رئیس، دبیر و نایب رئیس فدراسیون قایقرانی در خبرگزاری برنا؛

امینی: از ۹ مدال در اینچئون راضی نیستم/ قایقرانی ایران جهانی است

۱۳۹۳/۰۸/۳۰ - ۱۱:۳۰:۱۹
کد خبر: ۲۳۸۹۷۲
امینی: از ۹ مدال در اینچئون راضی نیستم/ قایقرانی ایران جهانی است
مجموعه قایقرانی کشورمان در بازی‌های آسیایی اینچئون 9 مدال رنگارنگ کسب کرد تا پس از فدراسیون کشتی دومین فدراسیونی که بیشترین مدال کاروان ورزشی ایران را کسب کرد لقب بگیرد.

ملی پوشان قایقرانی ایران در 3 رشته با 33 ورزشکار اعزامی در اینچئون حضور پیدا کردند و با کسب 1 طلا، 2 نقره و 6 برنز بارها پرچم مقدس کشورمان را به اهتزاز در آوردند.

به سبب درخشش کاروان ورزشی قایقرانی در بازی های آسیایی اینچئون، سکاندار فدراسیون غلامرضا امینی و هیئت همراه به خبرگزاری برنا آمدند تا پاسخگوی سوالات ما باشند.

*از بازیهای آسیایی اینچئون شروع کنیم و نتیجه خوبی که قایقرانی ایران در این رقابت‌ها کسب کرد. از نتیجه کسب شده راضی بودید؟
رقابتهای اینچئون و کسب 9 مدال رنگارنگ برگ زرین دیگری است بر افتخارات قایقرانی ایران. کسب 1 طلا، 2 نقره و 6 برنز نتیجه تلاش خانواده قایقرانی طی 4 سال گذشته است که اکنون با کسب این تعداد مدال این زحمات به بار نشست. 33 ورزشکار در رقابت های آسیایی در 4 رشته روئینگ، بادبانی، آب های آرام و اسلالوم حضور پیدا کردند که به ترتیب روئینگ با 4 مدال (1 طلا و 3 برنز)، آب های آرام با کسب 2 نقره و 2 برنز و یک مدال برنز در رشته اسلالوم شروع پرفروغی برای قایقرانان حاضر در این رقابت ها رقم زد.

*البته پیش از آغاز رقابت‌ها و با توجه به نابسامانی‌های فدراسیون در دو سال اخیر و حضور کوتاه مدت شما در این فدراسیون کسی تصور نمی‌کرد که قایقرانی بتواند چنین نتایجی را کسب کند؟
از سال 68 در قایقرانی فعالیت دارم و همیشه سعی کردم فعالیتم را در این رشته حفظ کنم. از سال 75 به فدراسیون قایقرانی آمدم و تا سال 83 که آقای قلم سیاه در آن فعالیت داشت به کار خود ادامه دادم.همچنین ریاست هیئت تهران، بازرسی فدراسیون، رئیس کمیته امور استان ها و عضو هیئت رئیسه سمت هایی بود که در طی این مدت به بنده محول شد. خدا را شکر می کنم که بچه های قایقرانی ایران مزد زحمات مسئولان پیشین فدراسیون قایقرانی آقایان دنیامالی، گواری، اسبقیان و ابراهیمی را دادند. کسانی که پیش از من این بچه ها را به خوبی حمایت و پشتیبانی کردند.

*یکی از مباحث مهم در رشته قایقرانی جذب مربیان خارجی است. به ویژه اینکه اغلب موفقیت‌های ما در این سال‌ها توسط مربیان خارجی کسب شده است. در این زمینه چه برنامه‌ای دارید؟
در حال حاضر مربیان ما از سطح آسیا بالاتر هستند، رشته ما رشته جهانی است ورزشی که بیشتر در سطح اروپا مطرح است و قطعا در این زمینه به دانش مربیان طراز اول اروپا نیاز داریم و از عزیزانی که در سطح اروپا مطرح هستند خواسته ایم تا به مربیان ما همفکری‌های لازم را ارائه دهند. ضمن اینکه مقرر شده در کمپ هایی در اروپا شرکت کنیم و با تیم های مختلف اردوهای مشترک برگزار کنیم.

*شما در آستانه بازی‌های آسیایی اینچئون به فدراسیون ملحق شدید و طبیعتا همه تمرکز شما معطوف به بازی‌های آسیایی بود. از برنامه‌های پیش روی فدراسیون بگویید؟
با سه برنامه به فدراسیون قایقرانی آمده ام. برنامه اول برنامه کوتاه مدت و مربوط به بازی های آسیایی اینچئون بود برنامه دوم به المپیک برزیل مربوط می شود و برنامه سوم نیز برنامه 20 ساله فدراسیون است که البته چند سال از آن گذشته و اقداماتی نیز در این خصوص انجام شده است. مسابقات و اردوهای پیش روی فدراسیون را فقط در تهران متمرکز نخواهیم کرد و در سه استان نوشهر، انزلی و تهران اردوهای مختلفی برگزار خواهیم کرد. ضمن اینکه نوزدهم آبان ماه جاری بانوان در رقابت های قهرمانی کشوری حضور پیدا خواهند کرد و در آذر ماه نیز رقابت های انتخابی و قهرمانی کشور در دو بخش بانوان و آقایان را پیش رو خواهیم داشت. همچنین از کسانی که برای کسب سهمیه المپیک شانسی داشته باشند از طرف فدراسیون برنامه جداگانه ای در نظر گرفته خواهد شد.



