مجید شایسته در گفت‌وگو با برنا:

مجلس باید به پیام‌های مقام معظم رهبری درباره ورزش توجه کند

۱۳۹۲/۱۱/۱۵ - ۰۳:۱۰:۲۲
کد خبر: ۱۶۲۶۴۰
مجلس باید به پیام‌های مقام معظم رهبری درباره ورزش توجه کند
رئیس فدراسیون تنیس گفت: امیدوار هستیم که بتوانیم جایگاه خود را در مسابقات جام دیویس حفظ کنیم و در صورت موفقیت به مرحله بعد صعود کنیم.

تیم ملی تنیس کشورمان، از چند روز دیگر تمرینات آماده سازی خود را جهت حضور در مسابقات جام دیویس از سر می گیرد. رقابت هایی که در چند سید مختلف برگزار می شود و تیم ملی تنیس ایران در طول چند سال گذشته همواره در بین سیدهای دو و سه در رفت و آمد بوده است. با این حال، تنیسورهای ایرانی اردیبهشت سال آینده باید در رقابت های سید سه جام دیویس حضور پیدا کنند تا در صورت موفقیت، جواز صعود به سید دو را دریافت کنند.

مجید شایسته رئیس فدراسیون تنیس در گفت و گو با خبرنگار ورزشی برنا، درباره شرایط این رقابت ها گفت: ما در تلاش هستیم که موقعیت خود را در سید سه حفظ کنیم و در صورت کسب موفقیت به سید دو صعود کنیم. در حال حاضر بازیکنان جوانی به اردوی تیم ملی دعوت شده اند که انگیزه زیادی دارند و امیدوار هستیم که بتوانند نتیجه لازم را به دست آورند.

وی با اشاره به نتایج تیم ملی تنیس در مسابقات سال گذشته جام دیویس افزود: ما در سال 2013 و در رقابت هایی که در کشور امارات برگزار شد، بازی های خوبی را به نمایش گذاشتیم و حتی شانس این را داشتیم تا به سید دو صعود کنیم اما بدشانسی و بی دقتی برخی از بازیکنان، باعث شد نتوانیم به این هدف دست پیدا کنیم اما حالا هم ناامید نیستیم و با توجه به اینکه درخواست میزبانی مسابقات جام دیویس را هم داده ایم، امیدواریم که به موفقیت دست پیدا کنیم.

شایسته درباره عدم دعوت از تنیسورهای شناخته شده ای مانند شاهین خالدان، انوشا شاه قلی و اشکان شکوفی به اردوی اخیر تیم ملی اظهار داشت: تعدادی از بازیکنان بودند که اصول اخلاقی را رعایت نکرده بودند و به همین خاطر به اردوی اخیر تیم ملی دعوت نشدند! به هر حال ما یک سری اصول داریم که باید رعایت شود و وقتی تعدادی آنها را رعایت نکنند، حاشیه ایجاد می شود و به همین خاطر برخی از بازیکنان دعوت نشده اند! با این حال بازیکنان هنوز شانس دارند و به عنوان مثال آقای اشکان شکوفی که با تیم پرسپولیس، در مسابقات تنیس قهرمانی کشور نتایج خوبی گرفته بود، اگر در مسابقات فیوچرز کیش هم نتایج خوبی بگیرد، این شانس را خواهد داشت تا به اردوی تیم ملی دعوت شود.

رئیس فدراسیون تنیس، درباره کم شدن بودجه وزارت ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: ما در بحث بودجه چند مشکل عمده داریم که باعث شده دست دولت در این موضوع محدود باشد اما ورزش حوزه ای است که به مسائل روحی و روانی جامعه نیز مربوط می شود و رهبر انقلاب نیز به آن تاکید ویژه ای دارند. مقام معظم رهبری همواره در پیام های تبریک خود برای موفقیت ورزشکاران می فرمایند: از اینکه دل مردم را شاد کردید، خوشحالم و این نشان می دهد که ورزش یکی از عواملی است که می توان با آن جامعه ای شاد و با نشاط داشت.

وی یادآور شد: منتهی در بحث بودجه، وزارت ورزش و جوانان باید اولویت بندی داشته باشد و بودجه را به صورت خاص برای فدراسیون ها مشخص کند. به عنوان مثال فدراسیون هایی مانند کشتی، تکواندو، والیبال، بسکتبال، وزنه برداری و دو و میدانی باید در اولویت باشند و بودجه خوبی برای آنها اختصاص پیدا کند چرا که این رشته ها هستند که همواره پرچم ایران را در میادین مختلف به اهتزاز در می آورند و باعث سرافرازی کشورمان می شوند.

شایسته همچنین گفت: من در مورد دیگران صحبت نمی کنم و در مورد فدراسیون زیرنظر خودم می گویم. فدراسیون هایی مانند تنیس فارغ از بودجه ای که بودجه ای که از وزارت ورزش دریافت می کنند، می توانند خودشان اسپانسر جذب کنند و درآمدزایی داشته باشند. من قبلاً طرحی را ارائه داده ام مبنی بر اینکه معاونتی به نام معاونت اقتصادی و بازارایابی در وزارت ورزش و جوانان تشکیل شود یا به صورت اداره کل زیرنظر شرکت توسعه و منابع کار کنند و در این صورت کسانی هستند که می توانند به عنوان حامی مالی به کمک ورزش بیایند. ضمن اینکه ما در اساسنامه 11 بند درآمدزایی به غیر از بودجه داریم که می توانیم آنها را زنده کنیم تا اتفاقات خوبی برای ورزش بیفتد.

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم مجلس شورای اسلامی با حساسیت این موضوع را پیگیری کند و کمک دکتر روحانی که خودشان به ورزش علاقه دارند و ورزش هم می کنند و همچنین دکتر گودرزی، مشکل بودجه ورزش، برطرف شود تا ورزش ایران با خیالی راحت در بازی های آسیایی و مسابقات آینده شرکت کند. به هر حال حضور در مسابقات هزینه اردوها و اعزام تیم ها بسیار زیاد است و مسئولان باید به این نکات توجه داشته باشند. ضمن اینکه کمیته ملی المپیک هم به تازگی تغییرات مدیریتی داشته و تازه نفس است اما نباید در همین ابتدای راه بامشکلات مالی مواجه شود. ما جامعه شاد و با نشاطی را نیاز داریم که به وجود آوردن این شرایط در آن، به اهمیت دادن در ورزش مرتبط می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز