معینی: می‌توان آینده خوبی برای فوتبال ایران متصور بود

۱۳۹۳/۱۱/۱۸ - ۱۲:۳۹:۳۸
کد خبر: ۲۶۰۴۴۰
سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال از ایجاد طرح استعدادیابی و منطقه ای کردن استانهای کشور خبر داد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، فریدون معینی، سرپرست کمیته جوانان درباره طرح استعدادیابی و منطقه ای کردن استانهای کشور برای اینکه بازیکنان مستعد در رده سنی زیر 16 سال را شناسایی کنند، گفت: طرحی را در دستور کاری خود قرار داده این و با اجرایی شدن این طرح بدون شک بسیاری از مشکلات تیم های ملی در آینده رفع خواهد شد.

وی افزود: قرار است که مناطق را به 9 منطقه تقسیم کنیم و مسابقات مختلی را برگزار کرده و آموزش های لازم را برای مربیان تیمها در مناطق 9 گانه در نظر بگیریم تا بتوان مشکلات آموزشی بازیکنان را رفع کرد. اگر این طرح اجرایی شود دیگر مربیان تیم های ملی پس از استعدادیابی با مشکل آموزش بازیکن روبه رو نیستند و صرفا به هماهنگی و اجرای تکنیک ها و تاکتیک های تیمی در اردوهای تدارکاتی می پردازند.

معینی ادامه داد: متاسفانه اکنون بازیکنانی که در تیم های ملی پایه حضور دارند به دلیلی اینکه از لحاظ آموزشی ضعف دارند، باید ابتدایی ترین نکات مربوط به فوتبال را به آنها آموزش داد و بر همین اساس معتقدم اگر طرح مناطق 9 گانه اجرا شود و مربیان و هیاتهای فوتبال کمک کنند می توان آینده خوبی برای فوتبال ایران متصور بود.

معینی درباره استعدادیابی کادرفنی تیم ملی نوجوانان که از ماه آینده در استانهای کشور اجرا می شود، گفت: به دلیل اینکه رده سنی نوجوانان در کنفدراسیون فوتبال آسیا زیر 16 سال اعلام شده و بازیکنانی که در لیگ برتر در این رده حضور دارند، 16 و یا 16 به بالا هستند، عملا انتخاب کردنشان برای حضور در تیم ملی نوجوانان فایده ای ندارد. این موضوع کار کادر فنی تیم ملی نوجوانان را سخت کرده و اعضای این تیم باید در جستجوی بازیکنان مستعدی باشند که رده سنی آنها با رده سنی که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شده، یکی باشد.

معینی در ادامه درباره وضعیت تیم های ملی زیر 13 سال و زیر 12 سال افزود: این دو تیم تحت نظارت آکادمی ملی فوتبال هستند. بازیکنان پایه از رده سنی 6 تا 12 سال زیر نظر آکادمی فعالیت می کنند و بعد از آن بازیکنان نخبه به تیم های ملی پایه معرفی می شوند.

وی همچنین یکی از اهداف کمیته جوانان را برای تضمین آینده فوتبال ایران، اجرای طرح ویژن ایران دانست و گفت: این برنامه درحال طراحی است و اگر به مرحله اجرا درآید و به جای اینکه مسابقات در رده سنی زیر 14، زیر 16، زیر 19 و زیر 22 سال برگزار شود، در رده های 13،14،15،16،17،18،19 برگزار شود، مشکلات تیم ها حل خواهد شد و تمامی فوتبالیست های مستعد و نخبه در این رده های سنی مشخص می شوند. در همین راستا بر اساس شرایطی که بر تیم های پایه حاکم است برنامه ای را تنظیم و در اختیار مربیان پایه قرار خواهیم داد تا مربیان، دیگر با مشکلات آموزشی بازیکنان در اردوهای تیم های ملی مواجه نشوند.

معینی در پایان گفت: پیام مهمی که برای مربیان دارم این است که با همکاری و متحد شدن می توان آینده فوتبال را ساخت. اگر با اجرای برنامه متحد از تیم های نونهالان تا المپیک پیش رویم، می توان توسعه فوتبال ایران را شاهد بود. برنامه ای که تدوین شده در رده سنی زیر 13 تا زیر 22(نونهالان تا المپیک) را برای تصویب به اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ارسال می کنیم و در صورت تایید در اختیار مربیان استانها قرار می دهیم تا طبق ایران پییش روند و ما به هدفمان که همانا موفقیت و توسعه فوتبال ایران است، برسیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز