گزارش سمینار داوران لیگ برتر بسکتبال

۱۳۹۳/۱۰/۳۰ - ۱۵:۱۲:۵۵
کد خبر: ۲۵۵۴۶۳
فیلم های آموزشی داوری از بسکتبال اروپا و آمریکا در اختیار داوران قرار گرفت.

کمیته داوران با دعوت از تمام داوران بین المللی و ملی بسکتبال که در مسابقات لیگ برتر قضاوت نمودند سمیناری جهت هماهنگی بیشتر داوران قبل از شروع مرحله نیمه نهایی و نهایی لیگ ملی، با حضور علی دولو سرپرست، امیرحسین واحدپور مسئول کمیته مسابقات،ورژ آبکاریان مسئول کمیته داوران فداسیون بسکتبال و همچنین داوران لیگ برتر در سالن اجتماعات تالار بسکتبال آزادی برگزار نمودند.

در این جلسه که روز گذشته برگزار شد در ابتدا ورژ آبکاریان ضمن خیر مقدم به حاضرین در خصوص اهداف برگزاری این سمینار توضیحات لازم را ارائه دادند، در ادامه نیز داوران حاضر در جلسه ضمن معرفی و اعلام سوابق داوریشان، نقطه نظرات و پیشنهادات خود را جهت بهبود وضعیت داوری در ایران مطرح نمودند.

سرپرست فدراسیون بعد از ارائه پیشنهادات داوران ضمن قدرانی از زحمات آنها در طول مسابقات لیگ با توجه به حساسیت رقابت های پیش رو نکاتی را خاطر نشان نمودند که داوران می بایستی در امر قضاوت خود رعایت نمایند تا بازی های زیبا و جذابی را به دور از هرگونه حاشیه و تنش شاهد باشیم و در انتها نیز قول مساعد دادند تا جهت رفع نقایص اقدمات لازم صورت پذیرد.

بعد از پایان صحبت های ابتدایی بیشترین بخش سمینار به نمایش فیلم دیدار های دور مقدماتی و بحث و بررسی نواقص و اشتباهات داوری اختصاص داده شده بود و در انتهای جلسه نیز فیلم های آموزشی داوری از بسکتبال اروپا و آمریکا در اختیار داوران قرار گرفت.

در پایان جلسه با تایید دلو سرپرست فدراسیون تصمیمات زیر اتخاذ گردید:

1- برگزاری سمینار سه روزه در اوایل فروردین ماه سال 94 با حضور یک مدرس جهانی

2- دعوت یک روانشناس که بتواند داوران را در زمینه تصمیم گیری های مهم در لحظات حساس و همچنین حفظ تمرکز لازم در جریان مسابقه راهنمایی نماید.

4- برگزاری مستمر سمینار های ماهیانه داوری در تهران و شهرستان ها.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز