نایب قهرمان المپیک لندن بعد از گرفتن پاداش ویژه

حدادی: نگاه دولت یازدهم به ورزش متفاوت است

۱۳۹۲/۱۲/۲۱ - ۱۴:۵۲:۲۲
کد خبر: ۱۷۳۴۴۸
حدادی: نگاه دولت یازدهم به ورزش متفاوت است
احسان حدادی انتظار نداشت پاداشی را که به قهرمانان بازی‌های المپیک دادند، به او هم تعلق بگیرد:« این مساله نشان داد دولت نگاه متفاوتی به ورزش دارد.»

به گزارش سرویس ورزشی برنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان، حدای، پرتابگر دیسک ایران در بازی‌های المپیک لندن مدال نقره گرفت اما محمد باقر نوبخت، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری که در مراسم تجلیل از قهرمانان حضور داشت، اعلام کرد چون مدال حدادی باارزش‌ترین مدال ایران در بازی‌های لندن بوده، به او هم جایزه مدال طلا پرداخت می‌شود. حدادی که برای بازی‌های آسیایی و دیگر مسابقات آماده می‌شود، از شرایطش و توجه‌ای که به او شده، صحبت کرده است.

*تمرینات راضی‌کننده است؟
فعلا که خوب است. کیش تمرین می‌کنم. تا بیست فروردین ماه هم آنجا هستم. تهران هم ترافیک زیاد است و هم اینکه هوا سرد است، ترجیح می‌دهم تمریناتم را در کیش ادامه بدهم.

*شب عید هم پیش خانواده‌ات نیستی؟
نه امسال برای دهمین سال است که عید نوروز را پیش خانواده نیستم.

*پدر و مادرت ناراحت نمی‌شوند؟
بازی‌های آسیایی برایم خیلی مهم است. اگر برای شب عید به تهران بیایم، تمریناتم به هم می‌ریزد. نمی‌خواهم بین تمریناتم وقفه بیافتد.

*خیلی وزن کم کرده‌ای، به خاطر تمرینات است یا دلیل دیگری دارد؟
12 کیلو وزن کم کرده‌ام. هم تمرینات سخت بود هم رژیم غذایی داشتم. در دوومیدانی ورزشکارانی که سبک و چابک باشند، بهتر می‌توانند، کار کنند. من سالی که رکورد 69 متر را زدم، وزنم 120 کیلو بود، الان هم سعی کرده‌ام خودم را به این وزن برسانم.

*برای چه مسابقات برنامه‌ریزی کرده‌ای؟
به تهران که برگردم باید دنبال کارهای ویزایم باشم. یک مسابقه در آمریکا برگزار می‌شود و برنامه‌ریزی کرده‌ام که در این مسابقات شرکت کنم. در لیگ الماس هم باید شرکت کنم.

*چرا مسابقات آمریکا برایت مهم است؟
مسابقات جایی برگزار می‌شود که بادهای خوبی آنجا می‌وزد. اگر وضعیت بدنی‌ام خوب باشد و در شرایط رکورد زدن باشم، به این مسابقات می‌روم. خیلی وقت است که رکورد 69 متر را دارم و می‌خواهم این رکورد را جابه‌جا کنم.

*بعد از هر المپیک همه ورزشکاران ایران می‌گویند باید فردای المپیک برای المپیک بعدی برنامه‌ریزی و تمرین کرد. الان دو سال از المپیک لندن گذشته، شرایط تمرینی، برنامه‌ریزی‌ها و ... چیزی هست که در نظر داشتی؟
من هیچ وقت تمریناتم را کنار نگذاشته‌ام. سال قبل هم با این که مربی نداشتم و شرایط تمرینی‌ام سخت بود، خودم را در حد چهار پنج نفر اول جهان حفظ کردم. امسال شرایط بهتری داشتم. درست است که مربی نداشتم، اما اردوها با نظم انجام می‌شود. مدیران کمیته المپیک و کسانی که در صدر وزارت ورزش هستند، برخورد خیلی بهتری با من دارند. الان مشکلات مالی هست. من شش ماه است که حقوقم را نگرفته‌ام اما مهم آرامشی است که دارم. همین که افرادی هستند که متوجه می‌شوند تو چه کار می‌کنی و کارت برایشان با ارزش است، خیلی مهم است.

*مشکل مربی را حل کرده‌ای؟
نه حل نشده. من با کیم، مربی روسی‌ام تلفنی در تماس‌ هستم و برنامه می‌گیرم. بیشتر مشکلات تکینکی دارم. ایگر، فیزیوتراپم هست. قرار است اردیبهشت ماه به روسیه بروم و با او تمرین داشته باشم. مربی که بالای سرت نباشد، مشکل پیدا می‌کنی. اما من سعی‌ می‌کنم که از تجربه‌های کیم استفاده کنم تا وضعیتم بهتر شود.

*در بازی‌های لندن که مدال نقره گرفتی، قول دادند که پاداش مدال طلا را به تو بدهند. اما خیلی زود این وعده را پس گرفتند. انتظار داشتی که در مراسم تجلیل از قهرمانان این اتفاق بیفتد؟
نه اصلا. آقای نوبخت و در کل دولت نشان دادند که نگاه متفاوتی به ورزش دارند. من از ایشان، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش تشکر می‌کنم.

*بعضی‌ از کارشناسان نگران آینده پرتاب دیسک هستند. می‌گویند اگر احسان حدای کنار برود، دوومیدانی و پرتاب دیسک، هیچ نماینده دیگری نمی‌تواند در المپیک داشته باشد. تو هم این نگرانی را داری؟
من الان بیشتر نگران آینده ورزشی خودم هستم. به هرحال مردم از من انتظار دارند که مدال خوشرنگی در المپیک بعدی بگیرم. من فعلا تمرکزم روی این موضوع است. اگر من یک روز در بخش مدیریتی ورزش باشم، به این موضوعات فکر می‌کنم. اما به هر حال این موضوع جای نگرانی دارد.

*برنامه داری که در بخش مدیریت ورود کنی؟
بالاخره اگر یک روزی خدایی نکرده مجبور شدم ورزش را کنار بگذارم، در بخش‌های دیگر به ورزش کمک می‌کنم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز