننده هستند. 
 
*با توجه به این روند ایران را در چهره یک تیم مدعی می‌بینید؟
ایران در جام جهانی بهترین نماینده آسیا بود و رنکینگ فعلی تیم های آسیایی نیز بر این مسئله گواه است و تیم های دیگر نیز همیشه از ایران ترس داشتند. من اعتقاد دارم با توجه به روندی که تیم ایران در این رقابت ها داشته و شرایط موجود می تواند تا فینال پیش برود و مدعی قهرمانی باشد.

*سایر مدعیان در این جام را چگونه می‌بینید؟
استرالیا، کره جنوبی و ژاپن به همراه ایران همانطور که پیش بینی می شد جزء مدعیان اصلی هستند ولی هیچ چیز در فوتبال امروز قابل پیش بینی نیست.

نظر شما