*یکی از اتفاقات مثبت حضور شما در فدراسیون استفاده از تمامی ظرفیت ها و پتانسیل این رشته بود. حضور افرادی چون وحید مرادی و طالبی در فدراسیون قایقرانی بدنه فدراسیون را قدرتمندتر کرد...
بله، این عزیزان از زحمت کشان فدراسیون هستند، مرادی از خانواده شنا بوده و آشنایی خوبی با ورزش های آبی دارد و در واقع تعامل با وزارت ورزش و جوانان و همکاری با دوستان و پیشکسوتان قدیمی قطعا باعث اتفاقات خوشایندی در قایقرانی خواهد شد.با توجه به اینکه 9 مدال در بازی‌های آسیایی اینچئون کسب کردیم و موفقیت خوبی در این میدان به دست آوردیم ولیکن قانع نبوده و مطمئناً کسب افتخارات بزرگی پیش روی خواهیم داشت. البته کسب کرسی نائب رئیس کنفدراسیون روئینگ آسیا توسط وحید مرادی اتفاق خوشایندی بود که در این رقابت ها رخ داد.

*فدراسیون قایقرانی در طول این سال‌ها با مشکلات فراوانی حوزه مالی روبرو بوده که سبب شده برخی از برنامه‌ها اجرایی نشود. برای رفع این مشکل چه برنامه‌ای دارید؟
مشکلات مالی برای همه فدراسیون ها وجود دارد اما جا دارد از کمک و همکاری‌های مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک و شخص دکتر گودرزی تشکر ویژه ای داشته باشم. 


مرادی: دکتر روحانی به قهرمانان ورزشی توجه ویژه‌ای دارد
در ادامه وحید مرادی دبیر فدراسیون در خصوص پرورش نخبگان و استعداد یابی در فدراسیون قایقرانی گفت: در همه جای دنیا استعدادیابی و ساخت زیرساخت ها در اولویت قرار دارد که این امورات از طریق باشگاه ها صورت می گیرد. ضمن اینکه حفظ این افراد و استعدادهای موجود در کشور همسو با اهداف فدراسیون بوده و در توسعه و گسترش تیم های مختلف ملی سهم بسزایی خواهد داشت.

مرادی با اشاره به حمایت های وزارت ورزش از ملی پوشان افزود: برای حفظ شرایط موجود و پیشرفت در فدراسیون قایقرانی در هر مرحله ای باید حمایت های بیشتری صورت بگیرد و رسیدگی مسئولین به این رشته ورزشی بیشتر از قبل باشد. از آنجا که نگاه ویژه مسئولین کشور خصوصا رئیس جمهوری به ملی پوشان و قهرمانان بسیار مثبت و مطلوب است باید از این فرصت استفاده و به قهرمان پروری در سطوح مختلف ملی بپردازیم.

وی در پایان سخنانش گفت: وقتی ورزشکاری در سطح ملی مطرح می شود و برای کشورش افتخارآفرینی می کند باید از لحاظ مالی و معیشتی تامین شود. بخشی از این حمایت‌ها باید از طریق دولت انجام شود تا جایی که ورزشکار دغدغه تامین مسکن و دیگر مسائل پیش رو را نداشته باشد.


امیرشقاقی: قهرمانان گذشته را به همکاری دعوت کردیم
شقاقی نائب رئیس بانوان فدراسیون قایقرانی نیز در این گفتگو از فعال کردن چندین استان بعد از رقابت های آسیایی اینچئون خبر داد و گفت: پس از رقابت های آسیایی در دو بخش قهرمانی و استعدادیابی برنامه ریزی های مختلفی در بخش بانوان انجام دادیم. همچنین قهرمانان گذشته را به همکاری مجدد با فدراسیون دعوت کردیم و از آنجایی که قایقرانی رشته جوانان است سعی خواهیم کرد ابتدا زیرساخت ها را درست کرده تا در بخش جوانان و نوجوانان بتوانیم حرف های زیادی برای گفتن در آینده داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: استان های هرمزگان، مازندران، گیلان و همدان را فعال کردیم و هر ماه مقرر شده اردوی مشترکی در تهران برگزار کنیم تا از این طریق بتوانیم برنامه ریزی های لازم جهت انتخاب افراد مستعد رشته های مختلف قایقرانی را انجام و انتخاب و گزینش افراد را مد نظر قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه قایقرانی رشته جوانان است گفت: متاسفانه بسیاری از بانوان را که علاقه زیادی به این رشته ورزشی داشتند و به یکباره به خاطر برخی مسائل خسته شده و این رشته را رها کرده و کنار گذاشته اند را مجدداً به اردوهای تمرینی مختلف دعوت خواهیم کرد تا بر اساس تست سنجش قایقرانی و میزان قدرتی این افراد پایگاه کاملی از افراد مستعد تشکیل دهیم.

وی افزود: نواب رئیس فدراسیون ها باید به یکدیگر وصل باشند و به صورت یک زنجیر یکدیگر را پشتیبانی و حمایت کنند. ترغیب و تشویق بانوان به ورزش در تمامی رشته ها باید صورت پذیرد و از آنجا که وزارت ورزش و جوانان نگاه ویژه ای به ورزش بانوان دارد مطمئنا کسب موفقیت های بزرگ دور از دسترس نخواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز