سوشا مکانی در گفتگو با برنا:

رونالدو هم در مشهد کم می‌آورد!/ شاید به عنوان تدارکات پرسپولیس فعالیت کنم

۱۳۹۳/۱۱/۲۶ - ۱۲:۴۰:۳۸
کد خبر: ۲۶۲۵۸۸
رونالدو هم در مشهد کم می‌آورد!/ شاید به عنوان تدارکات پرسپولیس فعالیت کنم
دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اگر اشتباهات داوری شامل حال ما نمی‌شد الان می‌توانستیم بالای جدول باشیم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، هرچند دو روز از بازی پدیده و پرسپولیس گذشته است با این حال هنوز هم همه حرف از این دیدار و اتفاقات حاشیه ای آن می زنند. یکی از این حواشی را سوشا مکانی دروازه بان پرسپولیس رقم زد که با توپ جمع کن های مشهدی به جر و بحث پرداخت تا امروز به همین بهانه سراغش برویم؛

*جای کریستیانو رونالدو بودی چکار می‌کردی؟!
(با تعجب) جای رونالدو؟! چطور مگه؟!

*در بازی اتلتیکو مادرید و رئال مادرید، وقتی کریستیانو رونالدو با عجله به کنار خط رفت تا اوت را پرتاب کند، توپ جمع کن بازی، توپ را به او نداد و به سمت دیگری پرت کرد. اگر تو بودی حتما با طرف زد و خورد می‌کردی؟!
باور کنید با این توپ جمع کن های مشهدی، رونالدو هم برای بازی به آن شهر برود کم می آورد! (می خندد و ادامه می دهد) من نمی دانم یک بچه 10- 12 ساله چطور می تواند این قدر طبق برنامه جلو برود و برای اهداف از پیش تعیین شده توپ بیاندازد.

*یعنی معتقدی که توپ جمع کن‌های مشهدی از قبل توجیه می‌شوند؟
شک نکنید! این اتفاق فقط مربوط به بازی اخیر پرسپولیس و پدیده نیست. شما می دانید سال هاست توپ جمع کن های مشهدی همین رفتارها را تکرار می کنند و هر زمانی تیم شهرشان جلو می افتد توپ نمی دهند و بالعکس وقتی تیم آن ها عقب می افتد مثل برق توپ می رسانند. یک پسربچه 10- 12 ساله که بدون هماهنگی این کار را نمی کند. مطمئن باشید همه این کارها از قبل هماهنگ شده است.

*بهتر نبود که به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای خودت را کنترل می‌کردی؟
من کار خاصی نکردم اما به خدا توپ جمع کن های مشهدی روی اعصاب بازیکن حریف رژه می روند و می توانید از سایر فوتبالیست ها هم بپرسید.

*این برد مقابل پدیده چقدر می‌تواند از لحاظ روحی و روانی به پرسپولیس کمک کند؟
خیلی، خدا کمک کرد این بازی را بردیم و دوباره به آینده امیدوار شدیم. خیلی فشار روی آقای درخشان، کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس بود و همین برد از لحاظ روحی و روانی همه مان را رو به راه کرد.

*بعد از پدیده با صبا بازی دارید. این دیدار را چگونه ارزیابی می‌کنی؟
هر بازی شرایط خاص خودش را دارد ولی به نظرم پرسپولیس جدیدی را شاهد خواهید بود. ما محکوم به برد و جمع کردن حداکثر امتیازات در بازی های بعدی هستیم و اگر بدشانسی و اشتباهات سهوی داوری گریبان پرسپولیس را نگیرد می توانیم به جمع مدعیان لیگ اضافه شویم.

*اشتباهات داوری؟
بله، من احترام خاصی برای همه داوران لیگ برتر قائل هستم اما باور کنید اگر اشتباهات داوری شامل حال ما نمی شد الان می توانستیم بالای جدول باشیم. متاسفانه برخی تیم ها از این اشتباهات تاکید می کنم سهوی سود برده اند ولی پرسپولیس متضرر شده است. شما کافی است حرکت مازیار زارع در لحظه ضربه پنالتی فرناندو گابریل را دوباره ببینید. مازیار سه قدم جلو آمد و باید آقای ترکی تکرار می داد و شاید با گل شدن آن شرایط پرسپولیس خیلی عوض می شد که متاسفانه این اتفاق نیافتاد.

*حالا که بحث مازیار زارع پیش آمد می‌خواهیم بپرسیم؛ به مازیار زارع پیشنهاد نمی‌کنی که من بعد به عنوان دروازه‌بان در فوتبال فعالیت کند؟
(با خنده ای بلند) نه! من در دوران کودکی با مازیار همبازی بودم و با خانواده او رفت و آمد خانوادگی داریم. پدر مازیار گلر بسیار بزرگی بود اما خودش یک هافبک موثر و ایده آل است. آن روز هم بالاجبار درون دروازه ملوان ایستاد و توانست مثمر ثمر باشد. شاید من هم یک روزی به عنوان تدارکات پرسپولیس فعالیت کنم.

*شوخی می‌کنی؟!
نه، خیلی هم جدی گفتم. اگر بدانم که به عنوان تدارکات می توانم برای پرسپولیس موثر باشم با افتخار این کار را انجام می دهم. شک نکنید!

نظر شما