معروف بهترین پاسور جهان است

کواچ: صعود به المپیک را هدیه نمی‌دهند/ از هیچ حریفی نمی‌ترسیم

۱۳۹۳/۱۲/۰۴ - ۱۴:۱۷:۰۶
کد خبر: ۲۶۴۸۷۱
کواچ: صعود به المپیک را هدیه نمی‌دهند/ از هیچ حریفی نمی‌ترسیم
سرمربی صربستانی تیم ملی والیبال ایران در کنفرانس خبری خود با اشاره به برگزاری اردوی تیم ملی بعد از تعطیلات نوروز گفت: ما برای هیچ تیمی شگفتی و سوپرایز نیستیم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، نشست خبری اسلوبودان کواچ، سرمربی صربستانی تیم ملی والیبال ایران، در آکادمی ملی فوتبال مجموعه آزادی برگزار شد.

در این نشست امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی و رحمان محمدی راد دستیار وی حضور داشتند. رحمان محمدی وظیفه ترجمه را بر عهده داشت. کواچ با یاد حسین معدنی این نشست را آغاز کرد. او تاکید کرد که هنوز جای حسین معدنی خالی است و موفقیت‌های سال گذشته والیبال مدیون تلاش‌های اوست. ما مسئولیت داریم امسال تا با تلاش بیشتر بهتر شویم. اردوی تیم ملی از چهارم آوریل آغاز می‌شود ما هشت هفته‌ برای تمرین زمان گذاشته‌ایم. بازیکنان حرفه‌ای در اختیار دارم که می دانم به آمادگی کامل می‌رسند. از آنجایی که من حرفهایم را در زمین و میدان می‌زنم کمتر سوال می‌کنم و به سوالات شما گوش می‌دهم.

سرمربی صربستانی تیم ملی والیبال ایران در پاسخ به سوالی درباره چگونگی گزینش بازیکنان تیم ملی برای شرکت در دور جدید اردوی ملی‌پوشان، اظهار کرد: سال گذشته هم برای گزینش بازیکنان هم با دستیارانم صحبت کردم و قطعا امسال هم صحبت خواهم کرد. بازیکنان خوبی در ایران وجود دارد که می‌توانند به تیم ملی ملحق شوند. قطعا هشت هفته‌ زمان کافی است که بعد از یک استراحت تیم ملی را برای بازی آماده کنیم و به شرایط آمادگی 100 درصد به مصاف حریفان برویم.

وی ادامه داد: بازیکنانم در رتبه بندی جهان قرار دارند. آنها در لیگ ایران بازی می‌کنند که یکی از بهترین لیگ ها است. در ایران بازیکنان خارجی خوبی بازی می‌کنند و کیفیت مسابقات مطلوب است. قطعا بازی‌های خوبی در مرحله پلی‌آف لیگ شاهد خواهیم بود. هفته‌ گذشته تیم دوم یک گروه به یک تیم سوم گروه دیگر باخت و این نشان می‌دهد که چقدر لیگ‌های ایران با کیفیت و به هم نزدیک هستند.

اسلوبودان کواچ در پاسخ به پرسشی درباره حریفان ایران در لیگ جهانی نیز گفت: ما با قهرمان جهان و المپیک در رقابت‌های لیگ بازی داریم. بازی‌ها بسیار سخت است. ما نشان دادیم که در این سطح از رقابت‌ها می‌توانیم موفق باشیم و از نام هیچ حریفی نمی ترسیم به ویژه در تهران به پیروزی مقابل حریفان خود فکر می‌کنیم. به هر حال بازی مقابل تیم‌های بزرگ جهان سخت است. همچنین برای المپیک حداکثر دو تیم می‌توانند به رقابت‌ها راه پیدا کنند و کار آسانی نداریم. البته به یک شانس دیگر برای صعود به المپیک امیدواریم.

سرمربی صربستانی تیم ملی والیبال ایران همچنین درباره سوالی از حضور سعید معروف در لیگ روسیه تا خرداد ماه، خاطر نشان کرد: معروف بهترین پاسور حال حاضر جهان است. خوشحالم که در بهترین لیگ جهان بازی می‌کند. قطعا در جریان لیگ روسیه 100 درصد به آمادگی کامل می‌رسد ما خیلی به سعید معروف ایمان داریم. زمانی که معروف در زمین قرار می‌گیرد می‌خواهد به همه نشان دهد که چه شخصیت بزرگی دارد و چقدر تیمش بزرگ است. اگر بازیکنان و سعید معروف با آمادگی به اردوی تیم ملی ملحق شوند مشکلی نخواهیم داشت. قطعا بازیکنان بزرگ با ذهن قوی می‌توانند کارهای سخت را هموار کنند.

وی خاطرنشان کرد: سال قبل با صربستان و بلغارستان مسابقه می دادیم. امسال با فنلاند و چک بازی دوستانه داریم تا به آمادگی کامل برسیم. این بدان معنا نیست که بازی با این دو تیم بهترین گزینه ما بود، اما همان طور که می دانید ما محدودیت‌هایی برای اخذ ویزا داریم. فدراسیون تلاش کرد تا این مشکل را حل کند. معمولا برای یک بازی تدارکاتی باید از ماه‌ها قبل اقدام شود. برخی از شرایط تیم‌ها خوب نبود. مثلا صربستان هفته‌ گذشته سرمربی خود را انتخاب کرد و ما نمی توانستیم منتظر آنها بمانیم . باید برنامه‌ریزی می کردیم فنلاند تیم بزرگی است و بازی با آنها مناسب است. ما در حال بازی با تیم‌های روسیه و ایتالیا بودیم اما سال گذشته دیدید که تیم‌های مانند فرانسه و آلمان و سبک بازی آنها دچار مشکل شدیم . باید با این سطح از تیم‌ها مسابقه دهیم تا سبک بازی آنها را یاد بگیریم. وقتی با آمریکا در سال گذشته بازی تدارکاتی انجام دادیم سه بار به تیم دوم آمریکا باختیم اما بازیکنان اصلی این کشور در مسابقات جهانی شکست دادیم. فدراسیون‌هایی که با ما تماس گرفتند و از بازی دوستانه با ایران داشتند استقبال نکردند زیرا می ترسند با ما بازی کنند و در مسابقات رسمی شکست بخورند.

سرمربی صربستانی تیم ملی والیبال ایران درباره انتخاب دستیارانش در دور جدید اردوی تیم ملی نیز گفت: سال گذشته دستیاران من خیلی خوب کار کردند. شاید خیلی خوب واژه مناسبی نیست آنها فراتر از خیلی خوب بودند. من فکر نمی‌کنم دستیار ایتالیایی یا هر ملیتی دیگری داشته باشم. واقعا نمی‌دانم دستیار باید دیگر چه کاری انجام دهد. من در سال گذشته دوستان و دستیاران خیلی خوبی داشتم که عالی کار کردند و امیدوارم که همکاری‌ام با آنها ادامه داشته باشد. البته در این باره با فدراسیون صحبت می‌کنیم و بهترین تصمیم را می‌گیریم.

کواچ در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی کنترل بازیکنانی که حال ستاره ورزش ایران هستند نیز گفت: فکر نمی‌کنم که بازیکنانم دچار غرور شوند. ما دیگر برای تیمی سوپریزا نیستیم همه تیم‌های قدرتمندی همچون برزیل، روسیه و ایتالیا با برنامه‌ مقابل ما به میدان می روند. من همیشه سعی می‌کنم که از بازیکنان بخواهم تا خوب و بهتر از گذشته کار کنند. در جهان بازیکنانی مثل رونالدو و مسی سال‌ها است که ستاره هستند و به مسیر موفقیت‌های خود ادامه می‌دهند. بازیکنان تیم ملی والیبال ایران هم باید تلاش کنند تا هم‌چنان بهتر شوند. سال گذشته ما هیچ مشکلی در تیم نداشتیم. هیچ موضوعی از نظر نظم پدید نیامد. امیدوارم که امسال هم همین شرایط را داشته باشیم.

وی درباره حضور بازیکنانی همچون نادی ، زرینی گفت: نادی بازیکن بسیار خوب و بزرگی است که متاسفانه به دلیل مصدومیت نتوانست سال گذشته بازی کند. زرینی هم خو‌شبختا‌نه مصدومیتش را پشت سر گذاشته و تمریناتش را آغاز کرده است. ما در دور جدید اردوی تیم ملی بازیکنان زیادی را غربال می‌کنیم و آنهایی که سال‌های گذشته در ترکیب نبوده‌اند باید خود را بهتر نشان دهند. ما در حال حاضر بهترین لیبرو ، دریافت کننده، پاسور و مدافع روی تور جهان را در اختیار داریم، اما می دانیم در ایران استعدادهای زیادی وجود دارد و بازیکنانی را داریم که می‌توانند در تیم ملی موفق باشند.

سرمربی صربستانی تیم ملی والیبال ایران در پایان و در پاسخ به آخرین پرسش که درباره حضور بازیکنان جوان در اردوی تیم ملی نیز گفت: ما زمان زیادی برای تغییر نسل در تیم ملی والیبال ایران نداریم. از سوی دیگر بازیکنان بزرگی در تیم ملی حضور دارند و جوانان زیادی هم حضور دارند. میرزاجانپور، میلاد عبادی و سامان فائزی جوانانی هستند که سال گذشته در تیم ملی خوب کار کردند. همچنین در ایران یک پدیده به نام جواد معنوی نژاد داریم که در حال حاضر در تیم ملی جوانان است و می‌تواند به ما کمک کند. اگر بخواهیم جوانگرایی کنیم نمی‌توانیم نتیجه‌ بگیریم. باید همزمان از حضور بازیکنان جوان و با استعداد بهره ببریم.

نظر شما