نگاهی آماری به لیگ برتر والیبال بانوان

۱۳۹۳/۱۱/۲۶ - ۱۲:۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۶۲۵۸۷
لیگ برتر والیبال زنان سال 93 از 30 آبان ماه آغاز شد و 24 بهمن ماه بعد از 10 هفته تلاش شش تیم شرکت کننده با قهرمانی دانشگاه آزاد به پایان رسید.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، سیزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های برتر زنان ایران جام زنده یاد حسین معدنی با حضور شش تیم میزان خراسان، ذوب آهن اصفهان، شهرداری ارومیه، دانشگاه آزاد، هیات فارس و گاز تهران پیگیری شد که در نهایت تیم های دانشگاه آزاد اسلامی، ذوب آهن اصفهان و گاز تهران رتبه های اول تا سوم را به دست آوردند.

در مجموع 30 دیدار دور رفت و برگشت این رقابت ها، 23 دیدار (77 درصد دیدارها) با نتیجه سه بر صفر به پایان رسید که نشان دهنده اقتدار تیم ها برابر حریفان بوده است.
 
چهار مسابقه سه بر یک به پایان رسید برابر با 13 درصد بازی ها و تنها 10 درصد دیدارها یعنی سه مسابقه در پنج ست به پایان رسیده است.

تیم دانشگاه آزاد قهرمان این رقابت ها تنها یک شکست آن هم برابر گاز تهران ( مدافع عنوان قهرمانی) در تاریخ ششم آذرماه داشت و در 9 دیدار دیگر که پنج مسابقه آن به عنوان میهمان بود، به پیروزی رسید و با 27 امتیاز بر روی سکوی قهرمانی ایستاد.

تیم ذوب آهن اصفهان که پرافتخارترین تیم حاضر در این رقابت ها بود در 12 دوره قبلی پنج مقام قهرمانی، سه نایب قهرمان و یک مقام سومی در پرونده افتخارات خود داشت و با نایب قهرمانی این دوره، تعداد مدال های نقره خود را به چهار رساند.

این تیم در 10 هفته این رقابتها هفت پیروزی به دست آورد و سه شکست را نیز تجربه کرد. تعداد پیروزی های سه بر صفر این تیم همانند دانشگاه آزاد 6 بازی بود اما از نظر شکست دو ناکامی بیشتر از دانشگاه آزاد داشت.

تیم گاز تهران که سال گذشته عنوان قهرمانی را به دست آورده بود، در این دوره از رقابت ها به مدال برنز اکتفا کرد و با هفت پیروزی و سه شکست در جایگاه سوم ایستاد.

تیم میزان خراسان نیز یکی از تیم های مدعی این رقابت ها بود که تنها با یک امیتاز اختلاف نسبت به گاز تهران در رتبه چهارم ایستاد. این تیم در 10 مسابقه خود پنج پیروزی و پنج شکست را تجربه کرد.

تیم های شهرداری ارومیه و هیات فارس که در رتبه های پنجم و ششم قرار گرفتند عملکرد مناسبی در این رقابت ها نداشتند و تنها یک پیروزی در این رقابت ها به دست آوردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز