با حضور ۱۰ استان و به میزبانی هیات گنبد کاووس

دهمین دوره لیگ والیبال نشسته بانوان برگزار می‌شود

۱۳۹۱/۰۹/۱۳ - ۱۳:۳۱:۳۶
کد خبر: ۱۰۷۹۹۸
دهمین دوره لیگ والیبال نشسته بانوان برگزار می‌شود
رقابت های لیگ باشگاهی والیبال نشسته بانوان برای دهمین سال متوالی آغاز به کار می کند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، لیلی توکلی، نایب رئیس انجمن والیبال معلولین با اعلام این خبر گفت : اولین دوره رقابت های لیگ والیبال نشسته بانوان از سال 81 تقریبا به صورت منظم برگزار شده و امسال شاهد برگزاری دهمین دوره آن خواهیم بود.

وی در خصوص تیم های حاضر در این مسابقات افزود: در این دوره تیم های هیات کرمان، فولاد ماهان سپاهان اصفهان، هیات همدان، هیات ساری، هیات البرز، هیات لرستان، هیات هرمزگان، هیات خراسان رضوی، هیات گلستان و هیات خوزستان حضور دارند که در این بین، نخستین حضور تیم نوپای هیات هرمزگان و هیات البرز جای تشکر و تقدیر دارد و باید به این نکته اشاره کرد که تشکیل این تیم ها پس از برگزاری جشنواره استعداد یابی نوجوانان و جوانان و مشاهده ظرفیت و پتانسیل در این رشته صورت گرفته است.

نایب رئیس انجمن والیبال نشسته در خصوص نحوه برگزاری مسابقات اینگونه توضیح داد: طی تجربه ای که در برگزاری لیگ های گذشته به دست آوردیم به این نتیجه رسیدیم که رقابت های لیگ بانوان به صورت نیمه متمرکز برگزار شود ، به عنوان مثال در رقابت های پیش رو ، 10 تیم حاضر در 2 گروه 5 تیمی تقسیم می شوند و مقام های اول ودوم هر گروه به مرحله برگشت صعود می کنند و تیم سوم هر گروه که امتیاز بیشتری کسب کرده باشد نیز به همراه 4 تیم منتخب در رقابت های دور برگشت حضور می یابد. میزبان رقابت های دور برگشت که تا پایان سال جاری برگزار خواهد شد نیز به زودی معرفی می شود، البته دو استان پیشنهاد پذیرش میزبانی را ارائه کرده اند که شرایط آنها در حال بررسی است.

توکلی دو هدف عمده از برگزاری رقابت های لیگ را کشف استعدادهای جدید و نیز زنده نگه داشتن تیم های استانی برشمرد و گفت: با برگزاری این مسابقات ضمن اینکه تیم های استانی برای تداوم فعالیت انگیزه خواهند داشت، بازیکنان جوانی نیز به بدنه ورزش بانوان افزوده می شوند.

وی در خصوص برنامه های پیش رو انجمن والیبال معلولین برای بانوان افزود: با توجه به پیش رو بودن رقابت های جوانان مالزی در سال آینده و حضور تیم والیبال نشسته جوانان ایران، پیشنهاد برگزاری دو مرحله اردو آمادگی در ماه های بهمن و اسفند را داده ایم که با آن موافقت شده است .

دهمین دوره رقابت های لیگ والیبال نشسته بانوان ، از 14 تا 17 آذر ماه به میزبانی هیات ورزش های جانبازان و معلولین گنبد کاووس برپاست.


نظر شما