گفت‌وگوی تفصیلی برنا با رییس فدراسیون والیبال

تشکیل وزارتخانه ضربه‌ای مهلک به بدنه ورزش می‌زند

۱۳۸۹/۱۰/۲۷ - ۱۳:۱۸:۰۰
کد خبر: ۸۴۵۶
تشکیل وزارتخانه ضربه‌ای مهلک به بدنه ورزش می‌زند
رییس فدراسیون والیبال ایران گفت: تغییرات در رأس تیم ملی تا یک ماه آینده باید صورت گیرد، چراکه تیم ملی خرداد ماه اردوهایش را آغاز می‌کند.
سرویس ورزشی برنا /اشکان عطارنژاد

 
رئیس فدراسیون والیبال معتقد است سرمربی جدید تیم ملی باید تا یک ماه آینده معرفی شود، البته اگر حسین معدنی در سمت خود ابقا نشود. داورزنی همچنین با تشکیل وزارت ورزش و جوانان مخالف است و تشکیل این وزراتخانه را ضربه زدن به بدنه ورزش کشور می داند.

محمد رضا داورزنی در خصوص مسایل پیرامون والیبال و تشکیل وزارت ورزش و جوانان گفت‌وگویی تفصیلی با برنا انجام داده که متن کامل آن در زیر آمده است:


*انتخابات ریاست فدراسیون والیبال نزدیک است، در این مورد چه نظری دارید؟

- ابتدا باید ببینیم که به این مسوولیت ها چه نگاهی داریم. رسیدن به مسوولیت تنها فرصتی است برای ارائه خدمت. در حال حاضر نیز برای ابقا در این پست دست و پا نمی زنم و اکنون که رییس فدراسیون والیبال هستم طبیعی است که تمام تلاشم را بکنم. از ایتدای انقلاب اسلامی تا به امروز در ورزش حضور داشته ام و فقط برای خدمت آمده ام.


*گفته می شود شما در پست خود ابقا شده اید و برگزاری مجمع فقط برای ظاهرسازی است.

- برایم اصلا اهمیت ندارد که چه کسی رییس شود؛ همه ما یک خانواده هستیم و این گفته ها اصلا مهم نیست. 30 سال است که در ورزش هستم و می خواهم که خدمت کنم و هیچگاه به این مسوولیت ها دل خوش نکرده ام، اما این بدین معنا نیست که به دنبال این پست هستم و می خواهم رییس فدراسیون بمانم.

نامزدهای پست ریاست فدراسیون برنامه های خود را ارائه می کنند و پس از آن مجمع برگزار خواهد شد و روسای هیات ها هستند که رییس آینده را مشخص خواهند کرد و من نیز همچون نامزدهای دیگر ثبت نام خواهم کرد تا در انتخابات شرکت کنم.

هدف ما رسیدن با بالاترین نقطه والیبال در جهان است و مهم نیست که هدایت این رشته به دست چه کسی باشد.


*بحث تغیییر سرمربی تیم ملی والیبال این روزها داغ است و فدراسیون در این خصوص تصمیماتی را گرفته؛ موضوع تغییر سرمربی تیم ملی به کجا رسید؟

- بحث کلی فدراسیون تحول مثبت در تیم ملی است و اگر هم تغییری رخ دهد در جهت رشد والیبال ایران خواهد بود.


*دلیل اصلی تغییر سرمربی تیم ملی چیست؟

- تیم در بازی های آسیایی گوانگجو شکست خورده و انتظارات را نتوانسته برآورده کند و یه همین دلیل ما به دنبال شرایط بهتر هستیم. نقاط صعف و قوت را مورد ارزیابی قرار داده ایم و درصدد هستیم تا شرایط تیم را بهبود بخشیم.


*با چه معیاری سرمربی جدید تیم ملی والیبال را انتخاب می کنید؟

- فدراسیون والیبال طی جلساتی که با پیشکسوتان و کارشناسان داشته شرایطی را برای مربی جدید گذاشته و طبیعی است که ما مربی را به تیم ملی می آوریم که شرایط ما را بپذیرد.


* گاییچ و آناستازی گزینه های فدراسیون هستند و گفته می شود سرمربی سابق تیم ملی ایران و روسیه به تیم ملی نزدیک تر است.

- گاییچ به دلیل حضوری که در ایران داشته و با بازیکنان کشورمان آشناست یک گام نسبت به مربیان دیگر جلوتر است. فدراسیون والیبال به دنبال بهترین مربیان دنیا برای هدایت تیم ملی است به همین دلیل مربی را در اختیار می گیرد که با شرایط ما کنار بیاید و بتواند به تیم ملی کمک کند. با گزینه هایمان وارد مذاکزه می شویم و هرکدام که بتوانند با شرایط ما کنار بیایند به خدمت خواهیم گرفت.


* یعنی امکان دارد گزینه سومی هم وجود داشته باشد؟

- بله. اصلا شاید با آقای حسین معدنی همکاری مان را ادامه دهیم و یا شاید با گزینه دیگری وارد مذاکره شویم. ما در تلاش هستیم تیم ملی را تقویت کنیم و در این راستا بهترین کارها را انجام خواهیم داد.


* تغییرات سرمربی تیم ملی تا چه زمانی صورت می گیرد؟

-این تغییرات تا یک ماه آینده باید صورت گیرد، چراکه تیم ملی خرداد ماه اردوهایش را آغاز می کند و سرمربی جدید باید مرحله پلی آف لیگ را زیر نظر داشته باشد و بازیکنان را انتخاب کند.


* این روزها بحث میزبانی ارومیه برای جام ملت ها نیز داغ است. گفته می شود به دلیل سانحه هوایی ارومیه احتمال دارد میزبانی این شهر تحت الشعاع قرار گیرد. این موضوع درست است؟

- مشکل ارومیه میزبانی است نه سانحه هوایی. این شهر از نظر امکانات کمبودهایی را دارد که باید آنها رفع شود تا با میزبانی آنها موافقت شود. ارومیه قدرت میزبانی از 8 کشور را دارد اما در جام ملت ها 16 تا 18 تیم حضور دارند و آنها باید امکاناتی را فراهم کنند تا با میزبانی شان موافقت شود. مسابقات جام ملت های آسیا در بالاترین سطح والیبال آسیا قرار دارد و از اهمیت بالایی برخواردار است به همین دلیل باید امکانات کافی هم در شهر میزبان وجود داشته باشد.


*طرح تشکیل وزرات ورزش نیز مخالفت های زیادی را داشته است. در این خصوص چه نظری دارید؟

- من بعنوان یک کارشناس ورزش با تشکیل ورزات ورزش و جوانان مخالفم. تشکیل وزرات ورزش نه تنها دردی را دوا نمی کند بلکه سازمان دیگری به نام سازمان ملی جوانان به آن اضافه می شود و مشکلات نیز دو چندان خواهد شد.

تنها حسن این طرح استیضاح وزیر ورزش است و هر روز وزیر باید در مجلس حاضر شود. اگر مجلس می خواهد کنترل بیشتری به ورزش داشته باشد راه های دیگری هم هست.


* چه راه هایی؟

-در حال حاضر کنترل زیادی روی ورزش می شود. سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و مجلس ورزش را کنترل می کنند و آنها می توانند رییس سازمان را احضار کنند تا او پاسخگو باشد. ساختار فدراسیون ها به گونه ای نیست که وزرات ورزش و جوانان تشکیل شود و اگر قرار است چنین سازمانی تشکیل شود باید تمامی ساختارها تغییر کند.


* با این روند ورزش دولتی تر می شود؛ با این کار موافقید؟

- ادغام ورزش با دولت با دیپلماسی های بین المللی منافات دارد. در همه جای دنیا ورزش را به بخش های خصوصی می دهند تا دولتی نباشد، اما ما به سمت دولتی کردن ورزش پیش می رویم و این به بدنه ورزش کشور ضربه می زند. مجلس می خواهد برنامه محور باشد. برای این کار می توان سازمان تربیت بدنی را به کمیته ملی المپیک وصل کرد و مجلس هم به آن نظارت داشته باشد. دولتی کردن ورزش هرگز به نفع مان نیست و تنها به آن ضربه می زند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز