گفت‌وگوی ویژه

۱۳۹۳/۰۲/۱۵ - ۱۶:۰۲:۱۶
کد خبر: ۱۸۵۳۱۸
گفت‌وگوی ویژه
سرمربی تیم ملی بسکتبال کشورمان گفت: امسال ما باید هم در بازیهای آسیایی شرکت کنیم و هم پیش از آن در مسابقات جام جهانی حاضر باشیم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، بچیروویچ سطح مربیان ایرانی را پایین نمی داند اما سرمربی خارجی را برای هدایت تیم ملی بسکتبال جوانان گزینه بهتری عنوان می کند. او که نگرانی اش برای حضور فشرده در 2 مسابقه بین المللی را بروز می دهد، گرفتن طلای بازیهای آسیایی برای ایران را قطعی نمی داند. در ذیل گفتگوی خبرنگار سرویس ورزشی برنا با مهمد بچیروویچ از نظرتان می گذرد:

*مدتی در ایران حضور نداشتید و گفته می‌شود برای سرمربیگری تیم ملی جوانان با یک مربی مذاکره کردید و به توافق رسیدید؟
بله دقیقا همینطور است و در سفری که به اروپا داشتم، یکی از ماموریت هایم مذاکره با مربی صربستانی برای به دست گرفتن هدایت تیم ملی جوانان بود. با صحبتهایی که داشتیم به نظر می رسد این مذاکرات دورهای نهایی اش را پشت سر می گذارد و احتمالا به زودی این مربی معرفی خواهد شد.

*به نظرتان مربیان ایرانی در سطحی نیستند که برای سرمربیگری تیم ملی جوانان موثر باشند؟
من اصلا چنین تفکری را ندارم و هیچ وقت نگفته ام که سطح مربیان ایرانی پایین است اما چون تیم جوانان سرمایه یک کشور است و در آینده همین تیم به بزرگسالان ارتقا می یابد، از اهمیت خاصی برخوردار است. به همین دلیل سعی کردیم از مربی استفاده کنیم که دانش به روزتری داشته باشد که پیدا کردن چنین گزینه ای در ایران بسیار سخت است.

*بازیهای لیگ برتر رو به اتمام است اما هنوز هیچ برنامه تدارکاتی برای تیم ملی اعلام نشده است؟
هنوز بازیهای لیگ به اتمام نرسیده است و این موضوع به این دلیل که تیمها باید در جام باشگاههای آسیا شرکت کنند، کار ما را سخت کرده است. هنوز بازیکنان اصلی تیم ملی به دلیل اینکه در 2 تیم پتروشیمی و مهرام که فینالیست شده اند، عضویت دارند درگیر بازیهای لیگ هستند. ما باید بدانیم که کدام بازیکنان را از ابتدا در اختیار داریم، البته با وجود این مسائل من از ماه ها پیش برنامه ام را به فدراسیون اعلام کرده ام اما فدراسیون منتظر تا لیگ به اتمام برسد و در آرامش تمام این برنامه ها را نهایی کند.

*در لیگ امسال در اکثر تیمها جوانگرایی رخ داده است، در لیست تیم ملی برای بازیهای پیش رو از این جوانان دعوت به عمل می‌آید؟
قبل از این نیز در مسابقات سال های گذشته من همواره سعی کرده ام که از بازیکنان جوان و مستعد استفاده کنم. قطعا در این دوره نیز این روند را ادامه می دهم و با تلفیقی از جوانان و با تجربه ها راهی مسابقات می شویم.

*برای بازیهای آسیایی فکر می‌کنید مثل قهرمانی آسیا سال گذشته راحت می‌توانیم قهرمان شویم؟
در بازیهای آسیایی امسال بر خلاف رقابتهایی که سال گذشته آن را با قهرمانی پشت سر گذاشتیم، نمی توانم به قهرمانی امیدوار باشم زیرا وقتی تیم یک تورنمنت بزرگ را در پیش داشته باشد، تمام تمرکزش روی آن خواهد بود اما امسال ما باید هم در بازیهای آسیایی شرکت کنیم و هم پیش از آن در مسابقات جام جهانی باشیم. فکر می کنم برای بازیکنان تیم ملی جام جهانی مسابقه ای جالب تر باشد اما من سعی می کنم که تعادلی را برای شرکت در این 2 مسابقه به وجود آورم. البته باز هم این نگرانی را دارم که انگیزه بازیکنان بعد از شرکت در جام جهانی کاهش پیدا کند.

*از سطح لیگ برتر بسکتبال راضی هستید؟ پیش‌بینی‌تان از قهرمان لیگ برتر چیست؟
بله، رقابت های خوبی را در لیگ امسال شاهد بودیم. فکر می کنم مهرام و پتروشیمی سطح بسیار بالاتری از تیمهای دیگر داشتند اما نکته مثبت این بود که سطح سایر تیمها تقریبا برابر بود. امیدوارم در سال های بعد تیمهایی داشته باشیم که با این 2 تیم بتوانند به رقابت بپردازند. در مورد فینال نیز نمی توانم پیش بینی کنم و هیچ وقت یک بازی به این نزدیکی را پیش بینی نخواهم کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز