برای اولین بار در ایران

مراسم عبادی نمایندگان ادیان الهی در محراب زیر آب برگزار شد

۱۳۹۲/۰۲/۱۴ - ۱۸:۵۰:۲۴
کد خبر: ۱۲۰۳۸۶
مراسم عبادی نمایندگان ادیان الهی در محراب زیر آب برگزار شد
رییس هیات ورزش های جانبازان و معلولین استان فارس از برگزاری مراسم عبادی ادیان الهی در محراب نصب شده در آبهای خلیج فارس خبر داد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا اسماعیل دلشاد، در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون جانبازان و معلولین گفت: این محراب که در چهارگوشه ی آن نمادی از ادیان اسلام، مسیحیت، کلیمیت و زرتشی حک شده، در آبهای خلیج فارس نصب شد و نمایندگان ادیان الهی با به جا آوردن مراسم عبادی خاص دین خود در این محراب، وحدت و همدلی اقلیت های مذهبی در ایران را به نمایش گذاشتند. ضمن اینکه نماینده ای از برادران اهل سنت نیز در این مراسم حضور داشت و در محراب ادیان الهی نماز گذارد.

رییس هیات ورزش های جانبازان و معلولین فارس افزود: برای گرامیداشت روز ملی خلیج فارس، برنامه ی شنا بین مسیر بندر پهل تا لافت نیز با حضور 10 ورزشکار جانباز و معلول انجام شد و این عزیزان مسیر یاد شده به طول سه کیلومتر و نیم را در مدت زمان سه ساعت طی کرده و در این اقدام نمادین، ضمن به نمایش گذاشتن توانمندی ورزشکاران جانباز و معلول، روز ملی خلیج فارس را گرامی داشتند.

وی در ادامه از نصب تندیس مشاهیر ایرانی در زیر آب خبر داد و گفت: همان طور که قبلا اعلام کردیم، تندیسی از هفت چهره ی مشهور ایرانی در حوزه های مختلف تهیه شده که درحال حاضر عملیات نصب آنها و در پی آن افتتاح اولین موزه ی آبی ایران انجام می شود.

برنامه نصب تندیس محراب ادیان الهی، نصب تندیس مشاهیر ایران اسلامی و شنا در مسیر بندر پهل تا لافت، به همت هیات ورزش های جانبازان و معلولین استان فارس و به جهت گرامیداشت روز ملی خلیج فارس تدارک دیده شده بود.

نظر شما