حسین عسگری در گفتگو با برنا:

قصد دارم با مدال ریو از دنیای حرفه‌ای خداحافظی کنم/ راجع به میزبانی صحبتی ندارم

۱۳۹۳/۱۲/۰۴ - ۰۳:۰۵:۳۸
کد خبر: ۲۶۴۲۰۳
قصد دارم با مدال ریو از دنیای حرفه‌ای خداحافظی کنم/ راجع به میزبانی صحبتی ندارم
دوچرخه سوار المپیکی ایران گفت: برای اولین بار در تاریخ دوچرخه سواری به دو مدال طلا در مسابقات جاده دست پیدا کردم.
حسین عسگری دوچرخه سوار استقامتی کشورمان بعد از کسب دومین سهمیه المپیک 2016 ریو، مصاحبه‌ای را با خبرنگار ورزشی برنا انجام داد که در ادامه می خوانید:

*در ابتدا بابت کسب سهمیه ریو را به شما تبریک می‌گویم. مسابقات چطور بود؟
من هم در ابتدا کسب این موفقیت را به ملت ایران و جامعه ورزش تبریک می گویم. واقعا کار مشکلی پیش رویم بود. بازی ها در تایلند برگزار می شد. جایی که پنج سال پیش هم در آن حضور پیدا کرده بودم. طراحی جاده ای مسابقات به نحوی برنامه ریزی شده بود که مناسب ورزشکاران شرقی بود. خوشبختانه در دور آخر حریف کره ای را گرفتم و مدال طلا را برای کشورم به ارمغان آوردم.در جاده کلا دو مدال توزیع می شود و این افتخار برای اولین بار در تاریخ برای کشورم افتاد که دو مدال طلا از آن ایران شد. این دو مدال طلا حاصل تلاش و کوشش چند ماهه من بود.

*همان طور که اشاره کردید؛ 5 سال پیش در بانکوک 2 مدال برنز کسب کردید. چه شد که حسین عسگری با 39 سال سن می تواند دو برنزش را به دو طلا تبدیل کند؟
قبل از آن باید بگویم که متاسفانه آن سال مدال هایی که من کسب کردم دیده نشد و رسانه ها توجهی به آن نکردند. اما خوشحالم که این بار این گونه نشد و ارزش کار من از دید رسانه های دیداری و شنیداری دور نماند. به هر حال تجربه ای که در این سال ها کسب کردم و برنامه ریزی مناسب فدراسیون و همچنین تلاش خودم باعث شد تا موفق شوم این دو مدال ارزشمند را به دست بیاورم.

*بعد از درخشش شما در تایلند، این سوال پیش آمد که چرا حسین عسگری در اینچئون نتوانست عملکرد بهتری داشته باشد. به نظرت دلیل اصلی این امر چه بود؟
من در اینچئون هم بسیار خوب رکاب زدم. قبول دارم انتظار می رفت بتوانم برنز گوانگژو را با طلا در اینچئون عوض کنم اما باید بدانید؛ من اگر با همان رکورد گوانگژو، در اینچئون به کارم خاتمه می دادم مدالی نمی گرفتم و رده هفتم یا هشتم را کسب می کردم. واقعا سطح مسابقات بالا بود و کار مشکلی داشتم و به نظرم نتیجه حاصله خیلی خوب بود.

*بعد از اینچئون حسین عسگری چگونه خودش را برای قهرمانی آسیا آماده کرد؟
در این چند ماه یک روز هم استراحت نکردم. گاهی اوقات در روز سه وعده تمرین می کردم. سختی های زیادی متحمل شدم تا این دو مدال طلا حاصل شود.

*حالا با این مدال انتظار از شما در المپیک بالا رفته است. هدفت برای حضور در ریو چیست؟
باور کنید ایران استعداد های فراوانی دارد و اگر از ما حمایت شود و آماده سازی خوبی برای ما تدارک دیده شود؛ می توانیم در المپیک شگفتی شازی کنیم.

*و هدف شخصی شما برای المپیک 2016؟
من در لندن برای اولین بار در تاریخ دوچرخه سواری بین 50 نفر قرار گرفتم و امیدوارم این بار با تلاش خودم و حمایت فدراسیون به مدال المپیک برسم. اتفاقی که دور از دسترس نخواهد بود.

*یک دوچرخه سوار تا چه سنی می‌تواند به صورت حرفه‌ای مسابقه دهد؟ 
معمولا اگر شما تمرینات خود رامنظم و حرفه ای انجام دهید، می توانید تا 42 سالگی رکاب بزنید و مشکلی از بابت سن نداشته باشید.

*و حسین عسگری تا چه زمانی می‌خواهد به صورت حرفه‌ای رکاب بزند؟
قصد دارم بعد از المپیک ریو از دنیای حرفه ای خداحافظی کنم. آرزو می کنم این خداحافظی با مدال ریو همراه باشد.

*در آینده چه مسابقاتی پیش روی شما و دوچرخه سواری ایران خواهد بود؟
فروردین ماه تور تایوان برگزار خواهد شد که می توانیم در آن، هم به آمادگی بالایی دست پیدا کنیم و هم در افزایش امتیاز بچه ها، برای کسب سهمیه المپیک تاثیر گذار خواهد بود.

*پیش از بازی‌های آسیایی اینچئون قادر میزبانی اتهام دوپینگ به شما زده بود اما بعد از این مسابقات و وقتی که نتیجه تست شما منفی از آب در آمد؛ مشخص شد همه این حرف‌ها نادرست بوده است. حالا هم که شما موفق به کسب سهمیه المپیک شده‌اید. قصد ندارید نسبت به حرف‌های میزبانی واکنش نشان دهید؟
من هیچ وقت سعی نمی کنم راجع به این چیزهای بی ارزش صحبت کنم. فقط دعا می کنم یک سری مسائل برای یک سری افراد خاص عقده نشود تا همچنین اتفاقات بدی را در پی نداشته باشد. در ضمن ایشان از من عذرخواهی کرده اند و به اشتباه خود پی برده اند و دلیلی ندارد به این موضوع بیش از این بپردازیم.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز