نخستین جشنواره تجلیل از برگزیدگان خاطرات فرهنگی و تربیتی

عباسی: ورزش نقشی تعالی‌بخش را برعهده دارد

۱۳۹۱/۱۲/۱۵ - ۱۸:۳۴:۳۷
کد خبر: ۱۱۵۴۰۸
عباسی: ورزش نقشی تعالی‌بخش را برعهده دارد
وزیر ورزش و جوانان مقوله ای به نام فرهنگ در عرصه ورزش را مهم عنوان کرد و گفت: باید توجه داشت که ورزش ناشی از رفتارهای انسانی و تربیتی و از جنس فرهنگ است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، محمد عباسی در نخستین جشنواره تجلیل از برگزیدگان جشنواره خاطرات فرهنگی و تربیتی که همزمان با رونمایی از کتاب جشنواره به نام "راز ماندگاری" برگزار شد ، به مهم ترین فعالیت های انسانی پرداخت و افزود: برخی از فعالیت هایی که انسان انجام می دهد در راستای نیازهای زیستی و برخی دیگر برای کسب مهارت است.

وی ادامه داد: دسته ای از فعالیت ها هستند که انسان را به سعادت در دنیا و آخرت می رسانند و هرچیزی که به سعادت انسان بینجامد عزت دارد و هرآنچه که خلاف این قاعده باشد منکر است . پس همه چیز از جمله علم و ورزش هم باید انسان را به سعادت برساند.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: یکی از ظرفیت های نیک بختی بشر که مقدمه سعادت بشری است گزینه مهم سلامتی است و یکی از عالی ترین و برجسته ترین عناصر و ابزار در نگاه کارشناسان و متخصصان، ورزش است که بر سلامتی انسان اثر گذار بوده و‌در نتیجه ورزش مقدمه ارزشمندی برای سعادت و سلامتی انسان هاست.

وی افزود: اگر بخواهیم سعادتمند شویم ورزشی می تواند تعالی بخش باشد که مطابق الگوهای حرفه ای و حقیقی ورزش جهان عمل کند، ‌زیرا ورزش و انسان اساسا سمبل گراهستند و هیچ چیز مانند میادین ورزشی، ‌قهرمانان و پیشکسوتان الگوگرایی عمیق ندارند.

محمد عباسی گفت: ماموریتی که بر عهده ورزشکاران و قهرمانان عزیز است، این است که سعی کنند از سرمایه ارزشمندی که خداوند به آنها عطا کرده است و از این توجهی که مردم به آنها دارند خوب استفاده کنند که این دوران بسیار زودگذر است و فقط لحظه های معنوی و انسانی باقی می ماند.

وی اظهار داشت: ما معتقدیم که انسان برای سعادت مندی باید اصول اخلاقی و اعتقادی را رعایت کند و اگر ورزشکاری از انجام آنها سرباز زند ممکن است در دوره ای کوتاه ظهور پیدا کند، اما خیلی سریع غروب خواهد کرد.

وزیر ورزش و جوانان افزود: یکی از اساسی ترین ابزارهایی که می تواند روحیه پهلوان گرایی جوانان مارا اقناع کند رفتار فرهنگی است و ما باید از این جشنواره درس هایی بگیریم و این خاطرات را بشنویم و اشاعه دهیم تا سمبل و الگوی خوبی برای جوانان امروز و آینده داشته باشیم.

عباسی در پایان اظهار داشت: یکی از بخش هایی که وزارت ورزش و جوانان جزء برنامه های راهبردی خود قرار داده ،این است که با تلاش خود در کنار حرفه ای و عملی شدن ورزش، فرهنگ سازی میادین ورزشی را به طور جدی دنبال کند.

در این مراسم که هم زمان با رونمایی از کتاب جشنواره با نام "راز ماندگاری " بود از سید مهدی سید صالحی بازیکن تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز به خاطر اخلاق مداری در بازی های اخیر این تیم تجلیل شد.

نظر شما