از سوی فدراسیون کشتی

نظام نامه انتخاب داوران برای مسابقات اعلام شد

۱۳۹۳/۰۸/۲۸ - ۱۲:۵۷:۵۵
کد خبر: ۲۳۸۴۷۱
نظام نامه انتخاب داوران برای مسابقات اعلام شد
نظام نامه انتخاب داوران برای مسابقات داخلی و خارجی از سوی فدراسیون کشتی اعلام شد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، متن این نظام نامه به شرح زیر است:

نظام نامه انتخاب داوران برای شرکت در مسابقات داخلی (ملی و بین المللی )و خارجی (اعزام به رقابت های بین المللی)

مقدمه:
بمنظور رعایت اصل عدالت و توزیع متوازن فرصت ها در فعالیت های داوری کشتی کشور ، و با استناد به مفاد بندهای 2- 5 و 5 - 2 از شیوه نامه " چگونگی انتخاب و شرح وظایف حوزه مدیریت داوران کشتی کشور " مبنی بر مسئولیت کمیته داوران در باره چگونگی گزینش چیدمان داوران در هر سال در رقابت های داخلی و خارجی و نیز اخذ تأییدیه نماینده رسمی فدراسیون در خصوص تمامی تصمیمات کمیته داوران ، بدینوسیله نظام نامه مربوطه به شرح ذیل ارائه می شود .
الف- شرایط چگونگی انتخاب داوران برای شرکت در رقابت های داخلی (ملی – بین المللی )
1- الف- داوران واجد شرایط برای شرکت در رقابت های داخلی – ملی کلیه داوران دارای درجات بین المللی می باشند.
تبصره : استفاده از داوران دارای درجه ممتاز ملی جهت شناسایی داوران کاندید اعزام به کلاس استاژ داوری بین المللی صرفاً در رقابت های عمومی کشتی کشور (open) و یا رقابت هایی که از سوی کمیته داوران واجد شرایط تشخیص داده شود مجاز خواهد بود .
2- الف- رقابت های داخلی- ملی عبارت است از: انتخابی های تیم ملی ، قهرمانی های کشور ، رقابت ها باشگاه ها ی کشتی کشور ، و رقابت های عمومی کشتی کشور (open)در تمامی رده های سنی و در دو رشته آزاد و فرنگی .
3- الف- سرپرست فنی ، ژوری و رؤسای تشک در رقابت های داخلی (ملی – بین المللی)از داوران دارای درجه المپیکی و درجه یک بین المللی خواهند بود . مابقی داوران مورد نیاز برای انجام قضاوت در رقابت های داخلی ( ملی – بین المللی ) متناسب با ضوابط داوری رقابت ذیربط، به نسبت مساوی از میان داوران درجه دو و درجه سه بین المللی بر مبنای مقررات مندرج در این نظام نامه انتخاب خواهند شد.
4- الف- گزینش داوران واجد شرایط برای چیدمان داوری در هر رقابت داخلی (ملی – بین المللی)با لحاظ ضوابط خاص داوری در رقابت ذیربط ، برمبنای سوابق داوری (شماره دفترچه)صورت خواهد گرفت .
5- الف- با توجه به نسبت داوران تهرانی و مازندرانی دارای درجه بین المللی به کل داوران بین المللی کشور ، گزینش داوران مذکور باید به گونه ای باشد که بیش از 20 درصد داوران تهرانی و 10 درصد داوران مازندرانی در چیدمان داوری مربوط به هر رقابت را شامل نشود.
تبصره : درصدهای یاد شده به نسبت کل چیدمان داوری برای هر رقابت در صورت اعشار به سمت پایین و بر مبنای عدد صحیح گرد خواهد شد .
6-الف- کمیته داوران موظف است با توجه به شرایط داوری در هر رقابت داخلی (ملی – بین المللی)و امکان عدم حضور برخی از داوران منتخب در چیدمان ذیربط ، در زمان گزینش داوران مذکور ، حداکثر معادل 30 درصد از تعداد داوران چیدمان شده برای هر رقابت طبق ضوابط مندرج در بند 4 از بخش الف بعنوان داوران ذخیره برای آن رقابت در نظر گیرد .
7- الف- در کلیه رقابت های داخلی- بین المللی حداقل یک داور المپیکی از ایران حضور خواهد داشت .
8- الف- فرصت قضاوت برای اعضاء منتخب کمیته داوران ، رئیس و دبیر کمیته داوران در چیدمان داوری رقابت های داخلی (ملی – بین المللی) صرفاً بر مبنای ضوابط مندرج در این نظام نامه همانند سایر داوران امکانپذیر خواهد بود. حضور رئیس کمیته داوران در کلیه رقابت های داخلی - ملی (انتخابی های تیم ملی و قهرمانی های کشور)در رقابت های داخلی – بین المللی در جایگاه مدیریتی خود الزامی است .
9- الف- هر گونه اقدام خارج از ضوابط مندرج در این نظام نامه برای چیدمان داوری در رقابت های داخلی (ملی- بین المللی)،صرفاً بر مبنای نظر فدراسیون کشتی خواهد بود . بدیهی است هر گونه اقدامی در این خصوص در صورتجلسه ذیربط در جلسه کمیته داوران ثبت و جهت اطلاع علاقمندان اعلام عمومی خواهد شد.
ب- رقابت های بین المللی خارج از کشور
1- مبنای اعزام داوران به رقابت های بین المللی خارج از کشور ، با لحاظ ضوابط داوری هر رقابت ، بر اساس سوابق (شماره دفترچه) خواهد بود .
تبصره : هر گونه اقدام خارج از موضوع بند فوق الذکر ، صرفاً بر مبنای نظر فدراسیون کشتی امکانپذیر بوده و رسماً در صورتجلسه ذیربط در جلسه کمیته داوران درج و اعلام عمومی خواهد شد.
ج- شرایط عدم حضور داوران منتخب برای رقابت های داخلی (ملی – بین المللی ) و خارجی :
در صورت عدم حضور داوران منتخب برای رقابت های داخلی (ملی و بین المللی ) و خارجی :
1- ج- در صورت غیبت برای اولین بار در طول یک سال شمسی تذکر مکتوب به داور غایب از طریق هیات کشتی استان ذیربط
2- ج- در صورت غیبت برای دومین بار در طول یک سال شمسی، یک جلسه محرومیت از قضاوت
3- ج- در صورت غیبت برای سومین بار در طول یک سال شمسی، اعلام غیر فعال شدن داور ذیربط خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز