سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر:

مسابقات کره جنوبی شروع خوبی برای حضور ایران در عرصه جهانی بود

۱۳۹۳/۰۴/۲۲ - ۱۴:۵۴:۱۶
کد خبر: ۲۰۳۱۱۷
مسابقات کره جنوبی شروع خوبی برای حضور ایران در عرصه جهانی بود
سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر گفت:تیم های حاضر در رقابت های جهانی آمادگی بالایی داشتند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، عباس آقاکوچکی با اشاره به اولین حضور ایران در رقابت های جهانی گفت: برای تیم ملی ایران که پس از چهار سال محرومیت و دوری از میادین بین المللی، به تازگی به میدان های برون مرزی راه یافته است، شرکت در مسابقات جهانی، فرصت بسیار خوبی بود.

وی افزود: ایران قبل و پس از محرومیت، در مسابقات قهرمانی جهان شرکت نداشت و این برای اولین بار بود که توانست در جمع 16 تیم برتر جهان حضور داشته باشد و قرار گرفتن در جمع هشت تیم برتر جهان، برای ایران حائز اهمیت است.

سرمربی تیم ملی خاطر نشان کرد: کسب این عنوان، به منزله شروعی خوب برای تیم ایران در عرصه جهانی بود و امیدوارم که در آینده بتوانیم با شرکت در مسابقات تدارکاتی و نیز تهیه تجهیزات بهتر از جمله ویلچر که نقش بسیارمهمی در بازی ها دارد، نتایج بهتری بدست آوریم.

وی گفت: تیم های حاضر در این مسابقات، با آمادگی کامل آمده بودند و بسیاری از آنها پیش از این مسابقات، اردوهای تدارکاتی و دیدارهای متعددی را با تیم های دیگر برگزار کرده بودند، از این رو در ابتدای مسابقات، ملی پوشان کشورمان به دلیل فشار ناشی از مسابقات ابتدایی و نیز آمادگی بیشتر حریفان، نتایج دلخواهی کسب نکردند که این روند به مرور بهبود یافت و در دیدارهایی هم که شکست می خوردیم، این نتیجه با اختلاف بسیار اندک در امتیازات حاصل می شد.

آقاکوچکی تصریح کرد: تیم های اول تا هفتم رقابت های جهانی کره، موفق به کسب جواز مستقیم حضور در مسابقات پارالمپیک 2016 شدند که با توجه به نتیجه ای که بدست آوردیم، تیم ما همچنان فرصت دارد تا این مجوز را بدست آورد و این اتفاق در مسابقات منطقه ای که مکان و زمان آن هنوز مشخص نیست، می افتد.

تیم ملی کشورمان در مرحله گروهی این مسابقات مقابل تیم های اسپانیا و هلند مغلوب شد و مقابل ژاپن به پیروزی دست یافت که با کسب این پیروزی به دور بعد صعود کرد.

در دور دوم نیز تیم ایران مقابل انگلستان و کره جنوبی، مغلوب شد و برابر آرژانتین به پیروزی رسید و در آخرین دیدار دور دوم، از تیم میزبان، کره جنوبی شکست خورد و در جمع هشت تیم برتر جهان قرار گرفت.

در مرحله پلی آف ایران برابر تیم اول گروه دوم، آمریکا، به میدان رفت و با پذیرش شکست، از راه یابی به مرحله نیمه نهایی، بازماند و در آخرین دیدار، مقابل انگلستان به میدان رفت.

پس از ایران، به ترتیب تیم های ژاپن، کلمبیا، آلمان، آرژانتین، سوئد ، مکزیک،هلند و الجزایر عناوین نهم تا شانزدهم این مسابقات را بدست آوردند.

رقابت های بسکتبال با ویلچر قهرمانی جهان از 14 تیر در شهر اینچئون و با حضور 16 تیم آغاز شده و 23 تیر ماه با برگزاری دیدارهای فینال و رده بندی، به کار خود پایان می دهد.

تیم ملی ایران در این مسابقات با ترکیب وحید غلام آزاد، مرتضی ابراهیمی، ابراهیم احمدی،مرتضی غریبلو ، علیرضا احمدی (زنجان) ایمان بیک زاده (لرستان) مرتضی عابدی (مرکزی) حسن عبدی ، غلامرضا نامی (خراسان رضوی) اسماعیل حسین پور (آذربایجان شرقی) محمد صحی (تهران) سامان بلاغی (فارس) در این مسابقات حضور داشت و عباس آقاکوچکی به عنوان سرمربی و کمال عشق به عنوان مربی، هدایت تیم را بر عهده داشتند.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران، روز سه شنبه 24 تیر به میهن باز خواهد گشت.

نظر شما