ساوه شمشکی به برنا خبر داد

حضور ملی پوشان اسکی ایران در ۵ رویدار برای کسب سهمیه المپیک زمستانی

۱۳۹۱/۰۷/۰۸ - ۱۶:۳۹:۱۷
کد خبر: ۱۰۳۳۲۱
حضور ملی پوشان اسکی ایران در ۵ رویدار برای کسب سهمیه المپیک زمستانی
رییس فدراسیون اسکی گفت: تیم ملی ایران برای حضور در مسابقات المپیک زمستانی 2014 روسیه باید در 5 رویداد ورزشی کسب سهمیه کند.

عیسی ساوه شمشکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی برنا با بیان اینکه قوانین کسب سهمیه برای حضور در المپیک زمستانی 2014 تغییر کرده است، اظهار داشت: در المپیک ونکوور تنها کسب سهمیه در دو رویداد مهم و محاسبه نتایج به‌دست آمده کافی بود، اما براساس اعلام کمیته بین المللی المپیک ورزشکاران علاقمند به حضور در المپیک زمستانی 2014 باید در رویدادهای مختلف شرکت کرده و مجموع نتایج کسب شده در پنج رویداد مهم محاسبه می‌شود تا یک اسکی باز بتواند جواز حضور در المپیک پیش روی زمستانی را کسب کند.

وی زمان کسب سهمیه ورودی دراین رقابت‌ها را تیرماه 91 تا پایان آذر ماه اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: برای اینکه ایران نیز سهمی از این رقابت‌ها داشته باشد اردوهای آماده سازی را برپا کردیم و هم اکنون ملی پوشان ایران تمرینات بدنسازی و آمادگی جسمانی خود را در رشته‌های الپاین، صحرانوردی و اسنوبرد پشت سر می‌گذارند.

رییس فدراسیون اسکی از اعزام ملی پوشان ایران به اردوی آماده سازی اتریش خبر داد و افزود: در این اردو ملی پوشان کشورمان زیر نظر مربی خارجی خود تمریناتشان را پیگیری می‌کنند تا انشاءاله بتوانند در رویدادهای کسب سمیه موفق باشند و جواز حضور در المپیک 2014 را کسب کنند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه ملی پوشان و نفرات اعزامی مشخص شده‌اند اما کسانی که نتوانسته‌اند حد نصاب حضور در المپیک را کسب کنند و یا کسانی که در تیم امید هستند، می‌تواند در اردوهای آماده سازی حضور داشته باشند. حتی در اردوهای برون مرزی نیز در صورت پرداخت هزینه‌هایشان ما می‌توانیم مجوز شورای برون مرزی را برایشان کسب کنیم.

ساوه شمشکی در مورد چگونگی کسی سهمیه در رشته اسنوبرد گفت: دراین رشته کارمان کمی سخت‌تر است در این بخش باید در 10 WORD CUP شرکت کرده و به حد نصابی که برای این رشته مشخص شده دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم جواز حضور دراین رقابت‌ها را کسب کنیم میزبانی 14 رویداد را برعهده گرفته‌ایم و مابقی را نیز در رویدادهایی شرکت خواهیم کرد که بتوان کسب سهمیه کرد تا همانند سال‌های گذشته بتوانیم در هردو بخش زنان و مردان حضوری موثر داشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز