رییس شبکه سوم سیما:

شطرنج قوه تعقل و عقلانیت افراد را تقویت می‌کند

۱۳۹۳/۱۰/۲۸ - ۱۸:۲۹:۳۰
کد خبر: ۲۵۴۸۴۹
شطرنج قوه تعقل و عقلانیت افراد را تقویت می‌کند
رییس شبکه سوم سیما با مسئولان و قهرمانان شطرنج دیدار کرد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، رییس شبکه سوم سیما در دیدار با قائم مقام فدراسیون شطرنج و برخی ازبزرگان و قهرمانان این رشته ورزشی گفت: شطرنج از جمله رشته های ورزشی است که با پرورش ذهن، قوه تعقل و عقلانیت ورزشکار را تقویت می کند، از همین رو بنده براین باورم این رشته ورزشی باید به طور هدفمند در آموزش و پرورش دنبال شود. 

در این دیدار دکتر غلامرضا میرحسینی رییس شبکه سوم سیما با ابراز خوشوقتی از موفقیت های شطرنجبازان ایران در عرصه های جهانی و آسیایی طی ماه های اخیر گفت: موفقیت جوانان ایرانی در عرصه های بین المللی ورزش موجب ایجاد شور و نشاط در جامعه و در بین جوانان و نوجوانان می شود و از این رو بنده براین باورم که موفقیت ها و قهرمانی های شطرنجبازان نوجوان کشورمان در المپیاد جهانی می تواند تاثیر بسیار مثبتی در جامعه بر جای بگذارد.

وی گفت: در دنیا مردم ایران را مردمی عاطفی می دانند و اگر عاطفه و عقلانیت توام شود موجب موفقیت افراد در زندگی فردی و اجتماعی خواهد شد و شطرنج از رشته هایی است که می تواند به این رابطه کمک بسیار زیادی کند.

رییس شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر توسعه شطرنج از طریق سریال ها و برنامه های متنوع تفریحی و اجتماعی گفت: ما در رسانه ملی آمادگی داریم تا علاوه بر پخش اخبار موفقیت های ورزشکاران رشته شطرنج برخی مسابقات مهم را نیز تحت پوشش قرار دهیم.

حسین آقا زمانی مدیر گروه ورزش شبکه سوم سیما نیز در این نشست گفت: رسانه یک جاده دو طرفه است که باید مسئولین ورزش و فدراسیون ها تعامل بیشتری با صدا و سیما داشته باشند و یقیناً در این تعامل صدا وسیما به خصوص گروه ورزش شبکه سوم نیز حامی ورزش بوده و خواهد بود.

آقازمانی گفت: ما آمادگی داریم تا با پوشش رویدادهای بزرگی مثل بازی های همزمان و مسابقاتی که در یک ساعت مشخص برگزار می شود به همه رشته های ورزشی کمک کنیم ، اصولاً رسالت رسانه ملی ایجاد و شور و نشاط در جامعه است و برای رشته شطرنج نیز باید راهی پیدا کنیم تا برخی مسابقات سریع و مهم را به صورت زنده و مستقیم تحت پوشش تصویری قرار دهیم.

سیدامیر حسینی قائم مقام فدراسیون شطرنج با قدردانی از توجه رییس شبکه سوم و مدیر گروه ورزش این شبکه هم گفت: شطرنج در سال جاری و سال 2014 دوران پربار و موفقیت آمیزی را سپری کرد و این نوید را داد که در آینده گام های بلندتری را میخواهد در ورزش ایران بردارد.

وی افزود: برای پیمودن پله های ترقی و پیشرفت در شطرنج نیاز به حمایت رسانه ها به خصوص رسانه ملی و شبکه سوم داریم و بتوانیم در یک تعامل دوجانبه از رسانه ملی استفاده مطلوبی جهت رشد و ارتقا شطرنج ببریم.

در نشست با رییس و مدیر شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران هاملت تومانیان مسئول کمیته مربیان و سرمربی رده های سنی، افشین تهرانی مدیر تیم های ملی نوجوانان و جوانان و بزرگان و قهرمانان شطرنج ایران و جهان احسان قائم مقامی- سید جواد علوی- آتوسا پورکاشیان- سارا سادات خادم الشریعه نیز حضور داشتند.

نظر شما