بهداد سلیمی در گفت‌وگو با برنا:

همیشه سلامت زندگی کردم/ فکر دوپینگ را هم نمی‌کنم!

۱۳۹۲/۰۷/۲۹ - ۱۱:۱۳:۵۱
کد خبر: ۱۴۵۰۰۰
همیشه سلامت زندگی کردم/ فکر دوپینگ را هم نمی‌کنم!
قهرمان المپیک 2012 لندن گفت: به‌نظر من، دکتر صالحی امیری فردی بسیار ایده‌آل و توانمند برای وزارت ورزش و جوانان هستند و امیدوارم که مجلس به ایشان رأی اعتماد بدهد.

هفته ای که گذشت با چند اتفاق جالب برای بهداد سلیمی همراه بود و این قهرمان المپیک 2012 لندن و قوی ترین مرد جهان، از سوی چند ارگان مورد تقدیر قرار گرفت.

این وزنه بردار دسته سنگین وزن ایران ابتدا توسط فدراسیون پزشکی ورزشی به خاطر این که بارها با این فدراسیون در خصوص انجام دادن آزمایش دوپینگ همکاری داشته است و از تمام این آزمایش ها نیز سربلند بیرون آمده است، مورد تقدیر قرار گرفت.

وی سپس از سوی سازمان جهانی غذا (فائو) مورد تقدیر قرار گرفت و به عنوان نماینده جهانی این سازمان قرار است فعالیت های خود را آغاز کند.

همچنین از سوی محمدرضا طالقانی سرپرست فدراسیون ورزش های زورخانه ای عنوان شد که قرار است در مسابقات بین المللی جام جهان پهلوان تختی، این ورزشکار ارزنده ایران مورد تقدیر قرار بگیرد.

سلیمی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی برنا، با تشکر از برنامه هایی که برای تقدیر از او به عمل آمده است، اعلام کرد که به غیر از او ورزشکاران بزرگ دیگری نیز هستند که باید از آنها تقدیر شود.

*هفته پرسوژه ای را پشت سر گذاشتی و تقدیر پشت تقدیر از تو صورت گرفت که اولین آن قدردانی فدراسیون پزشکی ورزشی به خاطر آزمایش های متعدد دوپینگی بود که در آن شرکت کرده ای و از همه آنها سربلند بیرون آمده ای؟
بله این لطفی بود که دکتر پورکاظمی در فدراسیون پزشکی ورزشی نسبت به من داشتند و از ایشان به خاطر حمایتشان از من تشکر می کنم اما این را هم باید بگویم که در ایران ورزشکاران بزرگ و شایسته ای هستند که باید مورد تقدیر قرار بگیرند. ورزشکارانی مانند حمید سوریان و احسان حدادی که آنها هم بسیار برای رسیدن به موفقیت زحمت کشیده اند و زندگی سالمی داشته اند.

*چطور شده است که با اعتماد به نفس کامل در این همه آزمایش دوپینگ شرکت کرده ای؟
من همیشه سالم زندگی کرده ام و حتی فکر دوپینگ هم سراغم نیامده است و برای همین تا الان توانسته ام خودم را در اوج نگه دارم.

*اما با این حال همیشه سایه دوپینگ بر سر ورزشکاران به خصوص وزنه برداران وجود دارد؟
بله متاسفانه همین طور است و آخرین آنها هم دیشب بود که در کنگره مسابقات جهانی اعلام شد که دو تن از ملی پوشان وزنه برداری ما دوپینگشان مثبت اعلام شده و قرار است اسمشان هم به صورت رسمی اعلام شود.

*علت دوپینگ این افراد را در چه می دانی؟
علت این است که برخی می خواهند راه صد ساله را یک شبه طی کنند و به همین خاطر است که مرتکب دوپینگ می شوند.

*از این موضوع که بگذریم، تقدیر بعدی که از تو صورت گرفت در جلسه سازمان جهانی غذا بود که از تو، علی دایی و حمید سوریان تقدیر شد. قبلاً با فائو همکاری داشتی؟
نه همکاری نداشتیم اما آنها از من، علی دایی و حمید سوریان و چند تن از بازیگران سینما و خوانندگان دعوت کردند که در جلسه آنها شرکت کنیم و پس از تقدیری که صورت گرفت، قرار شد در راه مبارزه با گرسنگی در جهان با آنها همکاری داشته باشیم.

*هشتم و نهم آبان ماه هم مسابقات بین المللی کشتی پهلوانی در خرم آباد برگزار می شود و محمدرضا طالقانی سرپرست فدراسیون ورزش های زورخانه ای اعلام کرده که قرار است در آنجا از تو به عنوان یکی از ورزشکاران مطرح تقدیر شود. او گفته می خواهند از تو تقدیر کنند تا بدانی مرام پهلوانی هنوز زنده است و اگر چه برخی نامهربانی ها با تو صورت گرفته اما در جاهای دیگر به یادت هستند.
آقای طالقانی همیشه به من لطف دارند و من از ایشان به خاطر اینکه به یاد من هستند، تشکر می کنم اما هشتم و نهم آبان ماه مسابقات وزنه برداری قهرمانی کشور برگزار می شود و نمی دانم که بتوانم در مراسم کشتی پهلوانی شرکت کنم یا خیر. با این حال از اینکه آقای طالقانی نسبت به بنده لطف داشته اند بسیار خوشحالم و از ایشان سپاسگزارم.

*حسین رضازاده اعلام کرده که قرار است بعد از مسابقات جهانی لهستان راجع به بازگشت وزنه برداران المپیکی به تیم ملی، با شما صحبت کند. در این جلسه شرکت می کنید یا همچنان روی مواضع قبلی خودتان هستید؟
ما طی جلسه ای که با آقای دکتر صالحی امیری داشتیم دیدگاهمان را به ایشان اعلام کردیم و باید بگویم که ایشان بسیار نقطه نظرات مثبتی داشته اند و خیلی روشن فکر می کنند و به نظر من فرد بسیار ایده آل و توانمندی برای پست وزارت ورزش و جوانان هستند و امیدوارم که مجلس شورای اسلامی به ایشان رای اعتماد بدهد. ما به دکتر صالحی امیری اختیار تام داده ایم و قرار است نظر نهایی را در این خصوص ایشان اعلام کنند.

*البته علی مرادی اعلام کرده فضایی در فدراسیون وزنه برداری به وجود آمده که می خواهند شما را به صورت مادام العمر بازنشسته کنند.
بله متاسفانه همین طور است و شرایط خوبی در فدراسیون وزنه برداری حاکم نیست و برخورد خوبی با وزنه برداران المپیکی صورت نگرفته است که آنها راغب به بازگشت به تیم ملی شوند.

*فدراسیون وزنه برداری در خصوص حمله ای که به تو در ملاقاتت با کوروش باقری در بیمارستان صورت گرفت، اقدامی انجام نداد؟
خیر هیچ اقدامی صورت نگرفته است و آقای رضازاده فقط وعده و وعید می دهد که پیگیر است و ما از پیگیری های مداوم ایشان در عجب هستیم! باید بگویم که فقط مصاحبه کردن خوب نیست و انسان باید کاری که می گوید را انجام دهد نه اینکه فقط در رسانه ها بگوید که چه کار می کنم!

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز