نشست خبری رییس فدراسیون تنیس روی میز؛

ورزشکاران را به کمپ‌های خارجی می‌فرستیم

۱۳۹۳/۱۰/۲۳ - ۱۵:۳۲:۳۸
کد خبر: ۲۵۳۵۴۱
ورزشکاران را به کمپ‌های خارجی می‌فرستیم
رییس فدراسیون تنیس روی میز گفت: شرط فدراسیون جهانی برای اینکه یک تورنمنت دارای رنگینک جهانی باشد این است که این مسابقات در بخش زنان و مردان هر ساله برگزار شود.

نشست خبری چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی تنیس روی میز جام فجر صبح امروز (سه‌شنبه) در آکادمی بین‌المللی تنیس روی میز برگزار شد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، محمد زارع‌پور رئیس فدراسیون تنیس روی میز در این نشست بیان کرد: این مسابقات از سال 90 با شرکت 4 کشور در تهران آغاز شد و از همان ابتدای برگزاری دارای رنکینگ جهانی بود. خوشبختانه بعد از 4 سال تیم‌های مطرح و صاحب‌نامی از 14 کشور جهان در این دوره از رقابت‌ها حضور دارند.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: جوایز ورزشکاران خارجی به دلار و روی سکو به آنها اهدا می‌شود و جوایز بازیکنان ایرانی نیز با توجه به تامین شدن منابع مالی ظرف یک هفته به صورت ریالی به آنها پرداخت خواهد شد. جایزه نفر اول در بخش انفرادی مردان 4 هزار دلار در نظر گرفته شده است و در مجموع 20 هزار دلار جایزه نقدی در این مسابقات به قهرمانان اهدا خواهد شد.

وی ادامه داد: افغانستان، اندونزی، عراق، کره جنوبی، روسیه،‌ بلاروس، آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، لبنان، مجارستان، آلمان و صربستان کشورهایی هستند که در کنار 2 تیم از ایران در چهارمین دوره مسابقات جام فجر با یکدیگر رقابت می‌کنند. این مسابقات در تقویم فدراسیون جهانی نیز ثبت شده و جوایز نقدی خوبی برای آن در نظر گرفته‌ایم.

زارع‌پور درباره اینکه گفته می‌شود مسابقات جام فجر از همان ابتدا دارای رنکینگ جهانی بوده توضیح داد: شرط فدراسیون جهانی برای اینکه یک تورنمنت دارای رنگینک جهانی باشد این است که این مسابقات در بخش زنان و مردان هر ساله برگزار شود. این در حالیست که قبل از سال 90 مسابقات جام فجر به صورت پراکنده و غیرمنظم برگزار می‌شد. ما از سال 90 تصمیم گرفتیم میزبانی این مسابقات را به صورت منظم برعهده بگیریم تا جوانان ما بدون اینکه به کشورهای خارجی سفر کنند بتوانند وارد رنکینگ جهانی شوند. البته در این بین برخی از ورزشکاران نیز تمایل چندانی به پرداخت مبلغ ورودی و گرفتن رنکینگ جهانی از خود نشان ندادند و ترجیح دادند برای گرفتن رنکینگ به خارج از کشور بروند. ما در تلاش هستیم از سال آینده این تورنمنت را در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار کنیم و از همین الان به دنبال آن هستیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار برنا درباره اینکه فدراسیون چه برنامه ای برای استفاده از دانش روز مربیان خارجی دارد؟ گفت: در سال 2010 قراردادی با کمپ اشنایگر برای اعزام مربیان و ورزشکاران امضا کردیم که هر 3 ماه یک بار 8 ورزشکار و مربی اعزام شوند متاسفانه دو سال در این زمینه وقفه ای افتاد که باعث سقوط ورزشکاران ما در رنکینگ جهانی شد. بعد از بازیهای آسیایی قرار است به کمپ خارجی برویم و اردو برویم.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز در خصوص زمان برگزاری جام فجر نیز گفت: در دهه فجر تقویم وزارت ورزش بسیار شلوغ و معمولا ورزش‌های مدال‌آور در آن برگزار می‌شود. ما نیز برای اینکه توجه رسانه ملی را به ورزش تنیس روی میز جلب کنیم ترجیح دادیم مسابقات را اواخر دی ماه برگزار کنیم. خوشبختانه 4 یا 5 کشور با تیم ملی اصلی خود به تهران می‌آیند و ما نیز به شدت به دنبال ارتقای سطح این مسابقات هستیم. ارتقای رنکینگ ورزشکاران ما در جهان نشان می‌دهد که این ورزش در ایران در حال پیشرفت است.

در پایان این مراسم از پوستر مسابقات رونمایی شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز