ذبیح‌الله پورشیب در گفت‌وگو با برنا:

رافائل را اتفاقی بردم/ بهترین مربیان چند سال اخیر را داشتیم

۱۳۹۲/۱۲/۰۷ - ۱۳:۱۲:۱۳
کد خبر: ۱۶۹۶۰۲
رافائل را اتفاقی بردم/ بهترین مربیان چند سال اخیر را داشتیم
دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی گفت: کشورهای عربی سرمایه گذاری کرده اند و کاراته کاران خوبی را در اختیار داشتند اما بازهم ایران نشان داد که سطح مسابقاتش فراتر از آسیاست.

ذبیح الله پورشیب در مرحله یک چهارم نهایی جام باشگاههای آسیا با نتیجه 3 بر 2 رافائل آقایف قهرمان 4 دوره جهان از جمهوری آذربایجان را شکست داد و پس از آن در دیدار با سایر حریفانش به پیروزی رسید و مدال طلای این رقابتها را به گردن آویخت.

وی در گفت و گو با خبرنگار رزمی برنا، در خصوص شکست آقایف گفت: رافائل بازیکن بزرگی است و او را اتفاقی بردم! به نظرم او در مبارزه با من آمادگی کامل را نداشت و برای همین بود که توانستم پیروز این میدان شوم.

دارنده 4 مدال طلای آسیا در خصوص اولین دوره جام باشگاههای آسیا تصریح کرد: با توجه به اینکه این مسابقات برای اولین بار برگزار شد اما به نظرم سطح خوبی را داشت. کشورهای عربی سرمایه گذاری کرده بودند و کاراته کاران خوبی را به خدمت گرفته بود. اما بازهم ایران نشان داد که بهترین است و سطح مسابقاتش فراتر از آسیاست.

پورشیب در پاسخ به این سوال که بهتر است برای حضور در بازیهای آسیایی چه نفراتی هدایت تیم ملی را برعهده بگیرند؟ گفت: من به عنوان بازیکن در جایگاهی نیستم که بخواهم در این خصوص اظهار نظر کنم. همیشه با همه کادرفنی ها کار کرده ام و تابع تصمیم کادرفنی هستم. از هر شخصی هم که به عنوان مربی بوده، تجربیات و آموخته های زیادی را یاد گرفته ام. به نظرم کادرفنی اخیر تیم ملی جزو بهترینهای این چند سال بوده است و قطعا فدراسیون در ادامه راه بهترین تصمیم را خواهد گرفت.

وی در رابطه با تغییر وزنش اظهار داشت: من در مسابقات آسیایی امارات با نظر فدراسیون و کادرفنی تغییر وزن دادم چرا که همیشه تابع هستم. در ادامه راه برای بازیهای آسیایی در همان وزن قبلی خودم یعنی 84+ کیلوگرم به روی تاتامی خواهم رفت اما برای مسابقات جهانی و تورنمنتهای بین المللی شاید در وزن 84- کیلوگرم حضور داشته باشم. درست است که در سنگین وزن رقبای خوبی را دارم اما تمام تلاش خودم را خواهم کرد که بهترین نتایج را بدست آورم.

عضو تیم دانشگاه آزاد در خصوص هفته پایانی سوپرلیگ کاراته خاطرنشان ساخت: قهرمانی تیم ملی مسجل شده است اما هیچ حریفی را دست کم نخواهیم گرفت و قطعا برای برد و تصاحب امتیاز کامل در این رقابتها شرکت خواهیم کرد.

نظر شما