همه بحث ها به دایی ختم می شد

در مناظره شریفی و صدر چه گذشت؟

۱۳۸۹/۱۰/۰۵ - ۱۷:۴۲:۰۰
کد خبر: ۸۶۴
در مناظره شریفی و صدر چه گذشت؟
مناظره تلویزیونی قاضی شریفی و حمیدرضا صدر شب گذشته در استودیوی شبکه چهار برگزار شد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، کارشناس رسانه ای و ورزشی برنامه از رییس کمیته انضباطی در خصوص محرومیت علی دایی پرسش کرد تا با به میان آمدن بحث ممنوع المصاحبه کردن سرمربی تیم پرسپولیس این مناظره آغاز شود.

صدر در ابتدا گفت: از حکم ممنوع المصاحبه شدن علی دایی در رسانه ها حیرت کردم و اغلب قاضیانی که من می شناسم از این حکم حیرت زده شدند. من تمامی احکام ورزشی صادر شده در فوتبال جهان را مطالعه کردم ولی چنین نمونه ای را پیدا نکردم.

شریفی در جواب صدر گفت: وقتی یک مربی فرصت دارد در کنفرانس خبری پس از بازی حرفهایش را بزند و از این مزیت استفاده نمی کند و در ازای این مزیت،تولید مزیت نمی کند چه باید کرد. ما در حکم اعلام شده به تمام موارد تکلیف شده اشاره کرده بودیم.

صدر با قطع کردن صحبت های قاضی شریفی گفت: ما باید این مزیت را چطور تعریف کنیم. در حال حاضر پرطرفدارترین برنامه های تلویزیونی دنیا،ورزشی است و فوتبال در این خصوص از اهمیت فراوانی برخوردار است. مصاحبه های نشریات ورزشی خیلی اهمیت دارد و مورد توجه قرار می گیرد. قبول دارم گاهی این مصاحبه ها تند است و این فوتبال و مصاحبه ها دارد بردباری ما را افزایش می دهد.

سپس شریفی ادامه داد و گفت: خیلی جاها مصلحت حاکمیت دارد. اگر مزیت نبود حق بود ما باید بیاییم مطالبه کنیم.اگر اینطور باشد باید هفتاد میلیون نفر در تلویزیون دیده شوند. ما به یک مربی مزیت می دهیم تا روی آنتن بیاید و مشهور شود و حرفهایش را بزند.

صدر بار دیگر با قطع کردن صحبت های شریفی گفت: وظیفه فدراسیون فوتبال نیست که بخواهد این مزیت را مشخص کند. فدراسیون فوتبال خودش وارد زمینی می کند که متعلق به آن نیست و برایش دردسر دارد.

صدر در ادامه به دومین حکم عجیب فدراسیون فوتبال اشاره کرد و گفت: در سال 1362 تیم های پرسپولیس و شاهین با هم بازی کردند و پرسپولیس خوب بازی کرد و نتیجه را 5 بر 2 برد. ولی تماشاگران پرسپولیس سنگ اندازی کردند و بازی با جنجال به پایان رسید. حکم عجیب فدراسیون فوتبال این بود که بازی های پرسپولیس بطور مستقیم پخش نشود. این حکم خیلی عجیب باعث شد تا دیدار پرسپولیس و استقلال در همان سال با حضور 120 هزار تماشاگر برگزار شود و مردم برای دیدن پرسپولیس به ورزشگاه آمدند و حکم علی دایی دومین حکم عجیب فدراسیون فوتبال بود.

شریفی با شنیدن حرف های صدر گفت: ما محرومیت نگفتیم بلکه گفتیم محدودیت. کمیته انضباطی در این خصوص مظلوم واقع شد. فیفا گفته است که مصاحبه جنجالی مربیان ممنوع است.

صدر گفت: فیفا چنین چیزی نگفته و عنوان داشته که مصاحبه جنجالی جریمه نقدی دارد و بطور کلی تهیج جریمه دارد.

رئیس کمیته انضباطی افزود: ما انجام وظیفه کردیم و به سرمربی پرسپولیس اعلام داشتیم که شما مکلف هستید که هر چیزی موجب جنجال می شود از آن خودداری کنید و اجازه ندهید که تماشاگر با هر کارتی که داور به بازیکنان می دهد تهیج شود.

صدر عنوان داشت: وظیفه رسانه ها است که هیجان تماشاگران را کنترل کند و در حوزه روانشناسی جامعه ورود پیدا کند. رسانه های انگلیسی در گذشته فیلم درگیری اریک کانتونا و تماشاگر تیم حریف را حذف کردند و هیجان را به این شکل کنترل کردند.

شریفی گفت: دو روز پس از اعلام رای دایی بعنوان دستور موقت به آقای عبداللهی گفتیم برو و با خبرگزاری برنا صحبت کن و بگو دایی نباید در غیر از امور فنی صحبت کند. دایی عنوان کرد که امیدوارم اختلاف من با فدراسیون فوتبال دلیل اصلی صدور این حکم نباشد. به نظر من مکرر به زبان آوردن اختلاف با فدراسیون ایجاد تهیج می کند و تشبیه داور به یک کودک پنج ساله همان تهیج است.

صدر در جواب قاضی شریفی گفت: فوتبال باعث می شود که میزان تحمل ما بالا برود.

شریفی اضافه کرد:داور شکایت نوشته و گفته است که تشبیه کودک پنج ساله را تحقیرتلقی کرده است. ما اساسا حقی نداریم مطلبی بگوییم که برای کسی توهین تلقی شود. اصلا نیازی نیست که فردی به کودک پنج ساله تشبیه شود.

صدر در ادامه افزود: شما می توانستید با حکمی منطقی تر دایی را ترغیب کنید که حکیمانه تر در آینده مصاحبه کند.

شریفی پس از شنیدن حرف های صدر گفت: ما می گوییم افرادی که در دقایقی رسانه ها را در اختیار دارد به جنجال بپردازد مشمول تنبیه و جریمه می شود. ما به مدیرعامل باشگاه نوشتیم و در حقیقت ما تنبیه را برای آینده در نظر گرفتیم تا باشگاه پرسپولیس لطمه نخورد.
اختلاف ما در سیستم ها و زمینه های فوتبال است. ما با بستری مواجه هستیم که با فوتبال مدرن غریبه است. مدیریت فوتبال ما دولتی است و مدیریت هزینه است.ما با چنین بستری مواجه هستیم.

سپس شریفی در جواب صدر که پرسید از این حکم و از این هشدار چه نتیجه ای گرفتید گفت: ما به تمامی مربیان کشور هشدار دادیم اگر وارد حواشی شوند محروم می شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز