یک فعال رسانه‌ای در گفت‌وگو با برنا مطرح کرد

اظهارات رهبر انقلاب، الگوی مناسب برای رسانه‌ها در سال ۹۲

۱۳۹۱/۱۲/۲۲ - ۱۷:۴۱:۴۷
کد خبر: ۱۱۵۹۸۸
اظهارات رهبر انقلاب، الگوی مناسب برای رسانه‌ها در سال ۹۲
یک فعال رسانه ای گفت: اظهارات دیروز رهبر معظم انقلاب اسلامی می تواند الگوی خوبی برای رسانه‌ها در سال 1392 باشد.

امیرمهدی علوی درباره دیدار جامعه ورزش با حضرت آیت الله خامنه‌ای به خبرنگار ورزشی برنا گفت: باید این اتفاق را به فال نیک بگیریم. در خاطره ورزشکاران دیدار سال 1365 با امام خمینی(ره) باقی ماده بود و حالا دیدار روز 21 اسفند ماه نیز به آن اضافه شده است. نگاهی که ایشان داشتند، بی سابقه بود و هیچگاه به چنین صراحتی درباره نقش رسانه‌ها و همچنین ورزش حرف زده نشده بود. باید این دیدار را نقطه عطفی بدانیم و از این پس به مسائل اخلاقی و فرهنگی توجه بیشتری داشته باشیم. البته باید نگاهی نیز به ورزش داشته باشیم، زیرا برای پرواز به دو بال نیاز است.

وی ادامه داد: ورزش کشور هم اکنون دچار مشکلاتی است. الان در ورزش دانشگاهی ما یعنی بسکتبال نارنجک به زمین مسابقه پرتاب می‌شود، یا در والیبال که شاهد درگیری‌های زیادی هستیم. همچنین در کشتی نیز اخیراً چاقوکشی شده که اینها نشان می‌دهد شرایط مطلوب نیست و رسانه‌ها نیز باید به بهبود این فضا کمک کنند. امروز بیشتر مسائل حاشیه‌ای در رسانه‌ها در مورد رشته فوتبال مطرح می‌شود و در واقع نگاه زردی وجود دارد. در چنین شرایطی اظهارات رهبر انقلاب می‌تواند الگوی خوبی برای رسانه‌ها در سال 92 باشد تا از از جنجال و حاشیه‌ها کم شده و بر متن افزوده شود.

این فعال رسانه‌ای عنوان کرد: ترجمه این بیانات این نیز می‌تواند باشد که استقبال از خود رسانه‌ها نیز به واسطه همین حاشیه کمتر شده و این هشداری است برای رسانه. در واقع مردم توقع دارند که از فضای ورزش لذت ببرند و این حاشیه‌ها برای بسیاری جذابیت ندارد.



نظر شما