انتقاد نایب رییس کمیته داوران از اظهارات قلعه‌نویی

عسگری: به اشتباهات ترکی اعتراف می‌کنم/ یک پنالتی برای پرسپولیس گرفته نشد

۱۳۹۰/۱۱/۱۰ - ۱۴:۵۲:۱۳
کد خبر: ۹۴۲۷۳
عسگری: به اشتباهات ترکی اعتراف می‌کنم/ یک پنالتی برای پرسپولیس گرفته نشد
نایب رییس کمیته داوران گفت: محسن ترکی در بازی دیروز تراکتورسازی و استقلال قضاوت ضعیفی انجام داد و دو اشتباه تاثیرگذار داشت.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، حسین عسگری درباره دیدار استقلال و تراکتورسازی گفت: ما از ساعات اول وقت ادارای امروز بر اساس گزارش و اطلاعات و اظهارات ناظران بازیها آنالیز ویدئویی هفته بیست و سوم بازبینی فیلم های داوران را انجام دادیم. متاسفانه در بازی تراکتور و استقلال در تبریز ، محسن ترکی که یکی از داوران خوب و کم اشتباه ما بود ، کارنامه خوبی نداشت و ضعیف قضاوت کرد.

وی ادامه داد: در صحنه پنالتی اولی که برای استقلال گرفته شد ، ترکی به دلیل اینکه زاویه خوبی نداشت در تشخیص هند اشتباه کرد و در حالی که توپ به صورت احسان حاج صفی برخورد کرده بود، خطای هند پنالتی را به سود استقلال گرفت و حاج صفی را هم اخراج کرد. در این باره باید بگویم زمانی که مهاجم استقلال به توپ ضربه زد سر و دست چپ حاج صفی با هم به سمت بالا حرکت کرد و داور به دلیل زاویه نامناسبی که داشت، در تشخیص هند اشتباه کرد. البته اگر صحنه هند بود اخراج ترکی درست بود؛ چرا که قانون می گوید هر بازیکنی که از ورود توپ به داخل دروازه با دست جلوگیری کند علاوه بر اینکه خطای پنالی گرفته می شود، باید اخراج شود و چون ترکی تلقی کرده بود خطای هند اتفاق افتاده، احسان حاج صفی را اخراج کرد. این اشتباه ، اشتباه مهم و تاثیرگذاری بود و ما هم به آن اعتراف می کنیم.

عسگری در ادامه گفت: دیروز، روز بد محسن ترکی بود؛ چرا که در دقیقه 60 هم یک پنالتی برای تراکتور گرفته نشد و مطمئنا خود ترکی می داند و تایید می کند که قضاوت خوبی نداشته است. داوران همه مثل بازیکنان به عملکرد خودشان واقفند و می دانند که در چه وضعیتی قضاوت کردند. البته پنالتی دومی که برای استقلال گرفته شد، کاملا درست بود و امیرحسین صادقی به مهاجم استقلال پشت پا زد. ضمن اینکه اخطارهایی که به بازیکنان داده شد، کاملا درست بود.

نایب رئیس کمیته داوران درباره حرف و حدیث هایی که در مورد بازی دیروز مطرح شده است، گفت: صحبت های جالبی در این باره شنیده ایم . برخی گفته اند بازی 6 امتیازی بود، در حالی که همه می دانند بازی 3 امتیاز بیشتر ندارد. از جهت حساسیت این دیدار در سطح بالایی بود و این دیدار و با توجه به فضای ورزشگاه ، رقابت دو تیم در بالای جدول به حساسیت های بازی افزوده بود. اما قضاوت یک داور اینگونه نیست که اگر در نیمه اول داور یک اشتباهی انجام داده ، همه منتظر باشند که اشتباهش را در نیمه دوم جبران کند. بسیاری گفته اند چرا ترکی پنالتی دوم را گرفته است؟ وقتی خطا انجام می شود ، داور باید اعمال قانون کند . در این که دو اشتباه مهم و تاثیرگذار داور ، باعث شکست تیم تراکتور شد، هیچ شکی نیست و من خودم هم با توجه به قضاوت های خوب قبلی ترکی در بازی های دیگر و دربی ها قضاوت بازی دیروز را ضعیف ترین قضاوت ترکی تا به حال می دانم.

عسگری در ادامه گفت: با محسن ترکی هم درست مثل داورانی که اشتباهات تاثیرگذار کرده اند ، برخورد خواهیم کرد. اما می خواهم رو به اصحاب رسانه بگویم من به هیچ وجه قصد توجیه اشتباهات و حمایت از داوران را ندارم که اگر اینطور بود اشتباهات را تایید و اعلام نمی کردم. بارها هم به صراحت اشتباه داوران را اعلام کرده ام ، می کنم و خواهم کرد. اما می خواهم به اصحاب رسانه بگویم چرا همیشه ابعاد منفی عملکرد داوران را بزرگ می کنند؟ چرا بازی سه هفته پیش که برای همین تراکتورسازی محسن ترکی به درستی پرچم کمکش را خواباند تا تراکتور به پیروزی برسد، خبری از تیترهای بزرگ و تعریف و تمجید نبود. من می خواهم خطاب به امیر قلعه نویی سرمربی بادانش و موفق فوتبال ایران بگویم چطور است آن روزها که تراکتور با اشتباه داوری به یک پنالتی در بازی با داماش و یک گل آفساید در بازی با شهرداری تبریز رسید ، دست های پشت پرده ای در کار نبود؟ اما دیروز که اشتباه داوری اتفاق افتاده ایشان دست های پشت پرده را مقصر می داند و ادعا می کند که اشتباهات داوری از پیش تعیین شده بوده است و می خواهد از فوتبال خداحافظی کند . در دو بازی 6 امتیاز برای تراکتورسازی توسط اشتباهات داوری به دست آمد و خود قلعه نویی گفت که در این دو بازی خوش شانس بوده است و حالا هم در یک بازی اشتباه داوری سه امتیاز را از تراکتور گرفته است. همه این اتفاقات نشان می دهد اشتباهات داوری سمت و سو ندارد. من از اصحاب رسانه می خواهم برای کارهای خوب هم تیتر درشت بزنند. با این کارها و با بزرگ نمایی اشتباه داوری ما به افکار عمومی راه غلط را نشان می دهیم.

وی در پایان گفت: به غیر از بازی پیروزی و ذوب آهن که باید محسن قهرمانی یک پنالتی برای پیروزی به خاطر خطای هند می گرفت و در دقیقه 80 داور به درستی اعلام پنالتی نکرد و هیچ خطایی روی علی کریمی انجام نشد، در دیگر بازیها شاهد قضاوت خوب داوران بودیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز