با اشاره به وضعیت بهتر تیم ملی نسبت به دوره قبل

کوروش باقری: نگران قهرمانی سلیمی نیستم/ باید هر ۶ سهمیه المپیک را کسب کنیم

۱۳۹۰/۰۸/۱۸ - ۱۹:۲۵:۱۲
کد خبر: ۸۶۲۱۸
کوروش باقری: نگران قهرمانی سلیمی نیستم/ باید هر ۶ سهمیه المپیک را کسب کنیم
سرمربی تیم ملی وزنه برداری گفت: هدف ما کسب هر 6 سهمیه حضور در المپیک لندن است و به این مهم هم نایل خواهیم آمد .

به گزارش سرویس ورزشی برنا، کوروش باقری در حاشیه رقابت های جهانی 2011 پاریس با اشاره به نتیجه بدست آمده از سوی سجاد بهروزی در دسته 69 کیلوگرم گفت: گرچه نتیجه بدست آمده ایده آل ما نبود، اما باید توجه داشت که ما سال گذشته در این وزن حذف شدیم و مرتضی رضاییان نتوانست به امتیازی دست یابد. در حالی که بهروزی با کسب نهمی برای تیم ملی در راه کسب امتیازات لازم برای حضور در المپیک صاحب 17 امتیاز شد که برای ما بسیار ارزشمند است. ضمن اینکه اگر او وزنه 182 کیلویی را در دوضرب مهار میکرد، صاحب مدال برنز جهان در این حرکت می شد. به هر حال تا اینجا از برنامه های خود جلو هستیم، همینطور در مقایسه به عملکرد سال قبل.
 

وی با اشاره به اینکه مسابقات امسال به لحاظ استرس و فشارهای کسب سهمیه المپیک از حساسیت های خاصی برخوردار است، افزود: باید تلاش کنیم تا از مدعیان عقب نمانیم . در حال حاضر چینی ها با قدرت در میدان رقابت حاضر شده اند و با کسب 3 طلا و دونقره اسب خودشان را برای قهرمانی زین کرده اند . جدا از چینی ها که نشان داده اند در اوزان پایین بدون رقیب هستند، روسیه نیز تاکنون یک نماینده خود را به میدان فرستاده (دسته 69 کیلو) که او نیز صاحب مدال نقره شده است. بنابراین این دو کشور از ما جلو هستند و باید حواسمان جمع باشد که در رقابت با تیم هایی چون ترکیه، لهستان و کره جنوبی عملکرد خوبی داشته باشیم.

باقری با تاکید بر کسب هر 6 سهمیه کامل حضور در المپیک لندن گفت: اگر به این نتیجه نرسیم، در عملکرد خود شک خواهم کرد و حتما یک جای کارم ایراد داشته است. روی هم رفته به نتیجه تیمی امید زیادی دارم.

وی با اشاره به نشست سه شنبه شب خود با حسین رضازاده رییس فدراسیون وزنه برداری گفت: در این جلسه که در پایان رقابت سجاد بهروزی برگزار شد، زوایای مختلف کار خود را بررسی کردیم و مطمئنا با برنامه هایی که برای سجاد بهروزی خواهیم داشت، تلاش خواهیم کرد در این وزن صاحب مدال شویم .

سرمربی تیم ملی وزنه برداری با اشاره به اینکه روی موفقیت کیانوش رستمی در دسته 85 کیلو حساب می کند ، افزود: رستمی با اینکه از ناحیه زانو مشکل دارد، اما وزنه برداری است با توانمندیهای بالا که می تواند یکی از سکوهای جهانی را در پاریس به خود اختصاص دهد.

وی در عین با اشاره به قرار گرفتن نام اصغر ابراهیمی در گروه B وزن 94 کیلو اظهار داشت: ابراهیمی نیز موقعیت خوبی برای مدال آوری به ویژه در حرکت یک ضرب دارد و من به شخصه امیدوارم او از تجارب بالایش به خوبی در راه کسب موفقیت استفاده کند.

باقری عامل جوانی و انگیزه بالا را رمز موفقیت احتمالی سعید محمدپور در دسته 94 کیلوگرم دانست و گفت: تنها نگرانی من از این بابت تجربه کم اوست که امیدوارم برایش مشکلی ایجاد نکند، هر چند او شانس زیادی برای کسب یکی از سکوهای جهانی دارد.

وی در عین حال با اشاره به اینکه روی امتیازهای نواب نصیر شلال و محمد رضا براری در دسته 105 کیلوگرم حساب می کند، در رابطه با وضعیت بهداد سلیمی در فوق سنگین عنوان کرد: با اینکه سلیمی یک مقدار نسبت به وضعیت قبلی اش افت کرده ، اما نسبت به نتیجه کار او در ایستادن بر سکوی نخست جهان دغدغه خاطری نداریم. در رابطه با سجاد انوشیروانی هم باید بگویم همه چیز بستگی به خودش دارد ، یعنی او هم اگر روز یکشنبه روز مسابقه اش باشد، می تواند مدال سنگین وزن را به خود اختصاص دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز