کنفرانس خبری سرمربی تیم ملی فوتبال

کی روش:اگر نامه فیفا به دستم نرسد، شب خوابم نمی‌برد

۱۳۹۰/۰۴/۲۲ - ۲۲:۵۶:۰۳
کد خبر: ۶۳۱۵۹
کی روش:اگر نامه فیفا به دستم نرسد، شب خوابم نمی‌برد
نشست مطبوعاتی سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان بعد از ظهر امروز ـ چهارشنبه 22تیرماه ـ با حضور خبرنگاران رسانه‌های جمعی برگزار شد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، "کارلوس کی روش" سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال کشورمان در نشستی 45 دقیقه ای به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

او در ابتدا گفت: بعد از کمپی که در کشور اتریش داشتیم به ایران برگشتیم و امروز نیز اردوی تیم ملی برای دیدار با مالدیو و ماداگاسکار آغاز می شود. این مرحله نهایی کارمان است که مربوط به دو بازی یاد شده می شود.

وی افزود: بازی با مالدیو نیمه اول راه صعود به جام جهانی است و امیدوارم به چیزی که می خواهیم برسیم. بازیکنان پیشرفت خوبی داشته اند؛ ضمن اینکه راهی طولانی برای رسیدن به جام جهانی در پیش رو داریم.

کی روش ادامه داد: 30 بازیکن در اردوی اتریش حضور داشتند که 6 نفر از آنها خط خوردند و اردوی جدید با 24 بازیکن برگزار می شود؛ که البته خلعتبری به خاطر تعهد به باشگاهش حضور ندارد. 2 بازی حساس پیش رو داریم و بازیکنان در فرم خوبی به سر می برند. باید به این نکته توجه کنیم که بازی با مالدیو در تعطیلات بین دو فصل برگزار می شود تعیین زمان بازی از سوی فیفا صورت گرفته ولی این معمول نیست که بازی در تعطیلات بین دو فصل برگزار شود. بازیکنان فصلی طولانی را سپری کردنده اند و به برخی نیز به خاطر خستگی شان استراحت داده ایم؛ ضمن اینکه بازیکنان تیم امید نیز استراحتی نداشته اند. این ها واقعیاتی هستند که باید با آنها کنار بیاییم.

سرمربی تیم ملی عنوان کرد: می خواهم یک نتیجه گیری کنم و اینکه بازیکنان در کمپ اتریش به آمادگی مدنظر ما رسیده اند؛ نفرات حاضر در اردو بهترین نفراتی بودند که می توانستند برای این بازی آماده شوند. باز هم می گویم تیم ملی مانند خانه ای است که در و پنجره ندارد؛ در حال حاضر به این گروه از بازیکنان اعتقاد داریم و امیدوارم به هدفی که به دنبالش هستیم برسیم.

کی روش در پاسخ به سوالی در خصوص لازم بودن برگزاری اردو در این مقطع زمانی که برخی مربیان باشگاهی به آن معترض شده بودند، اینگونه توضیح داد: فکر می کنم به حمایت همه نیاز داریم؛ من نگرانی مربیان ایرانی را درک می کنم؛ اما می خواهم که آنها هم ما را درک کنند. این اردو برای آن است که بازیکنان را به آن سطح از آمادگی که می خواهیم برسانیم. در خصوص مالدیو باید بگویم که این تیم یک اردوی سیستماتیک برای بازی با ایران برگزار کرده است. یک سوال دارم و آن این است که ما باید چه کار کنیم تا به جام جهانی برویم؟ جوابی که می توانم بدهم این است که در اتریش به فکر بنیاد تیم برای بازی مقابل بهترین های دنیا بودیم. متاسفانه برخی مربیان به برنامه کوتاه مدت این اردو نگاه کردند نه بلند مدت. از تمام اردوها و برنامه ها به دنبال برآورده کردن نیازهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت هستیم و 2 هدف را نیز پیش رو داریم: یکی اینکه آمادگی برای دیدار با حریف بعدی پیدا کنیم و دوم اینکه پایه و اساس تیم آماده شود. ترسی ندارم از اینکه این را بگویم که اگر بخواهیم به تاریخ های فیفا دی بسنده کنیم این زمان های معین شده کافی نیستند. ما نیاز داریم کار کنیم، باید سخت کار کنیم.

