برگزاری نشست هیاتهای پزشکی ورزشی

اکبرآبادی: ارتقاء سطح سلامتی ورزشکاران به عنوان یک اصل مطرح است

۱۳۹۱/۰۹/۰۱ - ۱۶:۳۷:۵۲
کد خبر: ۱۰۷۲۶۴
اکبرآبادی: ارتقاء سطح سلامتی ورزشکاران به عنوان یک اصل مطرح است
معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش وجوانان از اجرای طرح دستورالعمل معاینات غربالگری و سلامت بانوان ورزشکار خبرداد .

به گزارش سرویس ورزشی برنا، مرضیه اکبرآبادی که صبح امروز در نشست هیاتهای پزشکی ورزشی سراسر کشور در سالن اجتماعات وزارت ورزش وجوانان سخن می گفت، اظهارداشت: بانوان ورزشکار نیازهای جسمانی ویژه ای در طول دوره ورزش حرفه ای خود دارند و باتوجه به این نیازها، ضرورت پیگیری جدی سطح سلامتی آنها به شدت احساس شد.

وی در ادامه با بیان اینکه حفظ و ارتقاء سطح سلامتی ورزشکاران باید یکی از اولویتهای اصلی در ورزش باشد، تاکید کرد : بررسی سلامت زنان ورزشکار علاوه براینکه ایمنی تمرینات و مسابقات ورزشی راتامین می کند ،بلکه می تواند فرصت درمان بیماری هایی که بعضا خود ورزشکارهم از آن بی اطلاع است رامهیا کند .ضمن اینکه این اقدام هیاتهای پزشکی ورزشی، توان عملکردی ورزشکاران را افزایش خواهد داد.

معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش وجوانان بابیان اینکه طرح غربالگری نگاه عام و حرفه ای به سطح سلامتی ورزشکاران بانوی کشور دارد، خاطر نشان کرد: این اقدام در فاز اول برای حوزه های حرفه ای و نیمه حرفه ای تدوین شده و در تلاشیم کدر فازهای بعدی، اجرایی شدن آن را به حوزه همگانی ارتقاء دهیم .

وی تاکید کرد : کنترل بر وضعیت سلامتی عموم ورزشکاران ، تامین سلامت و مدیریت اخلاقی در حوزه ورزش حرفه ای، اصلی است که ما در کلیه برنامه های توسعه ای ورزش زنان مد نظر داریم .

اکبرآبادی انجام طرح معاینات غربالگری سلامت بانوان ورزشکار را یک ضرورت دانست و با تاکید بر پیگیری این موضوع به طور جدی و دقیق ، ویژگی های قومیتی،جغرافیایی وفرهنگی را مورد توجه قرار داد .

وی در خصوص دامنه کاربرد دستورالعمل معاینات غربالگری و سلامت بانوان ورزشکار اظهار داشت: در مرحله نخست کلیه بانوان لیگ های برتر و تیم های ملی در سراسر کشور (ورزشکاران، مربیان و سرپرستان ) مورد معاینه دقیق پزشکی قرار خواهند گرفت .

معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش وجوانان با اشاره به نقش مدال های بانوان در ارتقاء جایگاه کشورها در میادین بین المللی گفت: درحال حاضر 45 درصد مدالها در حوزه زنان توزیع می شود و ما برای رسیدن به این سطح ، تلاشهای بسیاری کرده ایم. هر چند برای رسیدن به نقطه مطلوب هنوز جای کار بسیاری وجود دارد.

وی ارتقاء سطح مدال آوری دربخش بانوان را نیازمند ایجاد بستر مناسب با ساختار کاملا تخصصی وعلمی دانست واظهار داشت : در بخش پزشکی و ورزشی با نشستهایی که با مسوولان فدراسیون پزشکی ورزشی و نواب رییس فدراسیونهای ورزشی داشتیم به این نتیجه رسیدیم که بررسی دقیق سطح سلامتی ورزشکاران یکی از این بسترهاست که با ابلاغ دستورالعمل آن دراین مسیر گام بر داشته ایم .

در پایان این نشست مرضیه اکبرآبادی از هیاتهای برتر پزشکی و ورزشی در حوزه بانوان با اهداء لوح تقدیر قدردانی کرد .

نظر شما