امیدوارم در ۹۶ کیلوگرم رقابت جذابی ایجاد شود

خیرآبادی: سوریان می‌داند که المپیک با کسی شوخی ندارد

۱۳۹۰/۰۷/۱۴ - ۱۳:۴۵:۳۶
کد خبر: ۸۰۵۹۹
خیرآبادی: سوریان می‌داند که المپیک با کسی شوخی ندارد
مربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: امیدوارم با رفع مشکل بابک قربانی و امیر علی اکبری رقابت جذابی در 96 کیلوگرم ایجاد شود.

جمشید خیرآبادی مربی کردستانی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی برنا ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: هنوز نمی دانم کمیته بین المللی مبارزه با دوپینگ چه تصمیمی در مورد دو فرنگی کار ایرانی متهم به دوپینگ خواهد گرفت. فقط قلبا آرزو می کنم شرایطی رقم بخورد تا این دو بتوانند تا قبل از آغاز رقابت های المپیک از بند محرومیت رهایی پیدا کرده و با توجه به حضور قاسم رضایی در این وزن یک رقابت جذاب و تماشایی را برای اعزام به المپیک لندن شاهد باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که "اکثر قدرت های دنیا وارد اردو آماده سازی شده اند، اما چرا ما یک ماه به فرنگی کاران استراحت داده ایم؟" گفت: تمریناتی که فرنگی کاران ایرانی در اردوهای آماده سازی پیش از رقابت های جهانی ترکیه پشت سر گذاشتند، بسیار پر فشار و پر حجم بود. به همین خاطر کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی تصمیم گرفت برای بازگشت شرایط بدنی بچه ها به فرم طبیعی به آنها یک ماه استراحت فعال داده شود. مطمئن باشید ملی پوشان اعزامی به ترکیه در یک ماهی که از تمرینات به دور هستند، به هیچ عنوان در استراحت مطلق به سر نمی برند و قطعا در شهرهای زادگاه خود تمرینات سبک و متنوعی را دنبال می کنند.

خیرآبادی خاطرنشان کرد: از اواخر امسال با ترافیک شدید مسابقات بین المللی داخلی و خارجی مواجه خواهیم شد. از این رو باید متفکرانه و متدبرانه برنامه ریزی کنیم تا در اردوهای آماده سازی حداقل در هر وزن سه کشتی گیر آماده اعزام داشته باشیم.

وی در مورد برنامه کادر فنی تیم ملی برای کسب چهار سهمیه باقیمانده ورودی به المپیک لندن گفت: سیاست کادر فنی است که بتوانیم در فروردین ماه سال آینده و در همان مسابقات گزینشی در قزاقستان کار را تمام کنیم؛ چرا که اگر کار به مسابقات بعدی بکشد، هم کسب سهمیه دشوارتر خواهد شد و هم اینکه زمان باقیمانده تا المپیک را از دست می دهیم.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد شرایط حال حاضر حمید سوریان تصریح کرد: از طریق محمد بنا هر روز با حمید سوریان در ارتباط هستیم و خوشبختانه می دانیم او به لحاظ فنی و بدنی چه شرایطی را دنبال می کند. سوریان هم آنقدر کشتی گیر باهوش و کار بلدی است که می داند المپیک با کسی شوخی ندارد. هیچ کشتی گیری نمی تواند در المپیک اشتباه کند؛ چرا که اولین اشتباه در این میدان بزرگ تبدیل به آخرین اشتباه و کوله باری از افسوس و حسرت خواهد شد.

خیرآبادی در پایان در مورد شرایط دو وزن 55 و 96 کیلوگرم برای حضور در رقابت های گزینشی المپیک عنوان داشت: مطمئنا در این دو وزن آماده ترین نفرات را برای کسب سهمیه المپیک عازم رقابت ها می کنیم. در 96 کیلوگرم شک نکنید که در حال حاضر قاسم رضایی بهترین، با انگیزه ترین و آماده ترین فرنگی کار ما محسوب می شود. به اعتقاد بنده او حتی می تواند در المپیک هم مدال بگیرد. در وزن 55 کیلوگرم نیز حمید سوریان، محسن حاجی پور، سامان عبدولی و یا هر فرنگی کار دیگری که در شرایط آمادگی مطلوبی قرار داشته باشد و بتواند برای ما سهمیه بگیرد، قطعا او را اعزام خواهیم کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز