پشتوانه سازی برای تیم های ملی از ضروریات است

هادی رضایی: جشنواره استعدادیابی فراتر از حد انتظار برگزار شد

۱۳۹۱/۰۶/۲۷ - ۱۶:۰۹:۲۷
کد خبر: ۱۰۲۴۶۷
هادی رضایی: جشنواره استعدادیابی فراتر از حد انتظار برگزار شد
سرپرست کل جشنواره ثامن الحجج (ع) از حضور 600 ورزشکار، مربی و همراه در اولین جشنواره استعدادیابی نوجوانان و جوانان دارای معلولیت خبر داد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، هادی رضایی در حاشیه برگزاری این جشنواره گفت : جشنواره استعداد یابی فراتر از حد انتظار برگزار شد و این مهم می تواند در آینده برای تقویت پایه های ورزش جانبازان و معلولین اثر بخش باشد.

سرپرست کل جشنواره در ادامه افزود: شناخت نیروها و استعدادهای جدید برای اهداف جداگانه ای مورد نظر است؛ اولین هدف ما در کوتاه مدت ، بازی های پارآسیایی مالزی است . در وهله دوم و به عنوان هدف میان مدت ، رقابت های کره جنوبی مد نظر است و در آخر و به عنوان هدف دراز مدت، پشتوانه سازی تیم های ملی مورد نظر است.

رضایی خاطر نشان کرد: این جشنواره فرصت خوبی برای استان ها بود تا با رشته های مختلف آشنا شوند و نسبت به فعال کردن آنها اقدام نمایند. چرا که تمام رشته های ورزشی جانبازان و معلولین در سراسر کشور فعال نیستند و هنگامی که ورزشکار در جشنواره با رشته خاصی آشنا شده و علاقه مند می شود، این احساس نیاز برای فعال کردن آن رشته در مسئولین هیات ایجاد می شود .

وی افزود: به غیر از مواردی که یاد شد، این جشنواره فرصتی مناسب برای ورزشکارانی بود که احساس می کنند در رشته ورزشی خود امکان پیشرفت به دلایل گوناگو ن ندارند و ضمن آشنا شدن با سایر رشته های دیگر و با صلاحدید کارشناسان، رشته خود را تغییر می دهند .

رئیس هیات ورزش های جانبازان و معلولین خراسان رضوی اعلام کرد: در جشنواره ثامن الحجج (ع) ، 50 کارشناس حضور داشتند و طبق آمارهایی که تاکنون داشتیم، رشته های دو و میدانی، تنیس روی میز، والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، شنا و وزنه برداری از رشته های پر طرفدار در جشنواره بوده اند.

رضایی در پایان در خصوص تداوم برگزاری این جشنواره گفت : چنانچه بخواهیم از روی اصول ،جشنواره هایی از این دست را برگزار کنیم، باید سه سال یک بار این برنامه تکرار شود، چرا که عوض شدن نسل ها و رسیدن ورزشکاران به سنین مورد نظر، در این مدت زمان اتفاق می افتد. در حال حاضر و پس از برگزاری این جشنواره سه گروه سنی به ورزش جانبازان و معلولین اضافه می شود که شامل نونهالان ( تا 14 سال ) ، نوجوانان ( 14 تا 17 سال ) و جوانان ( 17 تا 20 سال ) است . این رده بندی سنی باعث می شود که ورزشکار به صورت اصولی و از سن کم برای حضور در تیمهای ملی جوانان و بزرگسالان آماده شود.

وی در پایان تاکید کرد: دستاورد این جشنواره ، که شناخت نیروهای مستعد و خوبی بود، نباید رها شود و با در اختیار گذاشتن امکانات، و مربی های حرفه ای باید در مسیر درست خود هدایت شود.

جشنواره فرهنگی ورزشی ثامن الحجج ( ع) ، ویژه استعداد یابی نوجوانان و جوانان دارای معلولیت در 9 رشته ورزشی آقایان و 6 رشته ورزشی بانوان از 25 شهریور ماه آغاز شده و امشب با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان می دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز