در خصوص کشتی گرفتن نمایندگان ایران در مسابقات آذربایجان

فدراسیون کشتی بیانیه صادر کرد

۱۳۸۹/۱۰/۰۶ - ۱۵:۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۹
فدراسیون کشتی بیانیه صادر کرد
سایت روابط عمومی فدراسیون کشتی بیانیه ای در خصوص چگونگی حضور کشتی گیران ایرانی در مسابقات قهرمانی کشور آذربایجان منتشر و در متن این بیانیه به غیر قانونی بودن تصاحب دوبنده تیم ملی آذربایجان توسط کشتی گیران ایرانی اشاره کرد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، سایت روابط عمومی فدراسیون کشتی بیانیه ای در خصوص چگونگی حضور کشتی گیران ایرانی در مسابقات قهرمانی کشور آذربایجان منتشر و در متن این بیانیه به غیر قانونی بودن تصاحب دوبنده تیم ملی آذربایجان توسط کشتی گیران ایرانی اشاره کرد.

متن بیانیه یاد شده را در ذیل مشاهده می فرمایید:

"به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی موضوع مطرح شده در مورد تغییر ملیت كشتی‌گیران بر اساس قانون جدید فیلا كه در رقابت‌های جهانی مسكو مطرح شده است به هیچ عنوان امكان پذیر نمی‌باشد زیرا بر اساس قوانین جدید فیلا، بحث تغییر ملیت كشتی‌گیران باید مراحل قانونی زیر را طی نماید.
1- رضایت‌نامه كتبی از فدراسیون مبدأ مبنی بر تغییر ملیت كشتی‌گیر (فدراسیون كشتی ایران چنین مجوزی را صادر نكرده است).
2- موافقت كتبی از فدراسیون مقصد.
3- یك كپی از قراردادی كه كشتی‌گیر با فدراسیون جدید منعقد كرده است.
4- یك كپی پاسپورت با ملیت قبلی و یك كپی از پاسپورت با ملیت جدید به فیلا ارائه نماید
5- فیش پرداختی مبلغ 5000 فرانك سوئیس بابت هزینه تغییر ملیت به فیلا.



بر این اساس، كشتی‌گیری كه ملیت خود را تغییر داده باشد به مدت دو سال از تاریخ شروع ملیت جدید حق شركت در مسابقات تورنمنت‌های گزینشی المپیك، بازی‌های المپیك، رقابت‌های جهانی، جام جهانی، جهانی دانشجویان، بازی‌های دانشجویان و ارتش‌های جهان و مسابقات قاره‌ای و بازی‌های قاره‌ای با ملیت جدید را ندارد و تنها می‌تواند با پاسپورت با ملیت جدید در تورنمنت‌های بین‌المللی و مسابقات باشگاهی شركت كند.


ضمنا در هر سال فقط یك نفر كشتی‌گیر از هر رشته (آزاد- فرنگی- زنان) می‌تواند تغییر ملیت بدهد (در هر سال حداكثر 3 كشتی‌گیر از یك كشور)


همچنین كشتی‌گیری كه موافقت‌نامه مربوط به تغییر ملیت خود را از فیلا دریافت نكرده باشد حق شركت در مسابقات را ندارد (این كشتی‌گیران مجوزی از فیلا دریافت نكرده‌اند) حتی اگر موافقت نامه تغییر ملیت خود را از فدراسیون جدید دریافت كرده باشد.چنانچه مدارك مورد نیاز تهیه نگردیده و ناقص باشد مجوز تغییر ملیت از جانب فیلا صادر نخواهد شد.


بدیهی است حضور كشتی‌گیران ایرانی در رقابت‌های قهرمانی آذربایجان مانند حضور كشتی‌گیران خارجی در لیگ ایران می‌باشد و بحث مهاجرت و تغییر ملیت به هیچ عنوان مطرح نیست."

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز