هفته تربیت بدنی؛ ورزش، نام آوران و قهرمانان

عابدینی: امیدوارم به شمشیربازی توجه بیشتری شود

۱۳۹۳/۰۷/۲۷ - ۱۳:۴۹:۲۱
کد خبر: ۲۳۰۱۶۹
عابدینی: امیدوارم به شمشیربازی توجه بیشتری شود
شمشیرباز باتجربه کشورمان درباره مسابقات آسیایی اینچئون و نتیجه قابل توجه ایران در این رقابت‌ها صحبت کرد.

مجتبی عابدینی کاپیتان شمشیربازی کشورمان به همراه سه شمشیرباز دیگر ایران‌ موفق شدند، مدال نقره سابر تیمی را در مسابقات آسیایی بدست بیاورند تا افتخار تاریخی در این زمینه رقم بخورد.

عابدینی درباره سطح بازی های اینچئون به خبرنگار ورزشی برنا گفت: سطح مسابقات آسیایی بسیار بالا بود و می توانم بگویم هیچ تفاوتی با بازی های جهانی نداشت. کره قهرمان المپیک و جهان بود و تیم های چین، ژاپن و هنگ کنگ هم در رقابت های جهانی حضور قدرتمندانه ای داشتند.

عابدینی در رابطه با حذفش در مرحله یک چهارم نهایی در دیدار برابر نماینده کره جنوبی گفت: گو بونگیل، حریف من در مسابقه یک چهارم نهایی قهرمان جهان در کازان روسیه بود و در حال حاضر رنکینگ شماره یک جهان را دارد. من پیش از این دیدار، هر 6 مسابقه خودم را با پیروزی پشت سر گذاشته بودم. متاسفانه در بخش انفرادی نتوانستیم حق خودمان را بگیریم، اما در قسمت تیمی خودی نشان دادیم.

او ادامه داد: مسابقات تیمی را هم خوب آغاز کردیم و در دیدار نیمه نهایی در برابر چین در یک بازی نفس گیر موفق شدیم 45-44 بازی را ببریم و راهی فینال بشویم. در این بازی در حالی که فقط یک مبارزه مانده بود، ما بازی را 40-36 عقب بودیم و در نهایت من توانستم در این مسابقه بازی را طوری ببرم که ما به فینال راه پیدا کردیم.

وی درباره بازی فینال گفت: در بازی فینال به مصاف تیمی رفتیم که در جهان جزو بهترین هاست و تجربه بالایی هم داشتند. کره ای ها سرعت فوق العاده زیادی دارند. تیمهای آمریکا و ایتالیا که در شمشیربازی ید طولایی دارند، حسابی از کره زخم خورده اند. ایران موفق شد بعد از 40 سال به این مرحله راه پیدا کند اما رسانه ها توجهی به ما نکردند، چون هیچ کس توقع مدال از ما نداشت.

عابدینی درباره وضعیت کنونی خودش در شمشیربازی جهان توضیح داد: در مسابقات جهانی برای اولین بار به 32 نفر نهایی رفتم و در حال حاضر رنکینگ 23 جهانی را دارم که در تاریخ بی نظیر است.

وی صحبتی هم با مسئولان داشت: امیدواریم این مدال باعث شود مسئولین بیش تر به ما توجه کنند. ما اگر لیگ داشته باشیم و حمایت های خوبی از شمشیربازی صورت بگیرد، مطمئن باشید حرف های زیادی برای گفتن خواهیم داشت. فقط باقرزاده قبل از مسابقات اینچئون به ما کمک کرد که جا دارد از ایشان تشکر کنم.

عابدینی درباره اردوهای تیم ملی پیش از این مسابقات گفت: بچه ها غیرت کردند و با کمترین امکانات، تمرین کردند و شبانه روز در اردو به سر می بردیم.

او در ارتباط با گریه های خودش و علی پاکدامن بعد از حذف در بخش انفرادی گفت: ما زحمات زیادی کشیده بودیم و مدت های زیادی از خانواده های خود دور بودیم و دوست داشتیم بتوانیم مدال های خوشرنگی برای مردم کشورمان بیاوریم که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

میزبانی ضعیف دیگر مساله ای بود که عابدینی درباره آن صحبت کرد: میزبانی کره جنوبی فوق العاده افتضاح بود. این مسابقات سومین دوره بازی های آسیایی بود که من شرکت می کردم و از نظر میزبانی، اینچئون در پایین ترین سطح ممکن بود. سالن مسابقات تا دهکده 2 ساعت فاصله داشت اما ورزشکاران کره فاصله 5 دقیقه ای با سالن مسابقات داشتند.

عابدینی درباره بازیهای پیش روی خود گفت: یک ماه دیگر مسابقات کلاس A جهانی در سنگال قرار بود برگزار شود که به دلیل بیماری ابولا، این مسابقات برگزار نخواهد شد.

وی درباره فاصله بین سابر و اپه گفت: بچه های اپه هم باید تلاش خود را کمی بیش تر کنند. البته در اینچئون عملکرد خوبی داشتند و توانستند به جمع 8 تیم پایانی راه پیدا کنند اما با بدشانسی از کسب مدال بازماندند. در انتها لازم می دانم از آقای باقرزاده و سرمربی تیم تشکر کنم. این عزیزان زحمات زیادی برای شمشیربازان ایرانی کشیدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز