دیدار شاهین و پرسپولیس مشکلی نداشت

عسگری: داوران باید در مقابل اعتراض تیم‌ها قاطع باشند

۱۳۹۰/۰۵/۱۷ - ۱۷:۱۷:۰۳
کد خبر: ۶۹۲۰۴
عسگری: داوران باید در مقابل اعتراض تیم‌ها قاطع باشند
نایب رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: داور باید با اعتراضی که شخصیت و اقتدارش را زیر سوال ببرد، به شدت برخورد کند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، حسین عسگری  درباره قضاوت های داوران بازی‌های دیشب در لیگ برتر صحبت کرد.

نایب رییس کمیته داوران در این باره گفت: تا آنجایی که گزارش ناظران به من رسیده، عملکرد همه داوران در 5 بازی دیشب رضایت بخش بوده است؛ چرا که من به ناظران داوری گفته ام پس از پایان هر بازی با من تماس بگیرند و گزارش اجمالی را بدهند.

وی درباره بازی شاهین و پرسپولیس اظهار داشت: این بازی صحنه خاصی نداشت و مظفری‌زاده بسیار خوب سوت زد. پس از بازی هم ناظر بازی با من تماس کرد و ابراز رضایت کرد.

عسگری درباره اعتراض شدید یکی از مربیان لیگ برتر در بازی دیشب به تیم داوری گفت: برخورد با اعتراض مربی و کادر به نحوه قضاوت داور بازی در اختیارات داور بازی است و این وظیفه داور است با هر کس که در زمین بازی رفتار مسوولانه ای ندارد، برخورد کند و براساس قانون او را اخراج کند. اگر اعتراض به داوری شخصیت و اقتدار داور را زیر سوال ببرد، از سوی هر کسی که باشد باید از زمین بازی اخراج شود.

وی درباره نحوه اعتراض به داوری در طول بازی عنوان کرد: داور براساس یک چارچوب مشخص وظیفه دارد تا طوری بازی را مدیریت و قضاوت کند که روح قانون از بین نرود. اعتراض باید محترمانه باشد. نحوه اعتراض مربیان و بازیکنان به داور اگر تبعات جانبی داشته باشد و سکوها را به هم نریزد و الفاظ زشت در آن نباشد باعث خواهد شد تا داور انعطاف نشان بدهد؛ چرا که داور هم شرایط بازی و تیم ها را درک می کند.

عسگری در پایان گفت: داور باید در مقابل اعتراضات جدی قاطع باشد و از فضای بازی تاثیر نپذیرد.

نظر شما