وی در خصوص اینکه چه نکاتی را از اردوی اتریش فهمیده اظهار داشت: مهمترین نکته اشتیاق و تعهد به کار بازیکنان و همچنین میل به یادگیری چیزهای جدید در بین آنها بود.
کی روش درباره سفری که برای تماشای بازی مالدیو داشت عنوان کرد: آنها پیشرفت خوبی داشتند، هماهنگی بالایشان و میل به خوب بودن از نکات مهم بود؛ مالدیو همچنان نشان داد که از بازی مقابل هیچ تیمی نمی ترسد. این تیم در بازی مقابل ایران چیزی برای از دست دادن ندارد و خیالش راحت است. همچنین مالدیوی ها یک آماده سازی فشرده ای را برای دیدار با ایران انجام دادند و آنها قصد دارند از بازیکنان با تجربه خود استفاده کنند. من هم از تیمم می خواهم برای همه حریفان به یک اندازه احترام قائل شوند. شنیدم که قبلا یک بار ایران موفق شده مالدیو را 17 بر صفر شکست بدهد؛ تیم برنده با کسب این نتایج فکر می کند که همه چیز تمام شده اما تیم بازنده در ذهنش به دنبال بهتر شدن می رود و من این مسئله را در انها حس کرده ام.

وی درباره سرمربی تیم ملی جوانان ایران عنوان کرد: دوست ندارم در این نشست خبری مسائل را با هم دخالت بدهم در مورد سرمربی این تیم مذاکراتی انجام شده و در آینده نزدیک نظراتمان را اعلام می کنیم.
کی روش درباره سطح لیگ ایران گفت: مطمئنا لیگ ایران از لیگ مالدیو بهتر است؛ اما باید این را هم قبول کنیم که نسبت به لیگ های اروپایی در سطح پایین تری قرار دارد؛ ما باید در حال حاضر سخت برای بازی با مالدیو کار کنیم چرا که شاید حریف بعدی مان ژاپن باشد. اگر هم به جام جهانی برسیم ممکن است با پرتغال یا برزیل بازی کنیم. اگر می خواهیم بین المللی باشیم فقط کار کردن باعث پیشرفت می شود و راه دیگری جز این وجود ندارد. 

به گزارش سرویس ورزشی برنا، سرمربی تیم ملی در پاسخ به سوال خبرنگار برنا در خصوص خط خوردن آقای گل لیگ ایران و همچنین عدم حضور هیچ بازیکنی از استقلال گفت: بهتر است علایق و مسائل رنگی را کنار بگذاریم و درباره تیم ملی صحبت کنیم؛ با توجه به تمریناتی که برگزار شد این بازیکنان بهتر از بقیه بودند. این انتخاب برای این برهه زمانی است. نوروزی می تواند به تیم ملی برگردد و این فرصت را دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نگران نیستید که مشکلی که برای تیم امید رخ داد برای تیم بزرگسالان هم اتفاق بیافتد؟ اظهار داشت: نگران این هستم که مسائلی بر سر راهمان پیش آید و مشکل ساز شود؛ یک ضرب المثل پرتغالی است که می گوید شیطان همیشه پشت در است و این در فوتبال کاملا صدق می کند. برخی اوقات همکارانم می فهمند که ذهن من درگیر جزییات است؛ می خواهم یک مثال بزنم اگر در بهترین اتاق دنیا هم باشید و یک پشه هم در آنجا باشد شما راحت نخواهید بود. همکارانم می دانند روش کار من چگونه است؛ اگر نامه ای از فیفا نداشته باشیم که چه بازیکنانی محروم هستند امشب خوابم نمی برد.

کی روش ادامه داد: باید دست به دست هم دهیم تا به جام جهانی برزیل صعود کنیم؛ می دانم که یکشنبه در ایران تعطیل است و دوست دارم با توجه به همین موضوع آن روز ورزشگاه آزادی را پر از تماشاگر ببینم. الان هم باید  به سر تمرین بروم چون اگر دیر برسم خود شما می گویید که تمرین تیم ملی دیر برگزار شد.

نظر شما