رقابت استاد بزرگ شطرنج ایران با ۶۰۴ شطرنج‌باز

قائم مقامی: نام ایران را در کتاب رکوردهای گینس ثبت می‌کنم

۱۳۸۹/۱۱/۱۷ - ۱۷:۴۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۸۹
قائم مقامی: نام ایران را در کتاب رکوردهای گینس ثبت می‌کنم
استاد بزرگ شطرنج ایران گفت: می خواهم در رقابتی با 604 شطرنج‌باز شرکت کنم. این مسابقه بین 19 تا 24 ساعت طول خواهد کشید و 55 کیلومتر پیاده روی برای من پیش بینی شده است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، در جریان نشست خبری که امروز به منظور مسابقه سیمولتانه برگزار شد، احسان قائم مقامی استاد بزرگ شطرنج ایران اظهار داشت: با هماهنگی فدراسیون جهانی قرار شده مسابقه ای همزمان صورت گیرد که من با 604 نفر شرکت کننده همزمان رقابت کنم. این مسابقه 19 بهمن ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

وی افزود: سال گذشته علیرضا محجوب توانست با 500 شطرنج باز رقابت کند و با نتیجه بسیار درخشانی موفق به کسب 88 درصد امتیاز شد، اما یک بازیکن اوکراینی در یک دیدار با 523 شطرنج باز رقابتی همزمان داشت که توانست رکورد محجوب را بشکند. این رکورد در کتاب گینس تا به امروز ثبت نشده است و فقط فدراسیون جهانی آن را تایید کرده است.

قائم مقامی گفت: امیدوارم این وظیفه بزرگ که به من سپرده شده را بتوانم به سرانجام برسانم تا نام ایران در کتاب گینس به ثبت برسد.

استاد بزرگ شطرنج کشورمان عنوان کرد: این رقابت ها با نظارت کامل فدراسیون جهانی و گینس برگزار می شود؛ ناظران فدراسیون جهانی کاملا بر همه بازیکنان نظارت می کنند، که هیچ‌گونه شبهه ای در این رقابت ها وجود نداشته باشد. در واقع ناظران تلاش می کنند تا افرادی که در این دیدارها شرکت می کنند، با شطرنج آشنایی کامل داشته باشند.

وی به آخرین رکورد خود اشاره ای کرد و گفت: من با 171 بازیکن برگزیده منتخب دانشجویان و دانش آموزان آموزشگاه شطرنج مسابقه دادم که توانستم با 170 پیروزی و یک تساوی کارم را به پایان برسانم، که در مجموع با 5/99 امتیاز توانستم پیروز شوم.

وی درخصوص زمان و مسافت این رقابت اظهار داشت: با نظر کارشناسان این مسابقه بین 19 تا 24 ساعت طول خواهد کشید و 55 کیلومتر پیاده روی برای من پیش بینی شده است. امیدوارم این بازی ها با همکاری بازیکنان به خوبی برگزار شود و هیچگونه وقفه زمانی هم در طول مسابقه رخ ندهد.

قائم مقامی گفت: طبق قانون فدراسیون جهانی من در تایم های 3، 5 و 7 دقیقه ای در حین مسابقه می توانم استراحت کنم که در مجموع این زمان استراحت 2 ساعت می‌باشد.

وی در پایان گفت: در این رقابت ها چند نفر از بازیکنان به طور نمادین در سنین 4 یا 5 ساله شرکت خواهند کرد و مسن ترین فردی که در این رقابت ها آمادگی خود را اعلام کرده، فردی 84 ساله است. در این رقابت ها دوستان ملی پوش در کنار من هستند و هیچگونه رقابتی با ملی پوشان نخواهیم داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز